RC latanie Gda艅sk.

Witam,
W zwi膮zku z tym, 偶e pojawiaj膮 si臋 czasem w膮tki o tym gdzie si臋 w Gda艅sku lata postanowi艂em napisa膰 tego mejla.
Cytuj臋 swoj膮 wypowied藕 z innego w膮tku ("Pruszcz Gda艅ski?")
"Ja czasem latam elektrykami na pasie startowym na zaspie (dok艂adne namiary na Google Earth - 54.23.48''N 18.36.12''E) - niestety nie widuj臋 tam innych modelarzy :( - a chetnie bym z kim艣 po niebie po艣miga艂 :) - miejsca dla elektryk贸w wystarczaj膮co (obok do艣膰 du偶y park).
Spalink膮 lata艂em do tej pory na Chwarznie (namiary na Google Earth - 54.29.49''N 18.27.14''E), ale tam podczas 艂adnej pogody ludziska urz膮dzaj膮 sobie motocross i ryj膮 pas startowy tak 偶e si臋 l膮dowa膰 nie da. Je艣li jest kto艣 ch臋tny um贸wi膰 si臋 na wsp贸lne latanko gdzie艣 w Gda艅sku - prosz臋 o kontakt. GG 2147096"
Nie ma w zasadzie jakiego艣 oficjalnego miejsca gdzie by si臋 Gda艅scy modelarze spotykali - czy nie by艂oby dobrym pomys艂em urz膮dzi膰 takie miejsce ???
Fajne tereny z dala od zabudowa艅 s膮 np. w okolicach Uje艣ciska, ale jestem pewien 偶e jest jeszcze wiele innych 艂膮czek, do kt贸rych jest do艣膰 dobry dojazd i "mo偶nabysi臋" od czasu do czasu spotka膰. Jakby co艣 to mam samoch贸d - wi臋c je艣li kto艣 jest niemobilny to ch臋tnie (w granicach rozs膮dku ;) ) zapewni臋 dostaw臋 modelu i modelarza na lotnisko :)
Pozdrawiam i czekam na odzew. Bartek GG 2147096

Z pewno艣ci膮 - niestety modelarze to indywidulai艣ci i chyba trudno czasem wypracowac wsp贸lne spore przedsi臋wzi臋cie - tym bardziej, 偶e wszystko trzeba zorganizowa膰 od zera sporym nak艂adem pracy - a to wymaga juz sporo samozaparcia :) Teren w okolicy tr贸jmiasta jest trudny do zrobienia profesjonalnego lotniska - jak ju偶 jest co艣 p艂askiego bez las贸w, g贸rek, dom贸w, drut贸w, itp ... to na pewno wkr贸tce co艣 tam wybuduj膮.
Jest grupa modelarzy, do kt贸rej si臋 zaliczam, kt贸ra dr膮偶y temat zrobienia porz膮dnego lotniska modelarskiego w Korne (www.lotniskokorne.gka.pl) - na zdrowych zasadach korzystania. I my艣l臋, 偶e si臋 uda :)
--
pozdrawiam
krzysztof hilbrycht

Jak narazie odezwa艂 si臋 na GG jeden kolega z Gdyni...dzisiaj mimo dosc niesprzyjajacych warunk贸w latali艣my (wla艣ciwie to po jednym locie) na Chwarznie. Kolega odby艂 dzis sw贸j dziewiczy rejs w przestworza :) ...i o ile sam "rejs" by艂 bardzo 艂adny to niestety turbulencje tu偶 nad sam膮 ziemi膮 spowodowa艂y nag艂膮 zmian臋 kierunku lotu w strone najbli偶szego kretowiska :( ...ale z tego co wiem prace naprawcze juz trwaja i moze jutro (ale juz w innym miejscu) odb臋d膮 sie kolejne loty.
Niestety Chwarzno zaczyna przypomina膰 bardziej poligon ni偶 lotnisko lub 艂膮k臋 :( ...ca艂y teren jest zaorany przez motocykle i quady.....
Modelarze to rzeczywiscie indywiduali艣ci, ale chyba nie s膮 to a偶 tak a-spo艂eczne istoty ;P
Fajnie, 偶e s膮 miejsca za Gda艅skiem gdzie mo偶na polata膰....ale jak dla mnie mimo, 偶e mam samoch贸d to troche daleko :/ ..nie zawsze (a raczej rzadko) mam czas wybra膰 si臋 na lotnisko na ca艂y dzie艅 - wi臋c taka wyprawa odpada... :(
Swoj膮 drog膮 wyczai艂em ostatnio jedno do艣膰 ciekawe miejsce...w samym 艣rodku Trojmiasta prawie. Pole a偶 si臋 patrzy, postaram si臋 w najbli偶syzm czasie dowiedzie膰 czy trzeba mie膰 jakie艣 pozwolenie na latanie w tym rejonie. Dla zainteresowanych - chodzi o....tor wy艣cig贸w konnych - Hipodrom mi臋dzy Sopotem a 呕abiank膮 - w ka偶dym kierunku dobre 400-500m od zabudowa艅 - miejsce wymarzone jak na m贸j gust.
B臋d臋 na bie偶膮co informowa艂 na temat "potencjalnych" lotnisk oraz zgody na latanie w艂a艣cicieli w/w teren贸w.
Pozdrawiam Bartek
...namiary na Hipodrom - 54.25.41''N, 18.34.12''E na oko teren ma ok. 1km d艂ugo艣ci i ok. 400-600m szeroko艣ci..jednym s艂owem lotnisko gigant..wok贸艂 zielona trawka itp... :)
..szczerze m贸wi膮c napali艂em si臋 :) ..w tygodniu postaram si臋 namierzy膰 tamtejsze w艂adze i zapyta膰 o jakie艣 pozwolenie...
Pozdrawiam Bartek

Nie jestem pewien czy Cie na ten hipodrom wpuszcza. Na dodatek raczej samochodem tam nie wjedziesz. Wiec trzeba bedzie taszczyc spory kawal model lub modele (jak ktos zabierze wiecej) + skrzynka startowa. Slowem w pojedynke nie zabierzesz wszystkiego. No chyba ze latasz elektrykiem, ale to i tak pakietu nie podladujesz w samochodzie :-/
Z lataniem w Pruszczu nie jest latwo. Jest fajne lotnisko ale to dosc daleko. W weekendy na lotnisku trwa gielda i dojazd jest delikatnie mowiac utrudniony no i za parking trzeba placic. Moze w tygodniu jest fajnie ale po pracy to taki kawal jechac mi sie nie chce. Tymbardziej ze w Gda prawie zawsze wieje i okazji do lotow tak duzo nie ma. Kiedys tam sie przejechalem ale wjazd na lotnisko samochodem tylko dla czlonkow aeroklubu wiec znowu trzeba taszczyc wszysko na plecach przez kilkaset metrow. Nie wiem ile kosztuje wpisowe ale jak dolicze sobie dojazd i no i to ze polatam tam z 5 razy w roku to wole przejechac sie na lake za obwodnice. Swoja droga, latanie na lotniskach nie kojarzy mi sie dobrze. W Toruniu (z tamtad pochodze) to lataja po kolei. By wystartowac to trzeba czekac az ktos skonczy latanie - musza slyszec silnik :-D Totalna porazka. Nie trudno sobie wyobrazic co sie dzieje jak przyjedzie np 8 osob z modelami. 1.5 godziny czekania na lot. Tragedia. W zasadzie to mogliby latac wszyscy na jednym radyjku - ile by kasy wtedy zaoszczedzili... Moze jak bede na emeryturze to bede sobie mogl na takie czekanie pozwolic ale teraz to nie mam az tyle czasu. Nawet w weekend nie zawsze uda mi sie wyrwac 4 godzinki na wypad z samolotami.
Ogolnie latanie na lace kojarzy mi sie ze spokojem, fajnym piknikiem i grilem. Nie moge sie juz doczekac cieplejszych dni...
pozdrawiam Daniel

Jak dobrze pojdzie to dzis wypuszcze sie na latanie. Pewnie przed 12.00. Wczoraj popoludniu zrobilem sobie otwarcie modelarskiego sezonu i latalo sie calkiem przyjemnie. No moze tylko troche rece marzly. Troche moim trenerkiem rzucalo na wietrze ale latalo sie przyjemnie.
GG nie uzywam - za duzo reklam. lepiej zadzwonic 88 00 70 482 lub napisac maila.
pozdrowionka Daniel
apropos latania w Tr贸jmie艣cie - zdjecia z wczoraj: http://fly.kartuzy.com.pl/images/albumy/070324/index.html
pozdrawiam krzysztof hilbrycht www.fly.kartuzy.com.pl
U偶ytkownik krall napisa艂:

Wodowanie widze.. jakies straty?
--
AlexY
http://yisse.neostrada.pl/spam.txt

Fok臋 do wody ci膮gnie ;)
L膮dowanie by艂a g艂adkie - 偶adnych uszkodze艅. A jakie szkody wyrz膮dzi艂a woda elektronice i skrzyd艂om - to s臋 pewnie dopiero oka偶e.
--
pozdrawiam
krzysztof hilbrycht