[RC] MAX713 problem

Witam Wszystkich

Mam na imie Damian i jestem z Rybnika. Czytam Was juz dluuugo, ale teraz dopiero sie ujawniam :). Jak to zwykle bywa zmusila mnie do tego moja ladowarka. Zrobilem ja wg schematu ze strony A. Grodeckiego, za ktory mu w tym miejscu dziekuje. Ladowarka z grubsza dziala, tzn laduje prawidlowym pradem, ale nie chce po naladowaniu przejsc na delta-peak ani nie dziala ograniczenie czasowe. Polaczenia na plytce sa raczej ok, matryce wybierajace tez sa polaczone ok. Zastosowalem 2 przelaczniki 2 sekcyjne do wyboru czasu i ilosci cel a takze

1 do wyboru pradu ladowania. Skonczyly mi sie pomysly i licze na to, ze moze komus tez cos takiego wyszlo. Jakby komus sie przydal widok plytki albo moglby kogos naprowadzic na moj blad to dajcie znac. Wysle albo dam na jakas strone. Pozdrawiam Was Damian
Reply to
Demon

Witaj w klubie ;-)

Na 99% coś zwaliłeś. Na 50% tego nie znajdziesz. Ja w takich wypadkach robiłem ładowarkę od nowa. Moja (też zrobiona wg tego schematu) też czasami nie wyłącza sie tam gdzie powinna (delta peak) ale agraniczenie czasowe to zawsze działa. A! I pamietaj ze zeby delta peak zadzialalo trzeba poprawnie ustawic czas ladowania. W datasheecie MAX713 (na stronie A.Grodeckieko chyba tez) znajdziesz stosowna tabelke i opis jak dobierac czas ladowania do pojemnosci ogniwa i prądu ładowania.

Kuba

Dem> Witam Wszystkich

Reply to
Jakub Mendys

Witam!

Tak się składa, że właśnie jestem na etapie budowy tejże ładowarki, wg. tego samego schematu. Konkretnie wybieram się po części, aby później zaprojektować stosowną płytkę.

Czy któryś z kolegów mógłby mi podesłać rysunek własnej płytki? Niezmiernie by mi to pomogło.

Pozdrawiam Marcin

PS. Mam nadzieję, że nie będę miał powyższego problemu :]

Reply to
mcINEK

Aha, jeszcze mam cos: zamiast tranzystora TIP36C dalem BD250C, ktory jest jego zamiennikiem <podobno> i zamiast tranzystora BD135-16 dalem BD139-16 ktory rozni sie napieciem granicznym. Moze cos w tym nie gra. Czekam na opinie.

Damian

Reply to
Demon

jeszcze raz ja.... jakby ktos byl ciekaw jak to wyglada to tak na szybko jest tutaj:

nie komentujcie tego jak wyglada ta niby strona, wazne ze jest :) Damian

Reply to
Demon

Reply to
Jakub Mendys