[RC] MVVS-problem z regulacją

Witam !

W tym tygodniu stałem się posiadaczem małego trenerka 1.20m z silnikiem MVVS 2.5cm, którego odkupiłem od kolegów ze Śląska. Modelik lata super - oblatałem go dzisiaj - zasuwa jak mały samochodzik PODOBA MI SIĘ!

Ale MVVS nie do końca chodzi tak jak trzeba - regularnie gaśnie na dużych obrotach po 2-3 minutach pracy. Objawy ma takie, jakby się przegrzewał i puchł. Żeby w ogóle chodził musiałem latać na mocno przelanym silniku. Miałem do dyspozycji paliwo z nitro i bez na bazie oleju syntetycznego (takie stosuję do OS-a i MDS-a) - i tu moja wątpliwość - producent zaleca paliwo z rycyną. Jak myślicie -

- czy wystarczy zmiana paliwa? Jutro kupię litr paliwa rycynowego i zobaczę....

Reply to
Piotr Konopka

Moze byl za bardzo wyzylowany. W moim Super Tigrze wystarczylo zalac go o jeden zabek od szczytu i juz nigdy nie gasnie. Jezeli chodzi o paliwo to z mojego doswiadczenia wynika ze standartowe paliwo 0% nitra na rycyne jest dla tych silnikow najlepsze. Jezeli dolejesz nitra to chyba nalezaloby odprezyc troche komore spalania wkladajac podkladke zalaczona do zestawu.

Reply to
PJ

Nie był wyżyłowany - pisałem, że musiałem go mocno przelać, żeby nie gasł na nieco tylko wyższych obrotach. O żyłowaniu nie było mowy.

Reply to
Piotr Konopka

Witam

A jakie masz śmigło? - powinno być ok 8x4. Do paliwa z nitro jak pisał Przemek trzeba go odprężyć. Świeca do paliwa z nitro też powinna być zimniejsza - czy kopie przy rozruchu?

Pozdrawiam Bobo

Reply to
Bobo

Jest 8x4

Próbowałem też na 80% metanol/20% syntetyk.

Rozruch odbywa się bez żadnego problemu - 0.5 sekundy kręcenia rozrusznikiem.

Reply to
Piotr Konopka

A zwykla rycyna??

Rozrusznikiem nie poczujesz czy kopie. Z reszta odpalanie takiego silnika rozrusznikiem to czyste swietokractwo. Odpal go z palca to poczujesz czy kopie. Jezeli mocno chwycisz smiglo i sprobujesz wolno przekrecic to kopniecie powinienes poczuc tuz przed przejsciem przez punkt kompresji. Jest to tak wyczuwalne, ze nie sposob tego przeoczyc. Jezeli nic nie poczujesz to znaczy ze wszystko gra i problemy sa z gaznikiem.

Reply to
PJ

Nie miałem akurat paliwa z rycyną - a pogody mi było szkoda...

Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa...

Jutro jeszcze z nim powalczę. Kupię paliwo z rycyną i obadam dokładniej.

Reply to
Piotr Konopka

Powiedziano mi kiedys, ze gdy silnik chodzi na rycynie to niech lepiej na nim chodzi do konca. Rycyna pozostawia po sobie nagar i uszczelnia troche silnik. Jezeli przejdziesz na syntetyk to olej spenetruje nagar i go wydmucha. Inaczej mowiac silnik bedzie troche goly. Powiem szczerze, ze mialem wiele problemow przy przechodzeniu z jednego rodzaju paliwa na drugi (ponowna regulacja, zmiana smiec itd). Dlatego od dluzszego juz czasu latam tylko na rycynie i ewentualnie dolewam nitro (5%). Bron Boze syntetyki...

Reply to
PJ

Witam

Miałem taki efekcik w jednym z silników, mianowicie przez niestosowanie filtru paliwa zapchał się rozpylacz. Gaśnięcie też następowało po dłuższej pracy 2-3 min. co mnie trochę zdziwiło jak odkryłem przyczynę. Silnik też musiał pracować z ostrym przelaniem (prawie 2 obroty więcej!!)

Reply to
GrAbAgE

:) Czyszczenie gaźnika to była jedna z pierwszych czynności podjętych po objawieniu się problemu. Jak już pisałem post wcześniej po zmianie paliwa wszystko jest OK.

Reply to
Piotr Konopka

Witam

Dokładnie tak .

Najprościej wymienić na zimniejszą. Można także włożyć podkładkę pod głowicę (zmniejszyć stopień sprężania). Odbijanie o którym piszesz może wynikać także ze zbyt przelanego przy rozruchu silnika.

Pozdrawiam Bobo

Reply to
Bobo

Napisze cos o kopaniu przy rozruchu;

Silne odbicia przy rozruchu bierze się z podawaniem zbyt dużego napięcia na świece żarową.

Kilkukrotnie obserwowałem jak koledzy odpalali na lotnisku silnik MVVS 15 ccm. W rękawiczkach czy ze specjalnym gumowym ochraniaczem na palec. Widziałem jak im obijało i kaleczyli sobie palce , śmigło nawet przecięło ten gumowy ochraniacz I wcale nie było to ostre APC.

A wystarczy tylko obniżyć napięcie zasilające świece.

Odpalam zarówno 7,5 ccm jak i 12.7 gołą ręką nic się nigdy nie wydarzyło. Wiadomo że z większa rezerwa podchodzę do 12.7 ale na prawdę przy odpowiednio dobranym napięciu żarzenia nic się nie może wydarzyć

A propos paliwa.

Latam MVVSami na syntetyku i jak na razie nie stwierdziłem jakiejś ujmy w ich działaniu. Wręcz przeciwnie. Silniki sa czyste, pala bez problemu. Silnik 3.5 jest intensywnie eksploatowany przez 3 sezon i nie przejawia jakiejkolwiek utraty mocy.

Wszystkie silniki były dosyć długo docieranie około 1-1.20 h na stanowisku na paliwie 14% olej syntetyczny + 8 % olej rycynowy.

Pietrzyk Andrzej