[RC] Nowy artykuł

Cze┼Ť─ç,
zapraszam do lektury nowego artykułu na mojej stronie!
Pozdrawiam Piotr
http://www.piotrp.de

Ôťľ
Panowie -warto przeczytać i zastosować zawarte w nim informacje to nie żadna rewolucja ale biblia RC modelarza Zwłaszcza ,że artykuł namaszczony jest przez producenta odbiorników ACT !
Add pictures here
Ôťľ
Witam!
Piotrp_de wrote:

Ta lektura powinna byc obowiazkowa! :o)) Ja bym dodal jeszcze kwestie wplywu malowania modelu na odbior sygnalu... Zdazyl sie taki przypadek w Szczecinie: szybowiec slicznie pomalowany farba typu metalik mial antene przyklejona tasma scisle do kadluba - efekt: tracil zasieg po ok. 100m! Po odklejeniu anteny i puszczeniu jej 'luzem' latal normalnie :o)
--
Arcimek RC

Darek Arcimowicz
Ôťľ
Kiedys mysla┼éem ,┼╝e to ma wp┼éyw (metalik) bo straci┼éem model na metaliku .Ale metalik uzyskuje sie poprzez dodanie takie "c├│┼Ť" co sk┼éada sie z miki a nie cz─ůstek metalu
Add pictures here
Ôťľ
Witam!
Roman B wrote:

Nie wiem z czego jest taki lakier robiony, ale wplyw tego akurat bylo wyraznie widac - chyba ze kadlub laminatowy (wlokno szklane) ma taki wplyw na antene...
--
Arcimek RC

Darek Arcimowicz
Ôťľ

Cze┼Ť─ç,
bo metalic i lakier metaliczny to dwie pary but├│w. W metalicu najcz─Ö┼Ťciej nie ma cz─ůstek metalicznych, ale takie lakiery jak np. do felg czy antykrozyjne metalczne do metali zawieraj─ů sproszkowane aluminium i cynk. Takie lakiery maj─ů w┼éasno┼Ťci t┼éumi─ůce i ekranuj─ůce fale radiowe.
Pozdrawiam Piotr
http://www.piotrp.de

Ôťľ
Piotrp_de wrote:

Tak tez podejrzewalismy ;o) BTW: latajac dzisiaj rano bawilem sie w sprawdzanie zasiegu... bylo mokro, i w promieniu ~100m na wysokosci ~5m wyraznie bylo czuc zaklocenia (antena nadajnika skierowana 'w model') - jak odlecialem dalej zaklocenia ustepowaly - prawdopodobnie efekt interferencji miedzy fala bezposrednia a odbita od mokrego podloza... A swoja droga to wychodzi ze orginalny odbiornik Sanwy jest jednak lepszy niz Webry (no chyba ze Webra nie lubi sie z kwarcem odbiorczym Sanwy :o)
--
Arcimek RC

Darek Arcimowicz
Ôťľ
Cze┼Ť─ç, dodatkowo, "powiesi┼éem" jeszcze ten artyku┼é w pdf-ie.
Pozdrawiam Piotr
http://www.piotrp.de

Ôťľ