[RC] Okulary w których widać termikę?

Dziś przeczytałem na rec.models.rc.soaring ciekawą teorię o wyszukiwaniu
prądów termicznych. Podobno w "tanich okularach z polaryzacją" (w
oryginale "CHEAP POLAROID sunglasses") widać kolumny powierza o
temperaturze innej niż otoczenie. Kominy?
Nie piszą czy polaryzacja ma być liniowa czy kołowa. Może to wszystko
jedno. Słyszał ktoś o czymś takim ? A może ktoś próbował?
Mam nadzieję że nie nadinterpretowałem tłumaczenia.
Poniżej zamieszczam wycinek oryginalnego wątku.
Pozdrawiam,
Kuba
Using CHEAP POLAROID sunglasses, I can often SEE the column of air.
It's not the rising motion I detect, but the differentiation in the
shade of the collumn of the air. The only thing I can attribute this to
is the differentiation of the refraction of light the different
temperatures of air offer.
Reply to
Jakub Mendys
Ciekawostka. Trzebaby nabyć coś takiego :) Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Miałem ,używałem aż syn raczył je zniszczyć Nie zawsze, ale widać przy większych wznoszeniach .Wystarczy pujść do dobrego optyka i powiedzieć o co chodzi W Krakowie u Voigta
Użytkownik "Robert 'Heyoan' Gadomski" <robspam1@SKASUJTO!reebok.pl> napisał w wiadomości news:c15pmq$2ps1$ snipped-for-privacy@mamut.aster.pl...
Reply to
Roman B
A jaką polaryzację powinny takie okulary mieć? Obojętne? Kuba
Roman B wrote:
Reply to
Jakub Mendys
Cześć "Frajerzy" !!! ;-)
Patent jest bardzo stary! Tu jest znakomity tekst z 1958r.
ż wtedy znany był taki "patent". Cwańszch od Was dawało się nabrać :-))))
A tak na serio - termikę widać i bez okularów, tylko trzeba umieć patrzeć. Jako korepetycję polecam mój artykuł o lataniu w temice - to pomaga :-))))
Pozdrawiam Piotr
Piotrp_de
Drogie Radio Erywań!
Czy to prawda, że w radzieckich okularach polaryzacjonnych widać kominy termiczne?
Tak - ale mają tak gruby mur, że się w nie nie da szybowcem wlecieć.
;-)
Pozdrówka Piotr
Piotrp_de
Kupić -sprawdzić Ja wiem ,ze działa i mnie to wystarczy. a dowcip nie polega na różnicy temperatur ale na kurzu jaki zabiera komin ze sobą i widać tylko w półcieniu.
Reply to
Roman B
A jakby tak sokoła wytrenować, nie do łowów, a do wskazywania kominów termicznych? :)
Reply to
PiotrP
Lepsze są bociany - lepiej je widać i nie widziałem jeszcze by akrobację kręciły (jak to się szczególnie młodym drapieżnikom zdarza).
Pozdrówka Piotr
PS. Ta termika co Roman ją widzi (z tym kurzem), to w Stanach nazywa się tornado ;-)

Piotrp_de
Może i racja, mniejsze ryzyko, że wychowanek wydziobie nam oczy. Widoczność można poprawić farbując bociana na żarówiasty kolorek, na przykład seledynek lub róż. :))) Jakby go tak jeszcze nauczyć, że im szybsze wznoszenie, tym szybciej ma klekotać (dla niewtajemniczonych, klekotanie to bociani śpiew :)) to mielibyśmy biowykrywacz kominów termicznych z wariometrem. :) Tylko kto będzie wtedy dzieci przynosił?
A u nas ognisko. :)
Reply to
PiotrP
Reply to
Sylwester Hadzii Murat
Użytkownik "Jakub Mendys" snipped-for-privacy@tousun.ceti.pl> napisał w wiadomości news:TlsZb.3878$ snipped-for-privacy@news.chello.at...
Myślę, że to totalna bzdura. Vario dla paralotniarza kosztuje ponad 1000 zł i nie widziałem, by ktoś latał "na tanie polaroidy"
Reply to
qaz