[RC] Smiglo gunthera 125x110mm

...czyli słynny biały guntherek. Czemu jest taki popularny?

Porównałem w motocalcu ze zwykłym 5x3, i wychodzi: (Speed400/6v i 7 cel 500AR, prady rzędu 7,7A dla gunthera i 7A dla 5x3)

ciąg statyczny 161g (dla 5x3 188g), w locie 7m/s 143g (dla 5x3 155g) w locie 11m/s 131g (dla 5x3 128g)

a więc wartości raczej na korzyść 5x3, dopiero dla dużych prędkości minimalna przewaga gunthera, i to przy większym prądzie tego grugiego...

A może motocalc kiepsko liczy dla tego dość nietypowego śmigła? Dla różnych APC i GWS-ów wyniki zgadzały mi się z pomiarami i to na poziomie kilku procent.

Czy ktoś mierzył Guntherka?

Reply to
Jakub Witkowski

Dnia 2003-09-12 10:58, Użytkownik Jakub Witkowski napisał:

Bo jest tani ? Chcąc założyć inne śmigło musisz jeszcze dodać piastę... Faktycznie liczyłem Motocalc-em napęd do Twinstara i wyszło mi, że z 5.7x3 będzie lepiej niż z oryginalnymi Guntherkami. Założyłem i faktycznie model zrobił się żwawszy i przyjemniejszy w prowadzeniu.

Reply to
Piotr Konopka

Dnia 09/12/2003 03:02 PM, Użytkownik Krzysiek napisał:

Czyli, skoro interesują mnie raczej nie-tak-szybkie modele a większą wagę przywiązuję do łatwości startu, to odpuszczę sobie guntera :)

Reply to
Jakub Witkowski