[RC spalinka] Stracilem dziewictwo.... :oP

Witam!

Stalem sie posiadaczem silniczka OSMAX15 :o) i tak czuje ze cos w TYM jest.... ten dzwiek.... ten dmuch...... ten zapach spalin o poranku..... ;o))) W sobote postanowilem go uruchomic.... w niedziele tez, ale tym razem przygotowalem sie teoretycznie (poszedlem do kwiarenki internetowej i sciagnalem wsystko co sie dalo z

i z archiwum pl.rec.modelarstwo - google przyjacielem Twoim jest) No i jak to bywa u poczatkujacych - silnik byl totalnie zalany... Po _odlaczeniu_ przewodu paliwowego udalo mi sie go uruchomic na kilkanascie sekund! Szlo ku lepszemu, ale w koncu palce odmowily posluszenstwa... sklecilem napredce rozrusznik (silnik Mabuchi + fragment zaworka od aparatu do mierzenia cisnienia + oring gumowy)... zapalil od razu... Troche go wyregulowalem... ale nie jest tak jak powinno byc...

Teraz pytania :o)

Wysokie obroty (pelne otworzenie przepustnicy + regulacja igla rozpylacza) uzyskuje bez problemow, za to z malymi obrotami jest duzy problem: srube regulacji doplywu powietrza wkrecam prawie do konca - wtedy jako tako dziala, ale obroty i tak sa dosc duze, proba regulacji ta sruba konczy sie zgasnieciem silnika. Poza tym na niskich obrotac pracuje bardzo nierowno - jak uda sie ustawic tak zeby w miare rowno chodzil, to ma tendencje do 'plywania' - wieksze obroty, za chwile mniejsze i tak w kolko...

Tlumik jest bez wyjscia dla przewodu nadcisnieniowego - moze to jest przyczyna problemow z niskimi obrotami ? ale w przewodzie paliwowym babelkow powietrza nie ma. Paliwo to zdaje sie Tornado z 5% nitro. Smiglo 7x5

Reply to
Arcimek

Nooo - wreszcie stałeś się _prawdziwym_ modelarzem ;)

A to nowy silnik jest, czy juz ma troche przelatane ? Bo od tego zależy jak trzeba z nim postępować...

Przy niskich obrotach to akurat ma mniejsze znaczenie, bo i tak ciśnienie z tłumika jest słabiutkie.

Reply to
cad>wytnij

Jak juz wczesniej napisalem - nalot/nagar jest delikatny... tzn na swiecy to tylko w zasadzie kolorek swiadczy o tym ze pracowala, a na tloku widac lekki nalot - chociaz prawde mowiac nie wiem jak wyglada nagar w 'schodzonym' silniku modelarskim - wiem natomiast jak wyglada nagar w silniku samochodowym... :o\

Reply to
Arcimek

Witaj

A ja wlasnie wrocilem z lotniska i akcje elektrykow poszly dzis u mnie w gore :- ) Przygotowalem malego trenerka Cessna 177 Kyosho na 2.5 ccm i mimo silnego wiatru pojechalem na lotnisko wyregulowac silnik i aparature, tak aby przy sprzyjajacej pogodzie po prostu poleciec (jak to robie z elektro Riserem). Silnik dal sie uruchomic (wiadomo OS) ale podczas regulacji nagle zgasl tak jakby zbraklo mu paliwa. W miedzyczasie zdazyl uswinic rycyna caly stol (to male piwo) model i mnie. Musze przyznac, ze rycyna w 10C staje sie gesta i lepka fujjj!!!! Podczas dalszych prob stwierdzilem, ze po prostu pekl przewod paliwowy przy zbiorniku i reszta paliwka plywa sobie wewnatrz kadluba!!! Do tego wiatr wzmogl sie tak, ze zaczal rozrzucac narzedzi i sruby po okolicy, wiec szybk popakowalem wszystko i pojechalem do domu. Teraz czyszczenie!!! Jak porownam to z bezproblemowoscia napedu elektrycznego.... Mimo tego nie poddaje sie, ale na razie ciesze sie ze jutro przyjdzie moje skrzydlo EPP ELE Bee :-)

Pozdrawiam

Alex

Reply to
rcflight

Heh.... moze po prostu nie chcial dzisiaj latac ? ;o)))))) Czasami modele tak maja ze vronia sie przed lotem - elektrykom jest trudniej bo maja mniej uzaleznionych elementow... ;o)))))))))

Fakt, ze czyszczenie spalinki to dodatkowa fucha ktorej nie trzeba wykonywac przy elektryku.... ale mimo wszystko...... :o)))))))))

Reply to
Arcimek

Gaznik powinien miec jeszcze jedna srubke ograniczajaca ruch przepustnicy. Moze za bardzo ogranicza ruchy i de facto nie mozesz jej do konca przymknac. Ustawiona jest ona poprzecznie do osi przepstnicy. Zeby moc dalej zamykac trzeba ja troche wykrecic. Moze tu jest pies pogrzebany. Z drugiej strony uwazalbym na przezylowanie silnika. Jezeli dasz zbyt uboga mieszanke to beda sie wlasnie dzialy takie jazzy - niestabilna praca. Lepiej zejdz o jeden - dwa zabki w dol. Masz wtedy gwarancje ze nie przegrzejesz i nie zgasisz silnika w locie. Tak mialem w moim Super Tigrze 10cm3.

Jak ktos pisal wczesniej to nie ma znaczenia. Niemniej warto zupgradowac go o ten krociec. Praca bedzie pewniejsza i loty nie beda odbywac sie z dusza na ramieniu.

Smiglo jest za male. Najmniejsze powinno byc 7x6 albu 8x4 a nawet 8x5. Mozliwe ze problemy z praca biora sie ze zlego (zbyt malego) smigla o zbyt malej masie wirujacej potrzebnej do poprawnej pracy (ach ten moment obrotowy....)

Reply to
PJ

Jakosc kompresji rosnie bo uszczelniaja sie wszystkie obytki, po nasmarowaniu. ;P

Zmien na orginalna A3. Gwarantuje ze bedzie o niebo lepiej.

Reply to
PJ

Nie wiem dlaczrgo wyszlo "obytki", bo mialo byc ubytki...

Reply to
PJ

Ta srubka musialem wlasnie ograniczyc zamykanie przepustnicy bo silnik gasl od razu. Regulowalem wg instrukcji z PWM:

- wpierw wysokie obroty iglica (i to raczej z tendencja na bogata mieszanke, czytalem o szkodliwosci ubogiej :o)

- regulacja minimum przepustnicy zeby silnik nie gasl

- regulacja dyszy powietrza aby zwiekszyc obroty przy przymknietej przepustnicy - zmniejszenie srubka wychylenia - znow regulacja dysza powietrza... Dalo sie to wyregulowac, ale wtedy rozjechaly sie wysokie obroty, jak ustawilem wysokie ponownie - to rozjechaly sie niskie... ale mysle ze wpierw sprawie mu troche wieksze smigo - moze faktycznie brak momentu na niskich obrotach....

Tyle ze tlumik jest w calosci (nierozkrecany), musialbym go nawiercic i wstawic krociec, ale nie wiem czy tak sie robi...

Reply to
Arcimek

Wewnątrz tłumika musi być przesłona z otworem, a króciec umieszcza się między silnikiem a przesłoną. Od wielkości otworu w przeslonie zależy ciśnienie podawane do do zbiornika, oraz.... spadek mocy silnika :)

Reply to
Piotr Konopka

Witam!

Codziennie jak wracam z pracy Junior ciagnie mnie na sile do garazu i musze mu chociaz na chwile odpalic OSa :o))))))) tak mu sie spodobalo :o)))) No i przy okazji wyszlo pare rzeczy.... przy mniejszym poziomie paliwa w wezyku zaczynaja sie pojawiac pecherzyki powietrza - musze sprawdzic czy szczelny jest wezyk wewnatrz zbiornika, jak przy malych obrotach przykrece iglice (zmniejsze doplyw paliwa) to zaczyna chodzic rowno i pewnie - wyglada ze dysza powietrza jest zapchana - niby czyscilem, ale mysle ze trzeba gazniczek rozebrac i wyczyscic dokladnie - wtedy sie okaze co bylo przyczyna nierownomiernych malych obrotow....

Reply to
Arcimek

Dobrze jest wypłukac gaźnik i wydmuchać sprężonym powietrzem. To podstawowa czynność obsługowa :) Małe bąbelki powietrza w wężyku nie powinny przeszkadzać - zauważ, że kiedy dochodzą do gaźnika następuje ich "kompresja" - paliwo szybkim skokiem uzupełnia pustkę.

Reply to
Piotr Konopka