[RC] Wybór szybowca

Witam

Jestem w trakcie wyboru elektroszybowca (ew szybowca z możliwością przerobienia na elektro). Rozpiętość ok 3m lub więcej. Maksymalnie lekki (do

1,3 kg wagi całk.) - do latania termicznego być może z Vario (na jesień tego roku).

Kandydatów, gł. ze względu na możliwość dokupienia części upatruję wśród producentów polskich. Na razie biorę pod uwagę szybowce ArtHobby i Blejzyka.

Poproszę o opinie i wrażenia na temat tych modeli (High Aspect 3,1, High Force 2,9, Harpia 2,8, Vampire 3,6) ew innych firm które pominąłem a na które warto zwrócić uwagę.

pozdrawiam

Tomek

Reply to
Tomasz Nawacki

Nie mam doświadczeń z tak dużymi szybowcami, jednak mogę się wypowiedzieć o modelach z Art Hobby, bo zrobiłem dotychczas dwa półtorametrowce od nich: Agenę z płatem Uniwersala i samego Uniwersala, oba w układzie z napędem i lotkami. Zestawy są bardzo dobrej jakości, płaty w technologii styropian kryty fornirem nie należą może do najlżejszych ale stanowią o tym, że model jest bardzo odporny na ewentualne potknięcia pilota. Oba modele, które robiłem, znakomicie spisują się w powietrzu. Jeszcze jedna ważna sprawa: dostępność części zamiennych. Pozdrawiam, Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski