Re: [RC] czestotliwości

Pewnie jako zpasowe ogrzewanie :)

Większośc ma około 2 W proste 2-kanałowe mniej tak do 500 mW a te w zabawkowych autkach to od 100 mW do 5 mW

Zawsze myślałem żę 2 Waty to strzasznie dużo i spokojnie wystarcza do modeli ,bo radiostacje pokładowe używane w szybowcach i ręczne radiotelefony też mają 2 waty tyle że modulacje AM i ich zasięg wynosi minimum 50 Km przy nadawaniu z ziemi, z powietrza jest większy czasem nawet 500 Km .

Reply to
eeemil

Zgadzam sie ze latanie na 27MHz nie jest rozsadnym rozwiazaniem, ale pasmo

35MHz to nie jest pasmo krotkofalarskie.... Z tego co pamietam ze starych czasow SP3-KNX to byly pasma 3,5; 7; 14 i 28 MHz... nie wiem jak jest teraz, ale pasmo 35MHz jest oficjalnie pasmem modelarskim wiec krotkofalowcy nie maja tam co robic :o)
Reply to
Arcimek

To by sie zgadzalo. Ojciec bawi sie w to od 20 lat (SP4 GFG) i przy takim sprzecie jak jest teraz, nadawanie na innych pasmach jest maloprawdopodobne. Pozdrawiam

Reply to
Bresio

Jesze do zeszłego roku latałem wyłącznie na 27Mhz i AM. Latamy jakieś 40km od Warszawy, ale przy trasie tranzytowej Tirów (Mińsk Mazowiecki-Góra Kalwaria). Może wyda się to nieprawdopodobne, ale byłem jedyny, który nie zleciał z powodu zakłóceń i to różnych. Teraz mam FM i już adrenalina mi skakała. To nawet nie zależy od marki aparatury, czy pasma. Wszyscy koledzy z aparaturami FM mieli kłopoty. Co wy na to?

pozdrawiam

Antosiek

Reply to
Antosiek

A analizowaliscie co jest przyczyna ? Moze w poblizu ktos lokalny uzywa CB z 'dopałš' ktora sieje +/- 50MHz do standartowego 27MHz ?

Reply to
Arcimek

Przeczytajcie ustawe.

Dz.U. Nr.138 poz. 1162 Aneks 8.

sie tam co jest w Polsce zgodne z prawem.

n.p. moc maksymalna nadajnikow do sterowania modeli to mniej niz 100mW w odleglosci 10m.

Popatrzcie takze na Aneksy 4, 9 i 10 a w nich na czestotliwosci dla kolei i mikrofonow bezprzewodowych.

Pozdrowienia,

Marek

p.s. zycze milego latania ;)

Reply to