Silniki elektryczne , jaka najwi─Öksza moc

Witam Mam pytanie dotycz─ůce elektrycznych silnik├│w z przek┼éadniami. Jakie najwi─Öksze moce s─ů dost─Öpne? Z tego co si─Ö zorientowa┼éem to w gr─Ö b─Ödzie
wchodzi┼é silnik 3 fazowy z dedykowanym regulatorem. Potrzebny mi jest silnik o mo┼╝liwie jak najmnmiejszych wymiarach (czytaj wadze) przy jednocze┼Ťnie du┼╝ej mocy. Silnik ten ma dokona─ç wst─Öpnego rozp─Ödzenia wirnika no┼Ťnego w wiatrakowcu (┼Ťrednica wirnika ~~ 8,5 - 9 m). Jednym ze sposob├│w jest zastosowanie rozrusznika od silnika samochodowego , jednak rozruszniki o odpowiedniej mocy s─ů zbyt ci─Ö┼╝kie. Ja planuj─Ö wykorzysta─ç g┼é├│wk─Ö rozrusznika wraz z jego przek┼éadni─ů planetarn─ů + modelarski silnik z przek┼éadni─ů. I do tego potrzebny mi silnik o mocy 2000 - 3000W na napi─Öcie 12V. Czy co┼Ť takiego jest do kupienia? Je┼Ťli tak to prosz─Ö o linki do stron w necie , lub inne namiary na miejsce zakupu. Z g├│ry dzi─Ökuj─Ö.
kugel
--
Chcesz do mnie napisać , usuń jedynki z adresu.

Add pictures here
Ôťľ
kugel napisa│(a): .........Ja planujŕ wykorzystaŠ

Silnik modelarski na 250A ???? To nawet kable lekkie nie bŕd▒ :-))) Co te za│o┐enia kupy siŕ nie trzymaj▒...
-- Pozdrawiam,
Krzysiek "kojot" Choroszko www.pretor.pl/lotnisko www.kojot.modelarstwo.org.pl
Add pictures here
Ôťľ
Użytkownik Krzysiek "kojot: Choroszko napisał:

Pamietasz ten filmik z silnikiem 11kW przerobionym z ksera? IMHO calkiem realne ale potrzeba do tego fachowca. Przy 250A kabel 25mm^2, szczegolnie ciezki nie jest ale trzeba go uwzglednic przy liczeniu ciezaru i osobiscie to bym podniosl napiecie do ~50V
--
AlexY
http://yisse.neostrada.pl/spam.txt

Drodzy koledzy , nie demonizujcie sprawy. Rozrusznik do ci─Ö┼╝ar├│wki ma moc oko┼éo 6kW i kable zasilaj─ůce nie grubsze ni┼╝ 25mm kw , a pr─ůdy rozruchowe dochodz─ů do 900A. U mnie ten silnik b─Ödzie pracowa┼é przez 3- 4 min , a potem staje si─Ö niepotrzebnym balastem - do nast─Öpnego startu. Mo┼╝na to samo osi─ůgn─ů─ç stosuj─ůc uk┼éad mechaniczny , jednak i komplikacja uk┼éadu jest znaczna i ci─Ö┼╝ar r├│wnie┼╝. Zastosowanie czego┼Ť na wz├│r rozrusznika samochodowego jest wi─Öc niezwykle kusz─ůce , jednak na zwyk┼éym rozruszniku o mocy oko┼éo 1 do 1,5 kM uzyskuje si─Ö za ma┼ée obroty (100 - 150 obr/min). Ja musz─Ö osi─ůgn─ů─ç co najmniej 250 obr/min. Fotki g┼éowicy z prerotacj─ů (tak nazywa si─Ö uk┼éad wst─Öpnego rozp─Ödzania wirnika przed lotem) rozrusznikiem znajdziecie w dziale galeria na stronie http://www.wiatrakowce.net / kugel
--
Chcesz do mnie napisać , usuń jedynki z adresu.

Add pictures here
Ôťľ
Użytkownik kugel napisał:

Nic nie demonizujemy, ale czy widziales kiedys zeby rozrusznik pracowal tak dlugo na pelnej mocy? W starej skodzie w zime po okolo 2-ch minutach mielenia zalanego silnika kable mialem gorace a zalozylem wlasnie 25mm. Zakladajac ze bedziesz kozystal z silnika modelarskiego mozesz zastosowac wyzsze napiecie, podniesie to koszt imprezy ale nadal twierdze ze jest wykonalne. ponadto rozrusznik bedacy niczym innym jak silnikiem szeregowym po podniesieniu napiecia (np do 24V) bedzie mial wyzsze obroty, tyle ze jego zuzycie nastapi duzo szybciej
--
AlexY
http://yisse.neostrada.pl/spam.txt
Ôťľ

Kolego po pierwsze jaka waga modelu bo walno┼ée┼Ť temat jak m┼éody niedoswiadczony w niczym m┼éokos.Silnik na 12 V o mocy 2000 W bierze pr─ůd ok 150 A we┼╝ si─Ö lepiej za zbieranie etykietek

Ôťľ

Kolego Krytyku. Waga tego "modelu" b─Ödzie wynosi─ç 490kg. Do dyspozycji b─Ödzie akumulator o max pr─ůdzie rozruchowym 700A. Przy czym waga ca┼éo┼Ťci nie ma zwi─ůzku z zapotrzebowaniem na moc silnika o kt├│rym mowa (ma on wprowadzi─ç w ruch obrotowy element o wadze ~~ 30kg i ┼Ťrednicy ~~9m). Natomiast co do mego braku do┼Ťwiadczenia , to tak si─Ö sk┼éada , ┼╝e mam na swoim koncie tytu┼é mistrza polski w FSR`ach (ale dawno to by┼éo). Obecnie ceny element├│w do budowy modeli s─ů tak absurdalne (mam na my┼Ťli modele zawodnicze) , ┼╝e za por├│wnywalne pieni─ůdze da si─Ö zbudowa─ç co┼Ť do prawdziwego latania. Tak wi─Öc je┼Ťli masz jakie┼Ť interesuj─ůce mnie informacje , to czekam i z g├│ry dzi─Ökuj─Ö , je┼Ťli nie , to po co zabierasz g┼éos.
kugel
Chcesz do mnie napisać , usuń jedynki z adresu.
Add pictures here
Ôťľ
Witam. powiem tak -moc spora i przy limicie napi─Öcia zasilajacego trudno to b─Ödzie zrobi─ç... -w─ůtpi─Ö, czy znajdzie si─Ö seryjny silnik modelarski na 12V i 200A -po prostu w modelarstwie duze moce duzo korzystniej jest osiagn─ů─ç poprzez wzrost napi─Öcia i utrzymanie si─Ö ponizej 100A -a zazwyczaj na poziomie 60-70A... recepta mog┼éoby by─ç zastosowanie kilku silnik├│w i kilku regli -oraz sprz─Ö┼╝enie ich mechaniczne poprzez przek┼éadnie -aby pracowa┼éy na wsp├│lny wa┼é... jest jesze inne rozwi─ůzanie -specjalne wykonanie silnika konkretnie pod ten projekt... i wydaje mi si─Ö to sensowne najprawdopodobniej by┼ébym w stanie zrobi─ç taki silnik... ale na pewno potrzeba by wi─Öcej informacji... ogulnie proponuje -pisz na priv -dostaniesz nr tel -i pogadamy o konkretach -sporo wiem na temat naped├│w elektrycznych... -moze co┼Ť doradz─Ö... i podstawowe pytanie dlaczego toto musi pracowa─ç a┼╝ kilka minut ??? -nie wystarczy rozpedzi─ç g┼éowicy tu┼╝ przed startem i w powiedzmy 30s stosownie rozp─Ödzi─ç wiatrako0wiec i unie┼Ť─ç si─Ö w powietrze ??? kilka minut -to strasznie si─Ö b─Ödzie grza─ç -maly silnik wielka moc -straty b─Öd─ů na poziomie co najmniej 200-300 W -wi─Öc po 3-4 minutach wszystko b─Ödzie ┼Ťwieci─ç...
nieca┼éy kilogram ┼╝elastwa naprawd─Ö szybko si─Ö grzeje... -a zrobi─ç silnik coby si─Ö nie grza┼é -to poprostu b─Ödzie wi─Ökszy i ci─Ö┼╝szy... -na pewno potrzebny b─Ödzie jaki┼Ť kompromis ...-tylko kwestia gdzie b─Ödzie to optimum pomiedzy waga i osiagami... pozdrawiam. Witek

Ôťľ
On Sun, 17 Sep 2006 20:08:41 +0200, kugel wrote:

Wolnoobrotowe silniki bezszczotkowe do rowerow znajdziesz na http://www.ekonapedy.com . Niestety, sa na napiecia 48V, a moce nominalne siegaja tylko 800W (ok. 1300 chwilowa).
Ale moze sama koncepcja okaze sie ciekawa?
Lukasz Spychalski
Ôťľ