Silniki elektryczne , jaka największa moc

Witam Mam pytanie dotyczące elektrycznych silników z przekładniami. Jakie największe moce są dostępne? Z tego co się zorientowałem to w grę będzie wchodził silnik 3 fazowy z dedykowanym regulatorem. Potrzebny mi jest silnik o możliwie jak najmnmiejszych wymiarach (czytaj wadze) przy jednocześnie dużej mocy. Silnik ten ma dokonać wstępnego rozpędzenia wirnika nośnego w wiatrakowcu (średnica wirnika ~~ 8,5 - 9 m). Jednym ze sposobów jest zastosowanie rozrusznika od silnika samochodowego , jednak rozruszniki o odpowiedniej mocy są zbyt ciężkie. Ja planuję wykorzystać główkę rozrusznika wraz z jego przekładnią planetarną + modelarski silnik z przekładnią. I do tego potrzebny mi silnik o mocy 2000 - 3000W na napięcie 12V. Czy coś takiego jest do kupienia? Jeśli tak to proszę o linki do stron w necie , lub inne namiary na miejsce zakupu. Z góry dziękuję.

kugel

Reply to
kugel

kugel napisał(a): .........Ja planuję wykorzystać

Silnik modelarski na 250A ???? To nawet kable lekkie nie będą :-))) Coś te założenia kupy się nie trzymają...

Reply to
Krzysiek "kojot: Choroszko

Użytkownik Krzysiek "kojot: Choroszko napisał:

Pamietasz ten filmik z silnikiem 11kW przerobionym z ksera? IMHO calkiem realne ale potrzeba do tego fachowca. Przy 250A kabel 25mm^2, szczegolnie ciezki nie jest ale trzeba go uwzglednic przy liczeniu ciezaru i osobiscie to bym podniosl napiecie do ~50V

Reply to
AlexY

Drodzy koledzy , nie demonizujcie sprawy. Rozrusznik do ciężarówki ma moc około 6kW i kable zasilające nie grubsze niż 25mm kw , a prądy rozruchowe dochodzą do 900A. U mnie ten silnik będzie pracował przez 3- 4 min , a potem staje się niepotrzebnym balastem - do następnego startu. Można to samo osiągnąć stosując układ mechaniczny , jednak i komplikacja układu jest znaczna i ciężar również. Zastosowanie czegoś na wzór rozrusznika samochodowego jest więc niezwykle kuszące , jednak na zwykłym rozruszniku o mocy około 1 do 1,5 kM uzyskuje się za małe obroty (100 - 150 obr/min). Ja muszę osiągnąć co najmniej 250 obr/min. Fotki głowicy z prerotacją (tak nazywa się układ wstępnego rozpędzania wirnika przed lotem) rozrusznikiem znajdziecie w dziale galeria na stronie

kugel

Użytkownik kugel napisał:

Nic nie demonizujemy, ale czy widziales kiedys zeby rozrusznik pracowal tak dlugo na pelnej mocy? W starej skodzie w zime po okolo 2-ch minutach mielenia zalanego silnika kable mialem gorace a zalozylem wlasnie 25mm. Zakladajac ze bedziesz kozystal z silnika modelarskiego mozesz zastosowac wyzsze napiecie, podniesie to koszt imprezy ale nadal twierdze ze jest wykonalne. ponadto rozrusznik bedacy niczym innym jak silnikiem szeregowym po podniesieniu napiecia (np do 24V) bedzie mial wyzsze obroty, tyle ze jego zuzycie nastapi duzo szybciej

Reply to
AlexY

Kolego po pierwsze jaka waga modelu bo walnołeś temat jak młody niedoswiadczony w niczym młokos.Silnik na 12 V o mocy 2000 W bierze prąd ok

150 A weż się lepiej za zbieranie etykietek
Reply to
Marian

Kolego Krytyku. Waga tego "modelu" będzie wynosić 490kg. Do dyspozycji będzie akumulator o max prądzie rozruchowym 700A. Przy czym waga całości nie ma związku z zapotrzebowaniem na moc silnika o którym mowa (ma on wprowadzić w ruch obrotowy element o wadze ~~ 30kg i średnicy ~~9m). Natomiast co do mego braku doświadczenia , to tak się składa , że mam na swoim koncie tytuł mistrza polski w FSR`ach (ale dawno to było). Obecnie ceny elementów do budowy modeli są tak absurdalne (mam na myśli modele zawodnicze) , że za porównywalne pieniądze da się zbudować coś do prawdziwego latania. Tak więc jeśli masz jakieś interesujące mnie informacje , to czekam i z góry dziękuję , jeśli nie , to po co zabierasz głos.

kugel

Chcesz do mnie napisać , usuń jedynki z adresu.

Reply to
kugel

Witam. powiem tak -moc spora i przy limicie napięcia zasilajacego trudno to będzie zrobić... -wątpię, czy znajdzie się seryjny silnik modelarski na 12V i 200A -po prostu w modelarstwie duze moce duzo korzystniej jest osiagnąć poprzez wzrost napięcia i utrzymanie się ponizej 100A -a zazwyczaj na poziomie 60-70A... recepta mogłoby być zastosowanie kilku silników i kilku regli -oraz sprzężenie ich mechaniczne poprzez przekładnie -aby pracowały na wspólny wał... jest jesze inne rozwiązanie -specjalne wykonanie silnika konkretnie pod ten projekt... i wydaje mi się to sensowne najprawdopodobniej byłbym w stanie zrobić taki silnik... ale na pewno potrzeba by więcej informacji... ogulnie proponuje -pisz na priv -dostaniesz nr tel -i pogadamy o konkretach -sporo wiem na temat napedów elektrycznych... -moze coś doradzę... i podstawowe pytanie dlaczego toto musi pracować aż kilka minut ??? -nie wystarczy rozpedzić głowicy tuż przed startem i w powiedzmy 30s stosownie rozpędzić wiatrako0wiec i unieść się w powietrze ??? kilka minut -to strasznie się będzie grzać -maly silnik wielka moc -straty będą na poziomie co najmniej 200-300 W -więc po 3-4 minutach wszystko będzie świecić...

niecały kilogram żelastwa naprawdę szybko się grzeje... -a zrobić silnik coby się nie grzał -to poprostu będzie większy i cięższy... -na pewno potrzebny będzie jakiś kompromis ...-tylko kwestia gdzie będzie to optimum pomiedzy waga i osiagami... pozdrawiam. Witek

Reply to
wit0

Wolnoobrotowe silniki bezszczotkowe do rowerow znajdziesz na

. Niestety, sa na napiecia 48V, a moce nominalne siegaja tylko 800W (ok. 1300 chwilowa).

Ale moze sama koncepcja okaze sie ciekawa?

Reply to
Lukasz Spychalski