silniki elektryczne wielobiegowe

Witam,
mam taki problem z szukaniem silnika wielobiegowego.
Na paru stronach producentów silników wyczyta³em o produktach dwubiegowych
(silnikach).
Ale wszystkie maj± wiêksz± moc przy wy¿szych obrotach, a mnie potrzebny jest
silnik o obrotach oko³o 700/1400 ale z moc± wiêksz± przy ni¿szych obrotach.
Natrafili¶cie mo¿e na co¶ takiego?.
Mam jeszcze inne pytania ale to z dzia³u mechaniki. Je¶li kto¶ by³by tak
mi³y i móg³ po¶wiêciæ mi trochê czasu i pomóc w paru tematach by³bym
wdziêczny i nie tylko.
Pozdrawiam
Darek
Reply to
Akaj
Akaj napisał(a):
To normalne - moment maksymalny mniej wiecej taki sam, przy wiekszej predkosci wieksza moc. Zwymiaruj silnik na zapotrzebowanie mocy przy mniejszych obrotach, najwyzej na szybko bedzie pracowal przy mniejszym obciazeniu i tyle.
Reply to
Jaroslaw Berezowski
U¿ytkownik "Jaroslaw Berezowski" <jaroslaw snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:dsasj0$elr$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Najbardziej odpowiada mi silnik Skg90L-4/8 o parametrach: 1kW przy 1365/1 i 0,55kW przy 685/1 a ja chcia³bym co¶ odwrotnego. Czy gdy kupiê taki nowy to mo¿na przewijaj±c zmieniæ to tak jak chcê?. Darek
Reply to
Akaj
Akaj napisał(a):
Raczej nie. Wielobiegowosc uzyskuje sie przelaczajac do roznych konfiguracji pary uzwojen, w tym wypadku naprawdopodobniej 6/12. Moment jest ograniczony przekrojem obwodu magnetycznego i zwiekszenie pradow niewiele daje, bo wzrasta strumien rozproszenia (i ladnie sie grzeje calosc). Proponuje znalezc silnik ktory przy tych 750- rpm bedzie mial 1kW i jakies 2kW przy 1500-. Najwyzej na wyzszym biegu bedzie mniej obciazony (ale trzeba pamietac, ze bedzie wtedy mial maly poslizg i nieco wyzsze obroty nic katalogowe, no i niski wspolczynnik mocy).
Reply to
Jaroslaw Berezowski