spalina>elektryk

Ponieważ przesiadam się z spalinki ( trenerka) na elektryka więc trzeba zrobić zakupy ..... Jedyne co mam to 4 kanałową aparaturę i wyposzczenie spalinki . Kompletnie nie znam się na modelach elektrycznych . Wole budować ale czasem polatać ;] Głównie chciał bym mieć wyposażenie na depronowce do max 100 rozpiętości . A ponieważ z kasą u mnie cięko więc powinno być jak najtaniej ale bez przesady by niemieć "gówna" . Raczej silnik szczotkowy ... Z góry dziękuje .

Reply to
sswwiirruuss

Aj zapomniałem jak ktos był by pomocny to niech zapoda linki do sklepów bo preczytałem strony kojota itp ale jakoś niemam do tego głowy =]

Reply to
sswwiirruuss

snipped-for-privacy@interia.pl napisał(a): ............

pkt. 1 - zapomnij o silnikach szczotkowych. Na osłodę ci napiszę, że silniki BL wcale teraz nie są droższe.

Reply to
Krzysiek "kojot: Choroszko

Silnik bezszczotkowy zrobisz sam

( tutaj znajdziesz wszystko) o ciagu nawet przekraczającym 1 kg za parę zł do tego regler za 70 zł Towerpro

18 A wystarczy i aku najlepiej Li-pol ok 1700 mAh to najlepsze napedy.Silnik bezszcotkowy o ciagu 1.2 kg waży ok 70 g a taki sam szczotkowy 3-4 razy więcej.W Depron też bym sie nie pakował bo to materiał lichy lekkie uderzenie o ziemie i po modelu lepiej zainwestuj w materiał EPP dużo wytrzymalszy i solidniejszy a klej polimerowy trzyma super tylko długo schnie.Silniki bezszczotkowe nie potrzebują przekładni mają duży moment obrotowy i przy tym samym pradzie ,mniejszej wadze daja dwa razy wiekszy ciąg.Juz nie ma dziedziny modelarstwa gdzie sensem byłoby stosowanie silnika szczotkowego tym bardziej że mozna wykonac go samemu o parametrach nie rzadko przewyższających niejeden produkt fabryczny za paręset zł.
Reply to
Marian

Dokladnie, silnik bezszczotkowy z regulatorem do takiego trenerka mozna kupic za troszke powyzej 100zl, ja takiego wlasnie uzywam w trenerku okolo

700gram, i jestem bardzo zadowolony, kiedys latalem szczotkowymi i roznica jest bardzo duzo, glownie mozna zauwazyc duzo wieksza moc przy podobnej masie. Silnik szczotkowy cenowo wychodzi podobnie, pozatym do szczotkowego trzeba zazwyczaj stosowac przekladnie, ja kiedys przy ladowaniu dwa razy polamalem taka przekladnie i dalem sobie spokoj z takim napedem. Lub jak wyzej pisza silnik BL mozna zrobic samemu bardzo tanio. pozdrawiam
Reply to
rom3k

Co do alex'a znam tą stronę i forum tylko nigdy nie zastanawiałem się nad tym by zrobić taki silnik =] nastik znam model partner nie znałem Myślę żeby też zrobić pakiety) 6-8 NiMH? + silnik "cd" Myślę żeby do tych pakietów kupić tanią ładowarkę (potem lepszą) i będzie cacy ? Czy lepiej inwestować w lixxx Regulator już znalazłem ;]

Reply to
sswwiirruuss

snipped-for-privacy@interia.pl napisał(a): ............

Gdybyś poczytał archiwum tej grupy lub jednego z for, nie zadawałbyś tak podstawowych pytań. Bo np. tanie ładowarki występują do Li-poly, a mechanizmy ładowania Ni-MH są ciut bardziej skomplikowane. Nie pisałbyś też o pakiecie 6 cel.

Reply to
Krzysiek "kojot: Choroszko

To sobie poczekam i dopiero zaczne "myślec" jak kasa się znajdzie Kojot tylko zamsiats się czegoś dowiedzieć (z kilku stron ) to mi się zrobiłą papka ... Temat zamknięty dziękuje wszystkim za pomoc .

Reply to
sswwiirruuss

oczywiście że tylko Li-pol warto stosowac ze wzgledu na wage i prądy rozładowań wykonanie samodzielne ładowarki Li-pol i balancera do niej jesli posiadasz zasilacz prądu stałego o wydajności 16V/2A to koszt ok 35 zł (części).Aku NiMh są znacznie cięzsze a ładowarka jest b.prosta do wykonania

Reply to
Marian