spalone 2 silniki czy uszkodzonu aku ?

czesc,
fakty:
1. przez przypadek rozladowalem akumulatory do napiecia 1.2V (7 cel)
(zostawilem je podpiete do reg na 1 tydz, ale podniosly sie i daly
naladowac)
2. droga zakupu nabylem smiglo 9x5
3. droga zakupu nabylem silinik Graupnera 600 (bez przekladni)
4. po podlaczeniu aku, nowego smigla i silnika rozpoczalem testy
5. 5 min pracy silnika na pelnym ciagu i Graupner odmowil wspolpracy (bral
pow 20 Amper)
6. 5 min pracy innego silnika (540 ki) i ten tez odmawia wspolpracy
czy jest mozliwe spalenie 2 silnikow czy raczej jest to uszkodzenie
akumulatorow (te daja sie naladowac do 9.2V)
sam juz nie wiem ...
sekai
Reply to
sekai
Na mój gust za du¿e ¶mig³o !
U¿ytkownik "sekai" snipped-for-privacy@wp.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:dafnqr$fp5$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Reply to
Bartek Popko
Moim zdaniem silniki sie spalily, bo ich nie dotarles. Nowe silniki powinno sie na poczatku troche pokrcic pez smigla na powiedzmy 1/4 1/3 gazu. pozniej to samo ze smiglem. Dales odrazu na max i moze to byla przyczyna?
Reply to
sector
Silników elkektrycznych się nie dociera. HuSadam
---------------------------------------------------------------------- Na randke, na randke, na randke... >>>
HuSadam
Witam!
HuSadam wrote:
Nieprawda jest jakoby ze... Silniki elektryczne rowniez sie dociera :o) Wystarczy przejrzec archiwum.....
A jesli chodzi o przypadek sekai, czy probowales mierzyc napiecie na akku w czasie prob z silnikami ? Jesli silniki uleglyby spaleniu to na pewno poczulbyc charakterystyczny zapaszek ;o)))))
Reply to
Arcimek
Witam! Dnia 06-07-2005 06:47, Użytkownik sekai napisał:
Gdybyś spalił silnik to pewnie byś to poczuł.
9,2 V z połączeniu z info o 7 celach w pakiecie to coś nie tak. Pakiet z 7 cel powinien naładować się do około 7 * 1,5 V co daje 10,5 V. Wygląda to tak jakby padła jedna cela.
Reply to
Mariusz
a jednak. Doceranie ma na celu dopasowanie szczotek do komutatora. No chyba ¿e BLDC...
Pozdrawiam Darek
Reply to
Darek
To może prądnice Polmosu.Wszystkie silniki graupnera mają szczotki przetarte w toku produkcji. Zresztą robi się to ze wszystkimi silnikami modelarskimi o jakich słyszałem, nawet tragiczne SPEEDy przed wyjściem w świat. HuSadam
---------------------------------------------------------------------- Startuj z INTERIA.PL! >>>
HuSadam
no to mamy rozbie¿ne informacje. G³ównie chodzi³o mi o te "tragiczne" speedy, silniki lepszej klasy i dro¿sze z tego co mi wiadomo faktycznie s± ju¿ dotarte. Nie chce mi siê odgrzebywaæ gdzie o tym czyta³em ...
Oczywi¶cie nie upieram siê ¿e to co czyta³em jest prawd± absolutn±, ale bior±c pod uwagê cenê speedów trochê trudno mi uwierzyæ, ¿e s± docierane przez producenta...
Pozdrawiam Darek
Reply to
Darek
U¿ytkownik "sekai" napisa³...
Czy po drodze miêdzy aku i silnikiem by³ regulator ??? Je¶li tak to pewnie odci±³ BEC, je¶li nie to co¶ z aku jest nie tak. Silnik przed spaleniem powinien byæ bardzo gor±cy i na pewno by trochê ¶mierdzia³. Krzysiek
Reply to
Krzysiek
Istotnie, tak było. Obecnie szczotki są już profilowane w toku produkcji. Niestety, opinia raz nadwyrężona odbudowuje się z trudem. A zresztą, kto dzis używa szczotkowych silników... HuSadam
---------------------------------------------------------------------- Na randke, na randke, na randke... >>>
HuSadam
Szczotka nowego Speeda 400 na pewno nie dolega całą powierzchnią do komutatora. Można to zauważyć przez szczeliny w obudowie. Nie wiem jak większe silniki. Silnik klasy 600 przy 20A chłodzony strumieniem zaśmigłowym nie powinien się spalić nawet bez docierania.
Piotr Piechota
silniki troche cos tam smierdzialy to fakt - ale delikatnie ...
niezleznie od - jak to mozliwe ? ze silniki sie spalily, czy przekladnia jest obowiazkowa w takim wypadku (mysle o smigle 9x5) ?
sekai
Reply to
sekai
U¿ytkownik Krzysiek snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> w wiadomo¶ci do grup dyskusyjnych napisa³:dagl0i$j75$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
uk³ad ten nie s³u¿y do odcinania zasilania silnika... on pozwala zasilaæ odbiornik (i serwa) z pakietu napêdowego. silnik odcina kontroler spadku napiêcia - "cut-off"
Reply to
Renart F.
U¿ytkownik sekai snipped-for-privacy@wp.pl w wiadomo¶ci do grup dyskusyjnych napisa³:dah2lo$f25$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
do spalenia - jak sugeruje pojêcie - potrzebna jest do¶æ wysoka temperatura. masz jak±¶ wiedzê na temat temp. tych silników w czasie pracy? by³y gor±ce?
Absolutnie nie, choæ w przypadku 540 mo¿e pop³yn±æ znaczny (jak na taki silnik) pr±d. Ilo zwojowa jest ta 540?
Reply to
Renart F.
U¿ytkownik "Renart F." napisa³ w wiadomo¶ci...
Bardzo s³uszna uwaga, to by³ ma³y "skrót my¶lowy". Dziêki za poprawienie.
Krzysiek
Reply to
Krzysiek
Dnia 2005-07-06 12:33, Użytkownik HuSadam napisał:
Wszystkie Speedy jakie miałem NIE były dotarte, co bardzo dobrze dało się zaobserwować po "brand new" kształcie szczotek.
Reply to
Jakub Witkowski
Hej, Statycznie bez ruchu modelu silnik jest obci±¿ony ok.20% bardziej przy danym ¶migle ni¿ w ruchu. trzeba to brac pod uwagê przy testach d³ugotrwa³ych tak jak u Ciebie
narka
U¿ytkownik "sekai" snipped-for-privacy@wp.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:dafnqr$fp5$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Reply to
Marek Mierzwa