Czy silniki zarowe loticze maja gaznik.

Wiem ze pytanie glupie. Chodzi mi o to czy istnieje mozliwosc regulacji mieszanki w tych silnikach za pomoca serva( bo w sumie to chyba musi byc
ale musze miec pewnosc wiec pytam).
xzxzxz napisał(a):

Tak, wszystkie silniki żarowe mają gaźnik, w którym poprzez ruch serwa zmnienia się ilość i skład mieszanki zmieniając obroty silnika. O silnikach samozapłonowych nie będę się rozpisywał, bo ich już nie ma i nie miały takiej regulacji.
Polecam lekturę googli oraz http://www.old.modelarstwo.org.pl/technika/inne/usz /
Pozdro (>Gmeracz =========================================Polska Witryna Modelarska - www.modelarstwo.org.pl =========================================

dyskusyjnych napisał: snipped-for-privacy@modelarstwo.org.pl... O

Zapomniałeś dodać, że taki jest stan powszechnej wiedzy - niepełnej zresztą. 1, Silniki samozapłonowe są nie do zastąpienia np w klasie F2C - wyścig na uwięzi. 2, Gaźnik RC do samozapłonu też można zastosować, ba wykonać samodzielnie, czego dowiódł nasz klubowy kolega Jurek Ch. - patrz: dział "ludzie" strony z sig'u Przy okazji: Wszystkiego najlepszego wszystkim Wojtkom, Jurkom i pozostałym solenizantom, wysokich lotów !!
-- pozdr. Renart odpowiadając usuń z adresu "nospam" zobacz www.avia.tarman.pl

A dlaczego? Pytam, bo mnie się samozapłony źle kojarzą. Więcej człowiek czasu spędzał na zapalaniu, niż na lataniu.
dyskusyjnych napisał:d4icrh$f0a$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

W F2C jest obowiązek wykonania międzylądowania w celu uzupełnienia paliwa. Dobry mechanik tankuje paliwo, uruchamia silnik i wypuszcza model w czasie ok 3 sekund od jego złapania, a ma tylko dwie ręce. Nie ma czasu na zakładanie klipsa czy wmianę świecy.

na
A mnie nie ;o) Takie problemy były z silnikami produkowanymi w latach 50 i 60. Począwszy od "naszej" "Jaskólki" czy radzieckiego "Rytma" 2 "generacji" nie było tak źle ;o) z wyłaczeniem wczesnej "chińszczyzny" i innych wynalazków. Onegdaj bardzo popularne w wyczynie, później dostępne w handlu radzieckie silniki KMD były / są maszynkami wdzięcznymi, dość łatwymi w obsłudze, a zestaw kilku dysz gaźnika o różnych średnicach pozwala stosować różne systemy zasilania. Aktualnie także jednymi z popularniejszych silników w F2C są samozapłonowe silniki rosyjskie - aby było śmieszniej - produkowane praktycznie w kuchni mieszkania uznanego na świecie modelarza. -- pozdr. Renart odpowiadając usuń z adresu "nospam" zobacz www.avia.tarman.pl

Starsze silniki żarowe (sprzed np. 10 lat) nie wszystkie miały gaźnik RC. Trzeba uważać. Odróżnić taki gaźnik jest bardzo łatwo. Zobacz np. zdjęcia na Allegro.

Mylisz się. Obecnie również są produkowane silniki żarowe bez gaźnika RC:
http://www.osengines.com/engines/osmg1440.html
Te same silniki w wersji RC wyglądają tak:
http://www.osengines.com/engines/la.html
Pozdrawiam, Piotr_O.

Piotr_O. napisał(a):

No tak, ale wyraźnie jest podane, że to wersja do modeli na uwięzi. Jednak u nas to już schyłkowa dyscyplina, więc możemy darować sobie takie rodzynki. 99% modelarzy używa silników z regulacją. I tyle.
Pozdro (>Gmeracz

**** Korci mnie żeby się wcisnąć w tą dyskusję. Jako jeden z nielicznych C/L-owiec, a może jedyny (mało aktywny) na grupie, proponował bym podanie nieco skorygowanej informacji o tej dyscyplinie. Może nie tyle jest ona "schyłkowa", bo chyba mniej juz zwolennikow nie bedzie miała, ile dyscyplina o bardzo marginalnej ilości zapaleńców. Inaczej brzmi, ale jakże dumnie.
Czepialski - PiotrekS
Piotr Sobierajewicz napisał(a):

Spoko Piotrek, wielu z nas zaczynało od uwięzi. Ileż to części od Rytmów walało się w szufladzie, ja miałem chyba ze 4 i wciąż składałem jeden sprawny silnik przez lata :)) A dzięki uwięzi nauczyłem się gasić silnik łapiąc rzucaną przez kolegę szmatę :)))
Co nie zmienia faktu, że jest to dyscyplina o marginalnej ilości zapaleńców :)
Pozdro Gmeracz

Cześć,

Mam pytanko - nie jestem specem od RC ale interesuje się szeroko rozumianą techniką, w szczególności w 85 roku, na 12 urodziny dostałem od kolegi książkę pt. "Miniaturowe silniki modelarskie" - Wiesław Schier, WKŁ 1976. Czy możecie mnie uswiadomić co się zmieniło od tamtych zamieszchłych czasów ?
Wtedy co do silników modelarskich: - na topie były silnik samozapłonowe - silniki o zapłonie żarowym były chyba rzadziej stosowane, ze względu na rozliczne problemy (np. przepalanie się świec) i wyższą cenę - silniki wielozakresowe były bardzo drogie i dlatego rzadko stosowane - były dostępne silniki Wankla (nawet polskie !) z którymi wiązano liczne nadzieje, które zdaje się wygasły i chyba już tylko Mazda w RX-7 jeszcze je stosuje :-)
Rozumiem, że silniki samozapłonowe i Wankla praktycznie odeszły a pozostały wielozakresowe o zapłonie żarowym ?
Pozdr, Z.

oj nie nie... :) OS max produkuje takie silniki
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXBY72&P=7
moze ma ktos jakis filmik jak taki silniczek chodzi ?
pozdrawiam
jacek
Zbigniew Kłos napisał(a):

Obecnie są żarowe i benzynowe

raczej na embargo zachodu na kraje DL oraz ogólnie sytuację polityczną w kraju. Gros silników pochodziło z NRD i od Ruskich. W tej chwili możesz zamówić worek zachodnich żarowych nie odchodząc od kompa.

Problemy z uszczelnieniem Wankla podrażają niestety ten projekt, chociaż wiele słyszałem o niezrównanej płynności pracy. Wydaje mi się, że obecnie rolę Wankla przejęły dobre specjalistyczne (czyli dla modelarzy) silniki benzynowe. Poza tym od lat 70 opracowano doskonałe technologie laminatowo-węglowe, które dają nieporównywalne możliwości budowy wręcz kilerskich konstrukcji. A cóż my wtedy mogliśmy marząc o jakiejkolwiek balsie? A jak do tego dołożysz jeszcze rozwój dziedziny zasilania elektryków i elektronikę, to masz obecny obraz całości. Przeciętna obecna aparatura ma możliwości miksowania, trymowania, zapamiętywania różnych charakterystyk i całej masy trymowań, o czym kiedyś wogóle nie myśleliśmy, że coś takiego będzie potrzebne w modelarstwie :)
Pozdro (>Gmeracz

No to jeszcze jedno pytanie, w sumie wiem jak gaznik wyglada w niektorych silnikach, i latwo jest go zauwazyc bo powinien miec jakis drazek do podlaczania serva, ale nie mam pewnosci co do tego silnika http://img15.allegro.pl/photos/400x300/48/4893/489392/48939209 Wydaje mi sie za ma on gaznik ale chcialbym sie upewnic.
To jest gaznik RC. Z prawej masz ramie do serwa. Z lewej - jesli sie nie myle - jest iglica z zalozonym drugim orczykiem do regulacji skladu mieszanki.
Ale to nie jest silnik lotniczy!

To wyglada na silnik do FSR choc nie ma (chyba - nie widac) glowicy chlodzonej woda.
Armand

Widze, ze sa tu osoby znajace takie gazniki, wiec podlacze sie z pytaniem - jak wyglada sprawa regulacji skladu mieszanki drugim serwem, kiedy to stosowac, z czym to zmiksowac, czy to mialoby sens w samolotach i jakie ma to znaczenie w slizgach - bo chyba glownie tam jest stosowane pozdr Darek_J

pytaniem -

FSR-ami zajmowalem sie malo (silniki - to byl problem a webra to byl szczyt nieosiagalny prawie) A czy przypadkiem nie jest to do tego aby mozna bylo regulowac iglica po zabudowaniu w modelu (ona jest "pod gaznikiem" w modelu nie ma jak "wsadzic paluchow")
Armand
Użytkownik Armand Olejko napisał:

A po czym poznac ze to FSR, po tym ze ma dwa orzczyki? Czy to ze jest to silnik do modeli wodnych to znaczy ze bez wody za bardzo sie nagrzje i zatrze, czy jak?