Sciemy producentow

1) Producent chwali się dokladnoscią regulacji temperatury rzedu 0,2 stopnia. Tylko, ze ta dokladnosc jest w punkcie pomiaru temperatury w komorze, a nie w elemencie (z wlasnym zmiennym zrodlem ciepla) wstawionym do komory. Klientowi sugeruje sie, ze stabilizacja temperatury jest na elemencie wstawionym i co gorsza on to lyka.

2) Ostatnio kolega zachwalal jajko z dwoma zoltkami. Twierdzil, ze dwa male to wiecej niz jedno duze. Sprawa wydala mi sie naciagana, dlatego to policzylem.

Kula o srednicy 1 ma taka sama objetosc co dwie kule o srednicy 0,79 . Jajko mieszczace dwa zoltka, musialoby miec dlugosc 1,58 raza wieksza niz szerokosc, aby tylko uzyskac jednakowa objetosc zoltek w obu przypadkach. Typowe jajka maja stosunek dlugosc do szerokosci nie wiekszy niz 1,37 .

Znacie inne przyklady sciem reklamowych?

Pozdrawiam WM

Reply to
ciekaw1

W dniu 2013-01-16 20:47, snipped-for-privacy@poczta.onet.pl pisze:

Co 4 lata kampania wyborcza :)

Reply to
venioo

A proszę bardzo. Fiat Doublo Max jest o ponad 30cm krótszy niż sugerują to foldery i specyfikacje. Renault Kangoo Max podobnie, ale o 21.5cm.

Generalnie producenci robią sobie jaja z klientów i najwyraźniej im to uchodzi.

Irek.N.

Reply to
Irek N.

W dniu środa, 16 stycznia 2013 20:47:28 UTC+1 użytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl napisał:

Tak przy okazji. Jajka dwu żółtkowe składają chore kury. Mają wadę genetyczną. Nie potrafią wyprodukować dostatecznej ilości wapna na skorupkę do każdego jajka to pakują dwa żółtka do jednej skorupki.

Reply to
kogutek444

W dniu środa, 16 stycznia 2013 22:02:53 UTC+1 użytkownik snipped-for-privacy@interia.pl napisał:

Nikt Cie nie przebije.

Reply to
kogutek444

W dniu 2013-01-16 22:22, Irek N. pisze:

No cóż, *przeciętny* zjadacz chleba jest mało rozgarnięty.

Reply to
PeJot

Wczoraj byłem w sklepie rybnym. Rozmawiały sobie dwie panie. Jedna chciała kupić śledzie w oleju. Na opakowaniu było napisane 500 g. Połozyła na wage pokazała 480 g. A gdzie: opakowanie, cebula, olej. Konkluzja Drugiej "wszyscy kradną"

Reply to
suryga

W dniu czwartek, 17 stycznia 2013 06:55:12 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:

Nie musi sie znac na wszystkim, ale powinien moc miec zaufanie do autorytetow.

To panstwo powinno dbac o to, by nie naduzywano tych autorytetow. Oszustwo jest oszustwem i nie wolno zwalac winy na glupote oszukiwanego, podobnie jak molestujacy juz nie moze zwalac winy na wyzywajacy ubior kobiety.

WM

Reply to
ciekaw1

W dniu 2013-01-17 11:28, snipped-for-privacy@poczta.onet.pl pisze:

Powiedzmy: idę do sklepu po litr mleka 2%. Jaki autorytet ma mi pomóc, bo dostałem 0.985 l mleka 1.8% ?

Reply to
PeJot

Z drugiej strony: mam elektroniczne głowice termostatyczne Technoline. Tylko w salonie są sprzężone z odległym sterownikiem, który im mówi, jaka w pokoju jest temperatura naprawdę. Pozostałe mierzą sobie same, znajdując się przecież niedaleko grzejnika. Jeszcze mi się przez rok nie zdarzyło, by ustawiona na nich temperatura odbiegała od temperatury w pokoju więcej niż o 0,5 stopnia, co uważam za cud. Może więc i tu się da?

Większej niż

nie znam. :-)

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Nie znasz się, oczywiście że działa i jest bardzo skuteczny :-). Cukier jak poleży obok flaków kaczki to nabiera cudownej właściwości. Jego cena rośnie setki tysięcy razy. Narkotyki przy nim to taniocha.

Reply to
kogutek444

Dobra dobra, przyznaj się co się zdarzyło Tobie samemu nawciskać klientom. I podpisz się imieniem i nazwiskiem. Konrad

W dniu 2013-01-17 15:47, Konrad Anikiel pisze:

Szach-mat !

Reply to
PeJot

Tego akurat pilnuja odpowiednie organa kontrolne, sprawdzajac dopuszczalne odchylki. Ostatnio czytalem o zlych skladach benzyny na stacjach, co wykryly inspekcje.

WM

Reply to
ciekaw1

Pomiedzy temperatura czujnika, a temperatura w urzadzeniu wystepuje zmienna roznica od 2 do 15 stopni. Jest tak, bo w urzadzeniu nie mozna mierzyc bezposrednio temperatury.

Jest wiec analogicznie jak w pierwszym prawie warsztatowca ;-) Mierz suwmiarka, zaznaczaj kreda i tnij siekiera ;-) A klient niech sobie wierzy, ze ma zrobione z dokladnoscia suwmiarki ;-)

Dobre!

WM

Reply to
ciekaw1

Potwierdzam.

W moim samochodzie (jest na gwarancji) nie da sie ustawic zgodnej z tolerancja zbieznosci kol, bo skonczyl sie zakres regulacji. Wmawiaja mi, ze wszystko jest OK! i nie chca nic poprawiac. Nie rozumiem w takim razie po co producent podaje dopuszczalne tolerancje?

WM

Reply to
ciekaw1

No to masz prosto, choć nie do końca łatwo. Rzeczoznawcę, że użytkowanie samochodu jest niebezpieczne i powołać się na ich tolerancję. Ja zauważyłem, że nic z koncernami nie załatwi się ustnie, wszystko wymaga pisemnej formy i tylko taka jest respektowana. Co ciekawe nie jest wymagane "wsparcie kancelaryjne", byle pisma były suche i konkretne. W moim przypadku 2 miechy trwało, ale mam dłuższy (wystarczająco, choć i tak nie tyle ile podali w specyfikacji).

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek N.

Sam sie przyznaj cwaniaczku i nie sądź ludzi po sobie.

WM

Reply to
ciekaw1

Przed wojną w Polsce był przepis pozwalający karać za oszukiwanie w reklamie produktu a teraz wystarczy napisać "*niniejsza reklama nie jest ofertą handlową" i wszystko jest OK.

Reply to
Padre