Ubezpieczenie dla modelarzy ?

Witam !
Panowie proszę o pomoc, gdzie najkorzystniej mogą się ubezpieczyć modelarze od odpowiedzialności OC
Pozdrawiam Marek F

Pod tym linkiem jset wskazówka - Forum modelarzy AP - licencje - obezpiecz OC
http://www.mlik.pl/forum/viewtopic.php?tC1
--
snipped-for-privacy@poczta.onet.pl
www.azt.tarman.pl

Witaj! kiedyś sporo słyszało się o ubezpieczeniu dla modelarzy w Hestii. Nawet na której ze stron modelarskich widziałem ogłoszenie Hestii adresowane specjalnie do modelarzy. Z tego co pamiętam oferta była atrakcyjniejsza od tej z Filaru. Bodajże kwota ubezpiecznia 100 000 zł za 90 zł rocznie.
Pozdrowienia, Tomek www.modelarstwo.prv.pl

90 zł na kwotę 50 tys. zł. za model do 10kg

No to się trochę pomyliłem. Ja planuję wykupienie OC na początku przyszłego sezonu, ale poszukam czegoś z sumą ubezpieczniową w granicach 100 - 200 tyś zł. Przesiadam się na trochę większy model i jak komuś skasuje auto to pół biedy. Jak komuś zrobie krzywdę ( odpukać ) to i te 200 tyś. może nie starczyć.
Pozdrowienia, Tomek

Co racja to racja, ale jescze się nie spotkałem w Polsce z orzeczeniem sądu, które nakazywałoby osobie fizycznej finansować komuś dożywotnią rentę, albo jakies gigantyczne odszkodowania. Choć w teorii słyszę o tym od dziecka.
Imho najgorszym, co może się zdarzyć, to pewnie cięzkie uszkodzenie jakiegoś sprzętu latającego (samolot, szybowiec, śmigłowiec). Koszty leczenie i pogrzebu ew. poszkodowanych do tej pory pokrywało państwo. No chyba, że najnowszy podatek Religi coś zmienił w tym zakresie.

Sprawdziłem. Dz.U. 2007 nr 133 poz 922 http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU20071330922&type=3&name 0070922Lj.pdf Według mojej amatorskiej analizy podatek Religi nie dotyczy, bo: - modelarze nie są zobowiązani do zawarcia obowiązkowego ubezpieczenia OC - ew. wypadek nie będzie wynikiem przestępstwa

Więc sprawa wygląda następująco: Ubezpieczyłem się w HESTII, i tak ubezpieczenie na modele do 5 kg kosztuje 50 zł na 100 000 zł i można je wykupić na stronie hestii przez internet, natomiast ubezpieczenie dla modeli powyżej 5 kg do (jeżeli dobrze pamiętam) 25 kg trzeba już wykupić u agenta i kosztuje 90zł na 100 000 zł i to jest ubezpieczenie krajowe, jeżeli ktoś chce z rozszerzeniem na zagranicę kosztuje 135 zł na 100 000 zł. Wiadomość była na stronie http://rc-lot-hobby.livenet.pl/ tam zmienił się tylko adres e-mail na snipped-for-privacy@ag.hestia.pl Pozdrawiam Robert

Robert wrote:

A gdzie dokładnie, bo znalazłem tam tylko OC w życiu prywatnym, które nie obejmuje statków powietrznych?
A tak dodatkowo do wątku: Alianz też ma takie ubezpieczenie, ale: - trzeba mocno drążyć i się nie dać zbyć, bo OWU wyklucza statki powietrzne, więc potrzebna jest specjalna polisa - kosztuje minimum ok. 90-100zł (już nie pamiętam dokładnie, bo temat drążyłem ok. rok temu).
pozdrawiam
majek
Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

Parametry ubezpieczenia Długość okresu ochrony 1 rok Początek ubezpieczenia * powiedzmy 19.01.2008 Suma gwarancyjna * 100.000 zł To jest punkt który trzeba zakreślić Szkody wyrządzone w związku z amatorskim uprawianiem narciarstwa Szkody wyrządzone podczas uprawiania sportu w ramach zorganizowanych sekcji lub klubów sportowych i do tego odnoszą się OGÓLNE WARUNKI UBEZPIECZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ OSÓB FIZYCZNYCH W ŻYCIU PRYWATNYM paragraf 3 punkt 4 4) związane z użytkowaniem statków oraz urządzeń latających i pływających, To ubezpieczenie dotuczy modeli do 5 kg i jak już wspominałem można wykupić on - line ze strony http://www.hestia.pl/sigeh/servlet/www.WizSaleFormDraw
Ubezpieczenia dla modeli powyżej 5kg trzeba wykupić juz bezpośrednio u agenta HESTII Pozdrawiam Robert
Robert wrote:

50

Panowie! Czytajcie umowy dokładnie, bo potem będzie płacz.
Wspomniany przez Ciebie paragraf brzmi w całości: "§ 3 1. NA PODSTAWIE ODRĘBNYCH WARUNKÓW Ubezpieczyciel zawiera umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody: (...) 4) związane z użytkowaniem statków oraz urządzeń latających i pływających," "2. Odpowiedzialność cywilna za szkody określone w ust. 1 nie jest objęta ochroną na podstawie niniejszych warunków, bez względu na wysokość roszczenia."
Czyli OWU w tym wypadku NIE DOTYCZY. Trzeba zawrzeć osobne ubezpieczenie lub klauzulę do OWU. Poza tym nie ma nigdzie w OWU wymienionej przez Ciebie wagi modelu. A jeśli jej nie ma w umowie, to skąd ją wziąłeś?
W moim przypadku mam odpisane do tego OWU klauzule: "wyłączony par. 3 pkt 1 ppkt 4" "rozszerzenie o ryzyko uprawiania paralotniarstwa, co jest spełnieniem wymogu Ministra Infrastruktury" "modele latające do 10 kg" (co nie jest do końca prawidłowe i w tym roku będę sobie życzył poprawnej klauzuli)
Poza tym wymieniona porzez Ciebie klauzula: "Szkody wyrządzone podczas uprawiania sportu w ramach zorganizowanych sekcji lub klubów sportowych" tez nie jest do końca prawidłowa, bo wielu modelarzy nie jest zrzeszonych, a że modelarstwo jest sportem też można w sądzie podważyć.
Proponuję udać się do swojego agenta ubezpieczeniowego wyłozyć mu kawe na ławę - on wytłumaczy, poradzi wypisze ubezpieczenie i tyle. Ja na umowie mam napisane: Odpowiedzialność cywilna w życiu prywatnym. Zakres podstawowy z rozszerzeniem o obowiązek nakładany w Rozporzadzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 25.04.2005 r. w sprawie wyłączenia zastosowania niektórych przepisów ustawy - Prawo lotnicze do niektórych rodzajów statków powietrznych oraz określenia warunków i wymagań dotyczących używania tych statków na modelarstwo samolotowe
To jest punkt który trzeba zakreślić

ubezpieczenia

roszczenia."
wymogu

będę

że

A co sądzicie o takiej klauzuli:
http://modelarze.wroclaw.pl/viewtopic.php?p8#38

Bartek

Sadze, ze takie ubezpieczenie nie obejmie rekreacyjnego latania na lace czy nawet nieoficjalnym lotnisku modelarskim jak to jest w przypadku wiekszosci lataczy pozdr Darek_J
Dopiero teraz doczytalem caly watek na podanym linku. Faktycznie, po zmianie na "w tym także w ramach zorganizowanych klubów lub sekcji" lub nawet "w tym także w ramach niezorganizowanego" uprawiania naszego hobby, to wyglada niezle pozdr Darek_J
"W związku z wyczynowym" - czyli nie obejmuje latania rekreacyjnego
--
Lukasz

A jaka jest różnica pomiędzy lataniem wyczynowym a rekreacyjnym?
Przypomnę definicję słowa "wyczynowy" za Słownikiem Języka Polskiego PWN: "o sporcie: uprawiany intensywnie, z nastawieniem na osiągnięcie rekordowych wyników; też o zawodniku: uprawiający sport w taki sposób" http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=wyczynowy
Czyli jeżeli latam sobie spokojnie raz na tydzień szybowcem, ale na bardzo dużej wysokości to to jest latanie wyczynowe czy rekreacyjne? Czy intensywnie uprawiam tą dyscyplinę, latając raz na tydzień?
IMHO akurat w stwierdzeniu "W związku z wyczynowym" wszystko jest względne.
Bartek

Oczywiście, ze sformułowanie jest malo precyzyjne. O sporcie wyczynowym potocznie mówi się, gdy zawodnik trenuje w celu osiągniecia jakiegoś wyniku na jakichś zawodach. Jeśli latasz trenerkiem za ptakami, to trudno mówić o treningu do jakichś zawodów.
Można kogoś sprać po gębie na ulicy, ale trudno byłoby udowodnić sędziemu, że był to trening do zawodów bokserskich.
--
Lukasz

względne.
Ale akurat w polisie ubezpieczeniowej wszystkie niejasnosci i niedomowienia dzialaja na Twoja niekorzysc