uszkodzony silniczek w serwie

Witam
Wczoraj podczas lotu ubiłem krecika zahaczając
o gałęzie drzewa. W zasadzie żadnych strat nie było,
po za serwem od steru kierunku. Uszkodzenie wydaje
się trochę dziwne, zębatki wytrzymały, mechanicznie
serwo było ok. jednak został uszkodzony silniczek w serwie.
Czy wam się też tego typu awarie zdarzały? Nie zdziwił bym się
takową usterką gdyby ster został zablokowany, jednak tak się nie stało.
Co dziwne zanim zdążyłem
wyłączyć odbiornik, przez około 1min układ serwa był zasilany
z BECa, który był bardzo gorący a pomimo tego tranzystory
mostka w serwie nie zostały uszkodzone – faktem jest że BEC
ma ogranicznik prądu.
Jeszcze nie wiem, jakiego typu usterka jest przy silniczku,
ponieważ nie zdążyłem już go wczoraj rozebrać.
Uszkodzone serwo - właściwie juz po wymianie silniczka naprawione -
to GWS NARO PRO
To tak jako ciekawostka :).
Pozdrawiam
Darek
Reply to
Darek
---------------------------- Uszkodzone serwo - w³a¶ciwie juz po wymianie silniczka naprawione - to GWS NARO PRO To tak jako ciekawostka :). -------------------------------
Skad wziales nowy silniczek? Apropo - skad wziac nowe potencjometry do GWS i Hitec HIS-81??? Po jakims czasie uzytkowania to one najczesciej ulegaja uszkodzeniu i w pewnym zakresie ruchu potrafia dstawac "drgawek" uniemozliwiajacych pelna kontrole ich pozycji. Cala reszta serwomechanizmu jest sprawna.
Reply to
sector
z identycznego serwa w którym pad³a elektronika... zêbatki wiem gdzie kupiæ ale ani silniczka ani elektroniki nigdzie nie spotka³em...
Pozdrawiam Darek
Reply to
Darek
Z silnikami w serwie jeszcze nic nie robiłem ,ale jeśli bedziesz go rozbierał to weż pod uwagę zastosowanie silnika z mikroautek zdalnie sterowanych bądz silnik od wibratora z komórek są naprawdę małe i może podejdą zaznaczam ,że z tym nie robiłem poddaję tylko myśl.Jeśli chodzi natomiast o potencjometry to pomaga i to na długi czas danie odrobiny oleju tylko maszymowego np. taki jak do silnika samochodu na powierzchnie ściężki węglowej tam gdzie chodzi ślizg potencjometru.Zrobiłem tak w HS-81 i mam od 1,5 roku spokój.
Reply to
Marian