uszkodzony silniczek w serwie

Witam
Wczoraj podczas lotu ubiłem krecika zahaczając o gałęzie drzewa. W zasadzie żadnych strat nie było, po za serwem od steru kierunku. Uszkodzenie wydaje
się trochę dziwne, zębatki wytrzymały, mechanicznie serwo było ok. jednak został uszkodzony silniczek w serwie. Czy wam się też tego typu awarie zdarzały? Nie zdziwił bym się takową usterką gdyby ster został zablokowany, jednak tak się nie stało. Co dziwne zanim zdążyłem wyłączyć odbiornik, przez około 1min układ serwa był zasilany z BECa, który był bardzo gorący a pomimo tego tranzystory mostka w serwie nie zostały uszkodzone – faktem jest że BEC ma ogranicznik prądu. Jeszcze nie wiem, jakiego typu usterka jest przy silniczku, ponieważ nie zdążyłem już go wczoraj rozebrać. Uszkodzone serwo - właściwie juz po wymianie silniczka naprawione - to GWS NARO PRO To tak jako ciekawostka :).
Pozdrawiam Darek
---------------------------- Uszkodzone serwo - właściwie juz po wymianie silniczka naprawione - to GWS NARO PRO To tak jako ciekawostka :). -------------------------------
Skad wziales nowy silniczek? Apropo - skad wziac nowe potencjometry do GWS i Hitec HIS-81??? Po jakims czasie uzytkowania to one najczesciej ulegaja uszkodzeniu i w pewnym zakresie ruchu potrafia dstawac "drgawek" uniemozliwiajacych pelna kontrole ich pozycji. Cala reszta serwomechanizmu jest sprawna.
pozdrowienia

z identycznego serwa w ktrym pada elektronika... zbatki wiem gdzie kupi ale ani silniczka ani elektroniki nigdzie nie spotkaem...
Pozdrawiam Darek
można dostać w niektórych sklepach ale cena niewiele odbiega od nowego serwa niestety...
--
---------
pozdrówka