Standard kolorów w serwie - zupełny lamer

Cześć
Czy istnieje jeden standard kolorów lub kolejność sygnałów na łączówce
serwomechanizmu? Do takiej starej ruskiej (ale jeszcze działającej)
aparatury chciałem podłączyć nowy lżejszy serwomechanizm a tu problem. Ruscy
dali swoją okrągłą wtyczkę i dopiero przy pomocy woltomierza znalazłem
zasilanie. A jak jest z serwomechanizmem na łączu są trzy kolory biały,
czerwony i czarny. Czy ktoś wie, który kolor, co oznacza? Albo, co się
stanie jak zacznę podłączać na czuja w dowolnej kolejności
pozdrawiam MArek
Reply to
Totylkoja
w dziale technika jest opis standardów wtyczek. A jak tam nie znajdziesz to na stronie producenta Twojego serwomechanizmu bedzie zapewne, przynajmniej HITEC i GWS posiada takie opisy.
Podaj może firmę to zapewne ktoś z marszu odpowie.
Pozdrawiam Darek
Reply to
Predator
Czerwony: + czarny lub brązowy: masa żółty, biały lub pomarańczowy: sygnał Zamiana masy z sygnałem nie zrobi krzywdy serwomechanizmowi. Nie będzie tylko działało. Zamiana sygnału z "+" spali serwo. Jak powiedział przedmówca: podaj co to za serwo, to będzie można powiedzieć konkretnie. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Użytkownik "Robert 'Heyoan' Gadomski" <robspam1@SKASUJTO!reebok.pl> napisał w wiadomości news:cvffcl$pgt$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
[ciach]
Drobny problem, że jest to jakiś noname z Allegro a dokładnie to firma TowerPro. Ale kolory się zgadzają i w opisie jest napisane że współpracuje z Hitec i Futaba
dzięki za pomoc MArek
Reply to
Totylkoja
Do takiej starej ruskiej (ale jeszcze działającej)
A czy ty nie chcesz czasami tego serwa podpiac pod aparaturke SUPRANAR 83 ? :)) tak mi sie skojarzylo po okraglej wtyczce, a poza tym ruscy wiele typow nie robili :) jesli tak, to zapomnij. Ten odbiornik jest ciezszy od niejednego kompletnego modelu, a serwa byly zrobione w ten sposob, ze elektronika do serw byla w odbiorniku, a w serwie byla tylko czesc mechaniczna. Tam we wtyczce bylo piec kabli: dwa od silnika i trzy od potencjometru. pozdr Darek_J
Reply to
Darek_J