Uwaga na krzyże

Witam.W związku z nowym projektem zamierzalem się wybrać do Skarzyska w celu przeprowadzenia pomiarów lufy od King Tigera gdy tymczasem znajomy kolekcjoner militariów wybił mi na razie tę podróż z głowy twierdząć że w promieniu 30 km od mojego miasta znajdę 2 takie lufy.Zwykle podchodzę do takich wiadomości sceptycznie ale dziś pierwszy dzień urlopu więc wsiadłem w samochód i podjechałem do podanych miejscowości i jakież było moje zdziwienie gdy okazało się żę rzeczywiście sterczą tam 2 lufy w formie przydrożnych krzyży jedna nawet z kawałkiem hamulcz wylotowego i ta najbardziej pasuje mi do tygrysa.Niestety nie mam aktualnie aparatu cyfrowego ale jak uda mi się go zdobyć to podeślę do identyfikacji.Przyznam się że koło jednego z krzyży wielokrotnie przejeżdżałem i jakoś nie skojarzylem tego z lufą.Dlatego proponuję aby w czasie wakacyjnych wędrówek zwrócić uwagę na przydrożne kapliczki,krzyże pomysłowość ludzka nie miała granic w wykorzystaniu resztek powojennych.Ostatnio mam namiary na błotnik od tygrysa ktory robi na wsi za blat do kuchennego stołu(podnoszony i opuszczany) może zachowała się na nim farba.PO zweryfikowaniu info dam znać na grupę.Andrzej

Reply to
Andrzejkostrubala

hmm :-) a czy czasem w WWA w muzeum nie lezy sobie lufa Tygrysa II? :-) A co do przydroznych etc, bedac z moja ukochana w bieszczadach kilka dni temu na urlopie zrobilem prawie 300 km w obie strony aby sobie zobaczyc Panzer IV...w Svidniku (dzieki za inf Socjo! :-) I tak, zdjecie na wiezy IV jest moim ostatnim ulubionym trofeum!

:-)

pozdrawiam KP

Reply to
Kuba Plewka

Kilka lat temu przeczytalem pewien artykow o wiezy Polskiego, przedwojennego Vickersa (chodzi oczywiscie o czolg) przerobionej przez pewnego "artyste" na pomnik plenerowy. Powicinane otwory, zdemontowane jazmo broni doskonale zniszczylo chyba jedna z nielicznych pamiatek po przedwojennych pancerniakach. Pozdrawiam Mac Eyka

Reply to
Maciek Poniatowski