Uwaga Virus !!

Jestem dziś formalnie "bombardowany" takimi majlami z Polski (10 sztuk w ostatniej godzinie). Jest to W32.Novarg.

Tu:

snipped-for-privacy@mm.html

jest bliższa informacja o tym stworze.

Muszę powiedzieć, że zdumiewa mnie beztroska tych, którzy w dzisiejszych czasach nie mają porządnego programu antywirusowego na swoim komputerze :-(

Pozdrawiam Piotr

Piotrp_de

Ja nie mam. W zyciu sie nie zaraziłem ani nikomu nie wysłalem. Nie trzeba miec programu antywirusowego, trzeba miec mózg... Lestat

Reply to
Piotr 'Lestat' Puchowski

Czasami jak alternatywa też wystarcza ;-)))

Piotr

Reply to
Piotrp_de

Otóż to :) A ja mam mózg (nieskromnie mówiąc ;) ) i antyvirusa - zaszalałem i kupiłem orygonał - wszystkim polecam - EZ Antyvirus, za

19,95$. Cena nie porównywalna do Nortona, a możliwości takie same (czasem myślę, że nawet lepszy), co więcej, nie jest tak zasobożerny jak NAV (bo mu się nic nie mruga, kręci i gwiżdże;) )

Pzdr, Pavvel

Ps. A ludziom, którzy tak bezmyślnie otwierają wszystko co dostają powinno się zabierać komputery... No ale cóż, kompy i internet trafiły pod strzechy, dosłownie...

Reply to
Pavvel

P> Otóż to :) A ja mam mózg (nieskromnie mówiąc ;) ) i antyvirusa - P> zaszalałem i kupiłem orygonał - wszystkim polecam - EZ Antyvirus, za P> 19,95$. Cena nie porównywalna do Nortona, a możliwości takie same P> (czasem myślę, że nawet lepszy), co więcej, nie jest tak zasobożerny jak P> NAV (bo mu się nic nie mruga, kręci i gwiżdże;) )

P> Pzdr, P> Pavvel

> [...]

GG:5155981

A ja jak mowa juz o anyvirach polecam Avasta. Jest do zutku domowego free. Mniej obciza system inne. A nie zawoidl mnie jeszcze gody. A uzywam go praktycznie od poczatku jego powstania. I nie wiem co to wirusy.

A jak ktos lubi zalaczniki i zagladac co tam jest to pozniej ma klopoty :)

MarCiu

Reply to
Marciu11 - Viper

To ja powiem inaczej - lapalem wirusy jak mialem antywirusy(a mialem MKSa(DOS i Win), NAV, AVG i jeszcze jakis ktorego nazwy nie pamietam). Zasada jest taka ze i tak zlapiemy takie swinstwo z ktorym nasz antywirusik sobie nie poradzi. Za czasow czarnobyla(wirusa oczywiscie =)) to NAV i MKS sobie nie poradzily. Recznie dranstwo usunalem. Potem skryptowego zlapalem(do HTMLa dopisywal sie na koncu i mnozyl jak krolik obciazajac qompa), NIC nie pomoglo, NAV byl na tyle madry i powiedzial mi: "Usunac wszystkie?", to ja do niego "chyba cie..." bo tych plikow bylo z 2-3 tysace(w wiekszosci waznych). Wiec co? Sam sobie napisalem proga(jeszcze w Pascalu =)) ktory powycinal mi to swinstwo z plikow. Obecnie od okolo 2 lat nie mam zadnego antywira i wiem na 100% ze mam czystego qompa(pomijam DataGrabery - do nich mam anty - bo niestety i tak takiego sie gdzies na necie zlapie). A co do kwestii zalacznikow - sprawa jest prosta. Nie otwierac zagranicznych, chyba ze wiemy od kogo. Nie otwierac zadnych Exekow/Skryptow, chyba ze wiemy od kogo. Ja i tak otwieram =) Ale najpierw sprawdzam kod programu, a przy odpalaniu ograniczam mu srodowisko i patrze gdzie koles(erm, wirus =)) chce sie podlaczyc lub co odczytac - czyli kontroluje zasoby i operacje ktore moze wykonac. Ot tak, znecam sie nad tworem nieuczciwego programisty =P Sekcja w tym wypadku moze byc przyjemna :>

Reply to
Doman
Reply to
Daniel Lachman

Ke'dem guerfel Piotr 'Lestat' Puchowski snipped-for-privacy@wywalto.l.pl> ihn news: snipped-for-privacy@wywalto.l.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.rec.modelarstwo

Jak do tej pory...

Lestat, trzeba. Nie pisz, że wystaczy mieć mózg, bo usuwałem już wirusy z wielu kompów i każdy z włascicieli twierdził, że on nie mógł załapać wirusa, bo "uważa".

Trzeba mieć również firewalla, bo jesli się już ma wirusa, to przynajmniej zapobiegnie się jego dalszemu rozsyłaniu. Oczywiscie osoby pracujące na *IX-ach, BeOS, MacOS etc. nie mają problemu z wirusami, ale większosć jednak nie ma o nich pojęcia.

Reply to
Peter 'Mikolaj' Mikolajski

Ke'dem guerfel "Doman" snipped-for-privacy@BezSpamu.Gazeta.PL> ihn news:bv64bs$gcd$ snipped-for-privacy@news.polbox.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.rec.modelarstwo

Tak? Przyznam, że to bardzo interesujące stwierdzenie, zwłaszcza że nie złapałem nigdy wirusa, nawet CIH.

Myhym... Tak myslących to sporo już widziałem, a jednego z Bochni cały czas widuję u siebie w skrzynce, gdy wirus kolejną porcję wysyła. Gdyby zapytać tego palanta, to pewnie też byłby przekonany w 100%, że on żadnego wirusa nie ma, a komp to jak nowonarodzony...

Reply to
Peter 'Mikolaj' Mikolajski

Ja to też tak widzę. I niestety wypowiedzi na zasadzie - miałem Nortona i też nic nie pomógł - świadczą tylko o tym, że ludzie nawet nie potrafią tak go skonfigurować by skutecznie działał. A właśnie w Nortonie, którego znam i od lat bezproblemowo używam, trzeba już umieć mu naprzeszkadzać, by konfiguracja była nieefektywna.

Moim zdaniem i antywirus i dobry firewall jest w dzisiejszych czasach konieczny. Tylko dzisiaj, miałem 29 Novarg i 2 Dumaru wirusów. I gwarantuję że

90% tych co je nieświadomie rozsyłają, sądzą że im antywirus nie jest potrzebny.

Pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotrp_de

Ke'dem guerfel "Doman" snipped-for-privacy@BezSpamu.Gazeta.PL> ihn news:bv6j8r$575$ snipped-for-privacy@news.polbox.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.rec.modelarstwo

Baaaardzo różnie. Niektórzy wychodzili z powyższego założenia, że "oni się znają, wiedzą i jeszcze nigdy wirusa nie dostali". Inni, że wystaczy im raz zainstalowany AV, choć definicje miał sprzed półora roku. Jeszcze inni, że OE sam z siebie to w ogóle nic nie otwiera i to niemożliwe, żeby im się wirus pojawił...

SOA #1

Instaluję, uczę obsługi i pokazuję, że działa. Przy okazji blokuję wszelkie porty poza 21, 80 i jeszcze paroma potrzebnymi do IM czy pewnych usług. Jak działają przeglądarki, poczta oraz GG, to user nawet nie pamięta, że ma firewalla postawionego. Wtedy może sobie nawet nie mieć antywira, bo chlew będzie robil lokalnie, a nie na cały swiat, przy okazji będąc zombie dla spamerów.

Reply to
Peter 'Mikolaj' Mikolajski

Ke'dem guerfel "Doman" snipped-for-privacy@BezSpamu.Gazeta.PL> ihn news:bv6iu8$4m8$ snipped-for-privacy@news.polbox.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.rec.modelarstwo

Stałe łącze od kilku lat, w Necie od 1997 roku i wirusa jeszcze nie złapałem - kwestia sensownego programu antywirusowego oraz uaktualnianych baz wirusów. Szczęscie przez tyle lat? Khem...

To stwierdzenie faktu. Człowiek ma stałe łącze oraz absolutnie niezabezpieczonego kompa, łącznie z brakiem jakichkolwiek łat na swojego XP. Takie osoby są realnym zagrożeniem dla całej Sieci, zwłaszcza że wiele z tych zawirusowanych kompów staje się zombie, czyli posrednikami w rozsyłaniu spamu.

Cóż, ja aż za dużo...

Ekhem...

Ależ oczywiscie...

Może jednak pogadaj z adminami sieci oraz serwerów pocztowych, pewnie wtedy zmienisz zdanie. Powyższy punkt widzenia był może prawdziwy parę lat temu, ale odkąd wirusy mają swój własny silnik SMTP, są "nieco" dużo grozniejsze i owszem, wysyłają swoje kopie niezauważalnie dla włascicieli, bo nie muszą już korzystać z programu pocztowego...

Większosć to niestety nie wszystkie, a wystarczy kilku kretynów, żeby zapchać skrzynki pocztowe oraz obciążyć łącza i serwery.

Firewalle mają na ogół tacy osobnicy, którzy i tak znają się na kompach na tyle, żeby sobie nie zapakować wirusa.

Szczególnie jakże liczne firewalle w TPSA? Wiesz, jak zaczynają się u mnie w skrzynce pojawiać wirusy, to sprawdzam, od kogo wyszły. Jeżeli od kogos z TPSA, to pozostaje mi się jedynie modlić o to, żeby szlag mu trafił komputer, albo żeby ktos do niego przyszedł i zrobił mu porządek. Gdy jakims cudem jest to komp spoza TPSA, to wystarcza jeden mail i gosc do czasu zrobienia porządku z kompem jest odcięty.

A tego to nie rozumiem. Chyba wyraznie mówiłem, że palantem dla mnie jest ów matołek w Bochni, który od dwóch tygodni ma wirusa i nie da się go o tym poinformować, bo TPSA ma to gdzies...

Reply to
Peter 'Mikolaj' Mikolajski

Ke'dem guerfel "Doman" snipped-for-privacy@BezSpamu.Gazeta.PL> ihn news:bv83og$2rk$ snipped-for-privacy@news.polbox.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.rec.modelarstwo

Widzisz, u nas jak ktos potrafi zainstalować Windows czy odpalić przeglądarkę, to już zna się na komputerze. Oczywiscie każdy też jest rozsądny, tylko nie wiedzieć czemu tyle wirusów krąży...

W "instrukcji obsługi" dla piraconego XP jest wyraznie napisane, aby wyłączyć Windows Update i inne tego typu usługi. Skoro gosć ma do tej pory golutkiego XP (co widać po nagłówkach), to raczej samo mu się nie zainstaluje...

Niestety, dla całej sieci. Częsć wirusów jest napisana na zlecenie spamerów, którzy dzięki zarażonym komputerom mają posredników przy wysyłce spamu. Dzięki temu omijają wiele blokad etc., a przez to zwiększa się ruch w całej Sieci.

Wysyłania wirusów? ;o)

Niestety, to nie dialup, choć w przypadku TPSA to bez znaczenia. Osobnik z Bochni siedzi na SDI i takiemu też nie można nic zrobić.

Z tym nie mam żadnego problemu, moje zgłoszenia są zawsze brane mocno serio - może dlatego, że są udokumentowane?

Jestes chyba pierwszą znaną mi osobą, która nie ma antywira i nie ma wirusa, cała reszta wirusów "nie ma i mieć nie może".

Reply to
Peter 'Mikolaj' Mikolajski

Ke'dem guerfel "Doman" snipped-for-privacy@BezSpamu.Gazeta.PL> ihn news:bv832m$1sv$ snipped-for-privacy@news.polbox.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.rec.modelarstwo

Które to skanery działają wielce nieskutecznie, czego chyba najlepszym przykładem skaner WP.

Z jakiego powodu? Ma odblokowany port i zgodę firewalla na łączenie się z Netem, więc?

SOA #1, ale ja potrafię usera wychować, łącznie z obsługą Windows.

Reply to
Peter 'Mikolaj' Mikolajski