wydajnosc Li-Ion z laptopow

Jaka wydajnosc moga miec ogniwa Li-Ion uzywane do pakietow zasilajacych w laptopach? Ile A?

Reply to
sector

A jak da sie powiedmy 10A to jaki bedzie efekt? ;o) Odrazu wybuchna? Troche sie boje poeksperymentowac.

Reply to
sector

zasilajacych

nie dasz tyle bo napiecie spadnie

Conti

Reply to
Conti

Witam.

To może jeszcze napisz od jakiego laptop-a? Od mojej Toshiby wyciągają maksymalnie 4A przy 3V. Nie nadają się.

Sebastian

Reply to
artmedia2WYTNIJTO
Reply to
Skazoo Bemowo RC
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Sprecyzuję. Ogniwa Panasonic CGR18650H. Pojemnośc pełna. Wydajnośc jak napisałem. Testowałem na Pulsarze.

Sebastian

Reply to
artmedia2WYTNIJTO
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Jeszcze specyfikacja:

artmedia2WYTNIJTO
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Witam serdecznie.

To prawda dla niezaznajomionych dobrze z ogniwami. I tej wersji należy się trzymać, jednak... Pod obciążeniem możesz rozładowac do takiego napięcia aby po odłączeniu obciążenia napięcie wróciło do conajmniej 3V. Nie da się określić do jakiego poziomu można rozładować. Jeśli napięcie natychmiast wróci do bezpiecznego poziomu to znaczy, że rezystancja wewnętrzna przed odłączeniem była na tyle duża, że nawet prąd 100mA wywołał wymagany spadek napięcia. Rezystancja wzrasta wraz z rozładowaniem i kiedy wydajnośc pradowa jest rzedu 100mA jest wystarczająco duża aby bezpiecznie rozładować do 2,7V przynajmniej dla tych konkretnych ogniw. Mam do dyspozycji miernik rezystancji wewnętrznej ogniw, Hioki, więc sobie najpierw sprawdziłem. Jednak zwykle nie da się tego łatwo okreslić dlatego zgadzam się, że lepiej nie robić tego na nowych ogniwach. Te miałem akurat gratis, więc mogłem eksperymentować. Zaryzykowałem też nowe LiPol-e ale tylko przy dużym prądzie. Do 2,5V jest bezpiecznie. Używam ich tak od kilkudziesięciu cykli bez widocznego zmniejszenia pojemności czy wydajności. Dalej nie próbowałem. Po rozładowaniu rezystancja jest nadal mała, i obliczeniowo powinno im zaszkodzić. Jednak pod obciążeniem przy takim rozładowaniu rezystancja szybko wzrasta. Być może pociągnęłyby do 2V? Nie radze tego robić nikomu bez wiedzy i przyrządów pomiarowych bo tak jak napisał Robert prawdopodobieństwo utopienia kasy jest duże.

Sebastian

Reply to
artmedia2WYTNIJTO