Li-ion i Dragonfy

Witam ja to juz przerobile niestety z marnym skutkiem Na dwoch ogniwach Panasonica niestety nie chce latac jednak 7,2V jest to za male napiecie przy tej masie Dopiero Lipolki daja dobry efekt bo pakiecik 2 cel waza naprawde malo

Jest jescze jedna rzecz o ktorej nalezy pamietac W smiglowcach i malych i duzych jest pewien zakres obrotow wirnika ponizej ktorego sterowanie staje sie trudne (model zaczyna plywac) co w polaczeniu ze sterowaniem tylko obrotami moze jak w dragonflyu powoduje ze moze nie dac sie tym latac Wiadomo im wieksze obroty tym lepsze i szybsze sterowanie

Jednak ludzie lataja na 2 lipolkach

Adam Gałat

Reply to
adamg

Dnia 2004-01-27 22:40, Użytkownik Jacek M napisał:

Standardowe 18650-ki, o ile o nich myślisz, mają masę ok.40g ale NA CELĘ!

Reply to
Jakub Witkowski

Witam

W prawdzie nie latam heli, ale wydaje mi się, że do sprawy można podejść w inny sposób. Skoro już masz li-ion, swoją drogą moje CGR18650 ważą coś około 90 gram, więc nie wiem skąd wziąłeś dane na temat ich wagi - może chodziło o jedno ogniwo, można pokombinować nad napędem. Kidyś latałem na 280-kach z 7 celami

750 mAh NiMh a potem przesiadłem się na 2xli-ion i bezsczotkowca z CD. Parametry nieporównywalne. Pakiety mają masę zbliżoną masę - więc tutaj zyskujesz na pojemnosci a tracisz na napieciu. Jeśli chodzi o silnik to mimo spadku napięcia zasilajacego dostajesz większą moc od 280-ki a dodatkowo oszczędzasz prawie 20 gram na wadze. Jedyny problem, przynajmniej mi się tak wydaje to zmiana przełożenia, ponieważ bezszczotka ma mnaiejsze obroty. Nie znam budowy Dragonfly`a ale z tego co wiem ma podobne parametry do Picolo. Na PWM-ie w artykule o przerabianiu silników z CD jest pokazany właśnie Piccolo z zainstalowaną bezszczotką- czyli wydaje mi się, że nie powinno być z tym problemu.

Pozdrawiam i życzę powodzenia. Paweł

Reply to
Timochenko
Reply to
Jurand Grabowski

No wlasnie problem jest z tym ze Dragonfly ma zebatke 120zebow co powoduje ze na silniku (klasy 280 - 300)musi byc zebatka 10 dla zapewnienia odpowiednich obrotow. Silniczki z CD maja male obroty wiec trzeba zwiekszac zebatki co znowu powoduje wiekszy pobor pradu i co za tym idzie krotki czas lotu lub nawet wypadanie z synchronizacji nie mowiac jeszcze o zmniejszeniu napiecia dwoma ogniwami Li-On. Picolo ma zebatke 90 zebow wiec do motorka z CD wystarcza

Z tego co wiem udalo sie jednemu z kolegow dobrac odpowiedni motorek z CD do Dragonfly'a ale wymagalo to wumiany magnesow na neodymowe i odpowiednia ilosc zwoi jaka niestety nie pamietam

Adam Gałat

Reply to
adamg