wyważenie SZD 55 Promyk

Stałem się posiadaczem tego pięknego modelu i mam pewien problem. W instrukcji środek ciężkości podano jako wartość 95 - 105 mm.
Na stronie Pana Piotra Piechowskiego który dokładnie opisuje montaż podane wartości to 60 - 65 mm (pisze też że to zalecenie producenta). To 60 -65 mm bardziej mi pasuje bo ta wartość wypada na bagnecie głównym. Ale z drugiej strony ta instrukcja . Może któryś z kolegów może coś poradzić lub ma własne doświadczenia z tym modelem Pozdrawiam wszystkich Artur.

Z pewnością nie może to być 95-105 mm. Jeśli tak napisano to jest błąd. Wartości podane przez Piotra są prawidłowe i takie były w "instrukcji" w czasie gdy my te modele kupowaliśmy.
Pozdrawiam Marek

czasie

"Dzięki" takiemu położeniu środka ciężkości jak zaleca producent - znajomy rozbił model w pierwszym locie. Informowałem producenta o tej mylnej informacji w instrukcji, na co otrzymałem odpoweidź, że w nowszych seriach produkcyjnych zmniejszono kąt zaklinowania (co jest zupełnie OK) i to położenie śc jest do tego kąta prawidłowe.
Mimo to, szczerze NIE polecam jego stosowania i uważam za zupełnie błędny! Po zmniejszeniu kąta zaklinowania, można (i trzeba) nieco cofnąć śc ale napewno nie az tyle.
Pozdrawiam Piotr
http://www.piotrp.de

W cytowanej przeze mnie instruksciji wartości kąta są cały czas takie jak podawał pan Piotr tj. 2,5 stopnia i ta nieszczęśliwa wartość. Narazie oprę się na doświadczeniach kolegów bo dane podawane przez producenta tego bardzo ładnego modelu jakoś mi nie pasują Pozdrawiam Artur.

Wieczorem zmierzę w moim i Ci napiszę jaki jest u mnie. Mojego promyka kupiłem jako model używany bez instrukcji i wyważyłem go "na oko" poprzedni właściciel nie mógł sobie z nim poradzić w pilotażu
pozdrawiam Arek