zwichrowane skrzydlo co zrobic???

witam!
odkrylem przyczyne niesterownosci mojego szybowca-plat konstrukcyjny(lubi
sobie latac w prawo albo ewentualnie bokiem w miare prosto, skrecac w lewo
nie umie)otoz jest nia zwichrowanie plata- co gorsza jednej i drugiej
polowki. gdy skrzydlo nie bylo jeszcze oklejone bylo ok. gdy oklejone tez. w
ostatnim czasie zaczelo sie wichrowac (ok 3-4 tyg po oklejeniu).macie jakies
rady oprocz zrobienia plata od nowa??? szkoda mi tego oracovera :(....
pozdr!
Reply to
mr_qpa
Hej
Ja mia³em podobny problem ze zwichrowanym p³atem, tylko ¿e ja u¿ywam solara i co gorsza temat powraca po d³u¿szym le¿akowaniu p³atów w pomieszczeniu czytaj na szafie. Problem rozwi±za³em w nastêpuj±cy sposób, jedna osoba skrêca skrzyd³o/p³at przeciwnie do zwichrowania, ale tak mocno aby folia siê pomarszczy³a na ca³ej powierzchni, ja w tym czasie opalarka/nagrzewnic± obkurczam folie tak aby uzyskac g³adk± powierzchniê, po chwili gdy temperatura folii ustabilizuje siê zostawiamy skrzyd³o aby zrelaksowa³o siê nieco, ewentualnie je¿eli zbyt ma³o by³o skrêcone robimy poprawkê. Po takim zabiegu zwichrowanie znika i skrzyd³o znów ma swój zamierzony kszta³t. Ten zabieg przeprowadza³em ju¿ trzy razy na skrzyd³ach 1,6m tzn p³aty 2x0,8 i do tej pory s± ca³e. Nie wiem jak to siê bêdzie mia³o do foli oracover ale mo¿esz spróbowaæ. Pozdrawiam LarsD

LarsD
W pelni zgadzam sie z przedmowca. Proby prostowania zwichrowanego plata samemu sa mozliwe do przeprowadzenia, ale to raczej malo efektywne, za to bardzo denerwujace. Najlepiej dwie osoby (jeszce lepiej jak ta druga wie o co chodzi), zelazko i wszystko da sie zrobic. PS. Nie przesadzaj z temperatura, folia potrafi zrobic masakre ze skrzydla (nie wspomne ze papier japonski to mistrz pod tym wzgledem) PS2. Jak juz "skrecisz" skrzydlo i folia pomarszczy sie, to pamietaj o naciagnieciu folii po obu stronach plata. Naciaganie po jednej stronie daje niewielki efekt. To chyba tyle. Milej i owocnej walki :) Pozdrowienia
Reply to
Bresio