praca po inż. środ?

Have a question or want to show off your project? Post it! No Registration Necessary.  Now with pictures!

Threaded View
Niedługo skończę studia I. stopnia (inż. środowiska) po swojej dziwnej
specjalności, którą już po 2 latach rozwiązują na moim wydziale.
Mówiąc szczerze zupełnie nie mam pojęcia co dalej-wszystkiego było po trochu
(trochę biologii,trochę chemii,matlaba, b. niewiele AutoCAD-a tj. do
projektowania czegokolwiek ja się nie nadaję), wydaje mi się,że wcześniej te
specjalności były bardziej przemyślane.
Iść na studia magisterskie tylko po to,aby po dwóch latach mieć takie same
przemyślenia jakoś mi sie nie uśmiecha...

Co Panowie inżynierowie proponują?
Ja osobiście wolałbym już pójść do pracy, zacząć uczyć się czegoś
konkretnego,a ewentualne studia mgr ukończyć w trakcie pracy.
Czy moga Panowie inzynierowie polecic jakies miejsce w ktorym mozna zdobyc
jakies doswiadczenie/praktyki
(najbardziej interesowalaby mnie praca przy programach GIS-owych,ale mam
swiadomosc,ze nie posiadam jeszcze duzej wiedzy)

Re: praca po inż. œrod?
On Fri, 11 Sep 2009 23:05:57 +0200, "MSepujszon"

Dowodny przyklad na to ze o tym gdzie sie bedzie pracowac po
skonczeniu studiow nalezy myslec przed rozpoczeciem studiow a nie po.

A jaka to uczelnie i jakie miasto?

A.L.

Re: praca po inż. ?rod?

Jednak zupełnie nie miałem wpływu na to,że po wprowadzeniu studiów
dwustopniowych część rzeczy usunięto,
część przedmiotów natomiast,które wcześniej były na 5 roku pojawiła się na
3...
Sami prowadzący często dziwili się ("no jak to? Takiego przedmiotu wcześniej
nie było?")

Warszawa,PW

Re: praca po inż. ?rod?
On Sat, 12 Sep 2009 22:27:33 +0200, "MSepujszon"

No tak, Instytut Inzynierii Srodowiska sie zlikwidowal z powodu braku
dostateczniej ilosci samodzielnych pracownikow...

Pracy nigdy nie brakowalo i chyba nei brakuje, birorac pod uwage ze UE
ma zajoba na punkcie srodowiska.

Sprro ludzi zatrudnial Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej (nei
wiem jak sie teraz nazywa). Przy kazdym Urzedzie Wojewodzkim jest
oddial zajmujacy sie srodowiskiem, i niczego nie mozna wybudowac bez
"operatu srodowiskowego" zatwierdzonego przez ten oddzial. W Warszawie
sa jakies urzedy panstwowe zajmujace sie aktualnie dostosowywaniem
polskich regulacji do wymogow UE, i sprawdzajacych, na przyklad,
zgodnosc urzadzen hydrotechnicznych, kominow fabrycznych, zakladow
przemyslowych i roznych takich rzeczy z normami UE.

Trzeba tylko podniesc sie ze stolka i poszukac...

A.L.

Praca dla Inzyniera w dziedzinie meteorologii
replying to A.L. , Urszula wrote:
Poszukujemy do pracy w Wielkiej Brytanii Calibration Engineer do firmy
Metereologicznej. Osoba ta bedzie zajmowala sie uzywaniem i kalibracja urzadzen
m.nin. Micrometers, Vernier&digital calipers, Heigh gauges, Srew plug & ring
gauges, Gauge blocks, Sine bars &tables, measuring machines resolving to
0.0001mm, screw plug &ring gauges. Zaintersowanych prosze o kontakt oraz
przeslanie CV.

info@neweurope-eng.co.uk

0044/7891220836

Re: praca po inż. środ?
Studia najlepiej uważać jako gimnastykę umysłową. Znaczna część absolwentów
nie pracuje w swoim zawodzie, po niedużym uzupełnieniu wiedzy. Najważniejsze
to wybrać sobie tę właściwą specjalność.

Re: praca po inż. środ?
Na Politechnice Gda=F1skiej jest taki kierunek, ale kszta=B3ci on dwie
specjalizacj=EA. Jedna zajmuje si=EA wodoci=B1gami i og=F3lnie po tym jest
mn=F3stwo ofert pracy przy projektowaniu sieci wodociagowych dla
budynk=F3w. Natomiast druga specjalizacja to kszta=B3ci w kierunku
oczyszczalniciek=F3w itp. I tutaj nic na ten temat nie wiem. Domy=B6lam
si=EA,e by=B3e=B6 kszta=B3cony raczej do oczyszczalni sciek=F3w, ale mi=
a=B3e=B6
tak=BFe do czynienia z projektowaniem sieci wodoci=B1gowej i
kanalizacyjnej, i je=B6li chodzi o to to nie powiniene=B6 mie=E6 problem=F3=
ze znalezieniem pracy. Nawet je=B6li masz tylko szcz=B1tkow=B1 wiedz=EA na =
ten
temat to ka=BFda firma budowlana, je=B6li nie znajdzie nikogo innego to
Ciebie zatrudni i dokszta=B3ci. I z tego co s=B3ysza=B3em to i pieni=B1dze =
s=B1
te=BF niez=B3e.

Re: praca po inż. środ?

trochu
te
Praca po takich studiach jest. Budowa sieci kanalizacyjnych i wodociągowych,
podstawa przy każdej drodze,budynku czy domku jednorodzinnym. Budowa sieci i
instalacji gazowych. Budowa budynków. Opracowywanie Swiadect energetycznych i
raportów oddziaływania na środowisko itd. Studia magisterski należy ukończyć
to w Warszawie raptem trzy semestry, a bez nich można mieć tylko uprawnienia
budowlane w ograniczonym zakresie.

Re: praca po inż. środ?

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Problem w tym,że to o czym piszesz jest na dwóch innych specjalnościach
(instalacje gazowe,kanalizacje,wodociągi),więc
studia magisterskie nie poszerzą mojej wiedzy w tej dziedzinie (zresztą
nadal nie jest ustalony program studiów magisterskich
dla naszej specjalności)
Odnośnie tego co napisał Slavius-tak, miałem co nieco o oczyszczalniach
ścieków,ale raczej nie o ich projektowaniu,
a o metodach biologicznych,chemicznych i mechanicznych w nich stosowanych.
Tak jak napisałem od tego roku przestaje już istnieć moja specjalność
aczkolwiek na jej bazie powstaje nowa
tj. nacisk położony będzie na omówienie unieszkodliwiania odpadów (także
projektowania instalacji).

Co do pracy w IMGW, MŚ czy w WIOŚ - owszem zgadzam się,że tam praca jest,
tylko,że oni
poszukują ludzi z doświadczeniem, b. często z uprawnieniami,
a przecież gdzieś muszę najpierw to wszystko zdobyć.

Re: praca po inż. œrod?
On Sun, 13 Sep 2009 22:37:01 +0200, "MSepujszon"

Kolejny dowod tragicznego upadku niegdys znakomitej uczelni
(Politechnike Warszawska mam na mysli)

A.L.

Re: praca po inż. œrod?

Jak sie bardzo chce, to kazda uczelnie doprowadzi sie do upadku.
Poczynajac od pauperyzacji kadry. Etos zawodu zaczyna upadac kilka lat
pozniej. A potem juz tylko poglebiajaca sie zgnilizna, bo to niestety
jest dodatnie sprzezenie zwrotne.

Jacek

Re: praca po inż. ?rod?
On Sun, 13 Sep 2009 21:41:44 +0000 (UTC), Jacek_P

Akurat ten Instutut (Inzynierii Srodowiska) znam dobrze. Mial dosyc
dobry poziom, kontakty miedzynarodowe i wspolprace. Niestety, nikomu
nie przyszlo do glowy ze trzeba ksztalcic kadre, i nikomu nie przyszlo
do glowy, ze kto sie do czegos nadaje, ten wyjedzie za granice. Co sie
i wlasnie stalo...

Zreszta, byc moze nikomu na Wydziale Inzynierii Sanitarnej i Wodnej na
tym nie zalezalo, bo troche na ten Instytut (zajmujacy sie metodami
matematycznymi, symulacja, optymalizacja) patrzano dosyc podejrzanie.
No i teraz maja problem z glowy.

A.L.

Re: praca po inż. środ?

Masz faktycznie dość dziwny stosunek do tych studiów, skoro nie uważasz za
stosowne napisać jaką specjalność wybrałeś.
Nie napisałeś nawet, czy ta inżynieria środowiska to kierunek czy wydział a
to spora różnica. U nas (PWr) na wydziale IŚ były (i są) dwa kierunki w
każdym po kilka specjalności i później jeszcze specjalizacje. Pewny jesteś
chociaż co do uczelni? ;-)
Pracy po inżynerii środowiska jest ogrom w projektowaniu, wykonastwie,
handlu, usługach, przemyśle... Ale po instalacjach sanitarnych. Nie wiem jak
po ochronie atmosfery, ani unieszkodliwianiu odpadów, ani pozostałych...
--

__________________________________________MAT_______

Re: praca po inż. środ?

Sama nazwa myślę,że niewiele mówi - przecież jak wiele jest przedmiotów,
które co kilka lat zmieniają nazwę, choć zawartość różni się nieznacznie.
Zresztą przedmiot o tej samej nazwie może być prowadzony zupełnie inaczej na
uczelni X
i odmiennie na Y.

Specjalność: Techniki Ochrony Środowiska (dawniej - Inżynieria Ochrony
Środowiska,
a w zamierzchłych czasach Hydrologia i Meteorologia - czy jakoś tak,choć za
dużo związku to już z
tą poprzedniczką chyba nie ma,bo hydrologii nie mieliśmy dużo)

Wydział i kierunek- tak, wiem,że u Was jest sporo specjalności - czytałem na
stronie www

Re: praca po inż. środ?

A widzisz. U nas Ochrona to jest osobny kierunek, który z kierunkiem IŚ to
miał parę ogólnych kursów na początku (w stylu analiza, algebra, itp).
Czyli nie jesteś na inżynierii śrdowiska, tylko na ochronie.
A tu to sam jestem ciekaw co ludzie po tym robią w zawodzie. Bo nie w
zawodzie, to oczywiście wszystko można :-)
--

__________________________________________MAT_______

Re: praca po inż. środ?
Nie, nie, nie
Ja jestem na Inżynierii Środowiska, wydział też IŚ- u nas tak samo Ochrona
Środowiska to osobny kierunek
(z tym,że nabór na niego jest mniejszy jako,że oni nie wybierają
specjalności).

Do niedawna różnice były znaczne, bo ochrona kończyła z tytułem licencjata
(nie mieli
np. geometrii inż. ani AutoCAD-a),a dawny IOŚ (Inżynieria Ochrony
Środowiska) jak sama nazwa wskazuje z tytułem inżyniera.
Obecnie te różnice nie są już takie duże.

Re: praca po inż. środ?

Specjalność "technik ochrony Ś" nie jest na kierunku OŚ tylko na kierunku IŚ
?
--

__________________________________________MAT_______

Re: praca po inż. środ?
Czy to jest pytanie retoryczne?
http://www.is.pw.edu.pl/index.php?id=57

Re: praca po inż. środ?

Tak... zdziwiłem się. Z przedstawionego opisu wynika, że to powinno być na
OŚ :-)
Bioinżynieria-to jest na różnych wydziałach, ale nie wiedziałem że nawet na
IŚ to robią-fajne.
--

Re: praca po inż. środ?
Już drugi rok próbują otworzyć tą specjalność i ciągle nie mogą zebrać choć
15 chętnych osób.
Zresztą i na moją było niewiele chętnych

Site Timeline