AiR

Czy jest moe kto na grupie, kto studiowa na Automatyce i Robotyce? Zastanawiam si, jak ma teraz prac, tj czy pracuje "w zawodzie"?
Generalnie bybym wdziczny za jakie oglne info na ten temat, gdy powanie zastanawiam si nad tym kierunkiem.
Z gry dzikuj, pozdrawiam!
Niewazne co sie studiuje, i tak pracuje sie w koncu w innej dziedzinie.
Wybierz przyjemne studia, gdzie jest duzo dziewczyn.
Na Zachodzie automatyka zajmuja sie z reguly technicy, dwuletnia szola pomaturalna zupelnie dla tej specjalnosci wystarcza.
Jezle koniecznie chcesz umiescic na swojej wizytowce tytul mgr. inz., wybierz sie na studia inzynierii chemicznej, oni wlasnie zajmuja sie kontrola i automatyka procesow.
Alec
Alec napisał(a): > Niewazne co sie studiuje, i tak pracuje sie w koncu w innej dziedzinie.
A mi sie wydawalo ze studia danego kierunku wybiera sie zaby wlasnie w danym zawodzie pracowac. Chyba ze idzie sie na na zeby tylko byle co skonczyc.
> Wybierz przyjemne studia, gdzie jest duzo dziewczyn.
Niezle kryterium wyboru zawodu.
> Na Zachodzie automatyka zajmuja sie z reguly technicy, dwuletnia szola > pomaturalna zupelnie dla tej specjalnosci wystarcza.
Zalezy jak rozumiesz ta "automatyke" wymiana zużytych części czy tez projektowanie złożonych układów sterowania i wizualizacji.
> Jezle koniecznie chcesz umiescic na swojej wizytowce tytul mgr. inz., > wybierz sie na studia inzynierii chemicznej, oni wlasnie zajmuja sie > kontrola i automatyka procesow.
Tej rady to juz kompletnie nie rozumiem. Taki kierunek jest z reguły na wydziałach Chemicznych.
BTW Po mgr nie daje sie kropki.

skoro wychodzisz z takiego zalozenia, to gratuluje! ROTFL :)
Przyszly wykonywany zawod zalezy indywidualnie od danego absolwetna. Zalezy od tego co chce robic w zyciu. Moi znajomi, ktorzy skonczyli AiR na inz produkcji PW trafili w rozne miejsca - kilku pracuje w branzy w firmach produkcyjnych, inni robia jako programisci (bo lubia to), kilku jest handlowcami w firmach zupelnie nie zwiazanych z branza, a ktos inny z koleji wyjechal za granice i jest glazurnikiem. Na to nie ma reguly gdize trafisz - liczy sie to, co na prawde w zyciu chcesz robic. Konczac okreslone studia zdobywasz wiedze, uczysz sie myslec (rozwiazywac problemy) w specyficzny sposob i tylko dzieki temu zwiekszasz sobie szanse trafienia w przyszlosci w okreslona branze. To, na co zdecydujesz sie po studiach, zalezy tylko od Ciebie, a praca sama do Ciebie nie przyjdzie. Jezeli bedziesz w czyms dobry i ktos to zauwazy, a Ty na prawde bedziesz chcial sie zalapac, to na pewno Ci sie uda. Nie wierze w gadanie, ze rynek jest zatkany. Jak sie chce, to sie znajdzie.

taaa... to idz na polonistyke - tam jest duzo dziwczyn i przyjemnie tez byc moze.

Fakt, ze aby zaprogramowac PLC nie trzeba konczyc studiow. Zwaz na to, jaki jest poziom ksztalcenia "na zachodzie", a jaki byl jeszcze kilka lat temu w PL. Zwaz uwage na to, jak badzo, albo czy wogole "technicy z zachodu" sa kreatywni. Problem jest w tym, ze obecnie poziom ksztalcenia w Polszy drastycznie spada - niestety uczelnie musza dostosowywac sie do poziomu studentow. Innym sposobem, gdyby wywalac kazdego, kto nie nadaje sie - nikt by wtedy nie studiowal. Doslownie jest az tak zle. To wlasnie dzieki naszej wspanialej reformie oswiaty mamy taki poziom jak widac. Moze media o tym za bardzo nie mowia, ale przejdz sie na jakas (panstwowa) uczelnie i porusz temat z ktoryms nauczycielem akademickim, to sie dowiesz w czym problem. Reforma wprowadzona zostala na wzor wychwalanego "zachodu". Niestety zachod ma juz wielki problem co zrobic z ludzmi, ktorzy w zasadzie niewiele potrafia.
Ehhh... wszedzie dobrze gdzie nas nie ma.

czy mozesz mi powiedziec, jak sie ma wzgledem siebie AiR na wydziale : inzynierii produkcji, mechatroniki, elektrycznym i inzynierii chemicznej ? Bo jakos nie widze, zeby to bylo wszsytko to samo. A jezeli ktos ma zamiar isc na studia tylko po papier, to po co tracic piec lat ? papier mozna przeciez sobie kupic. Bez sensu...
ahhh... ponioslo mnie
--
insane_

Wiele lat temu - Politechnika Wroclawska ( w tamtych czasach wydzial - Elektroniki ) Aktualnie - rozne projekty ( czasami spore) zwiazane z automatyzacja: Elektrowni, Sieci wodnej ( niezbyt duzego kraju ), Przemyslu olejowo/chemicznego, BMS , etc ... Ciagly brak fachowcow, zwlaszcza do integracji roznych systemow.
Pozdrowienia

Święte słowa - wspomnicie je jeszcze chłopaki za kilka lat. Jak któś kiedyś powiedział o pewnym wydziale: są tam tylko dwie brzydkie dziewczyny. Reszta to POTWORY

On Wed, 19 Apr 2006 21:57:15 +0000 (UTC), P M wrote:

To chyba jeszcze nie najgorzej.
"Babo Jago - czemu studiujesz elektronike ? -bo jestem najladniesza laska na roku"
:-)
J.F. wrote:

Rozmowa rodzicow:
Jak powodzi sie panskiej corce ?
Doskonale - studiuje na drugim roku.
A nie prosciej i taniej umiescic ogloszenie matrymonialne w gazecie ( na grupie ) ?

to i ja się podepnę ;)
Czarna ponura noc. Las, wiatr gwiżdże między połąmanymi gałeziami. Zza mgły chmur raz na jakiś czas wyjdzie kawałek księżyca. To ledwie nikłe światło pada na ścieżkę gdzie między pogiętymi konarami idą dwie potworne postacie. Pierwsza.. to widok koszmarny Brudne łachmany pokrywają zniszczonę trądem ciało. Skóra łuszczy sie po drodze, brakuje ręki, stopy a twarz... ach co to za twarz. Oko zwisa na kawałku nerwu, nos chakowaty wbija się w szczękę. Czuć zgnilizną na kilometr. A druga kobieta też jest z Politechniki.
--
PH