Ciśnienie 16 bar - jak osiągnąć?

Witam po długiej przerwie. Mam do rozwiązania taki problem - muszę pod
ciśnieniem 16 barów sprawdzać szczelność zlutowanej rurki miedzianej (część
radiatora). Instalacja sprężonego powietrza w firmie daje max. 6 bar. Z
kolei najtańsza sprężarka (nawet nie - sama głowica) kosztuje ponad 4k PLN i
ma do tego zupełnie niepotrzebną mi sporą wydajność.
Macie jakieś pomysły?
Słyszałem o ręcznych pompkach stosowanych przy próbach ciśnieniowych
instalacji gazowych czy olejowych, ale nigdzie nie mogę znaleźć ich
parametrów ani dostawcy. Chodzi o bardzo niewielką wydajność, rzędu 0,5
l/min.
Grzexs
Reply to
Grzexs
Grzexs napisał(a):
Mam reczne pompki olejowe do kalibracji przetwornikow na 600 barow, ale nawet taka na 30 kosztuje wiecej niz 4kpln...
Reply to
Jaroslaw Berezowski
"Paweł" snipped-for-privacy@neostrada.pl pisze:
Potwierdzam, wskazowka oparla sie na 10 bar, wiec ile naprawde bylo nie wiem. A jesli to za malo, zawsze mozesz podgrzac to powietrze wewnatrz zbiornika :-)
Reply to
Patryk Sielski
Kompresorki do kol samochodowych - niektore 14at sie chwala.
Kupic od razu kilka i wymieniac na gwarancji :-)
J.F.
Grzexs <grzexs@usun_ten_fragment.go2.pl> napisał(a):
Ręczna pompa do testowania instalacji, model 1450; ciśnienie regulowane w zakresie 0 - 50 bar. Cena ok. 922zł

WM
Reply to
Wlodzimierz
Agregat od lodówki potrafi wycisnąć 4MPa czyli ok 40 bar
bylo nie
wewnatrz
Reply to
Niedzwiedz100
Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
swoim pompowałem to 8 atm zdaje sie. Wada jest jedna - jak przerwiesz pompowanie i bedziesz chciał wystartować pod obciazeniem to nie ruszy.
ja juz przestałem wymieniac an gwarancji - strata casu. jak sie rozpada to sam naprawiam. Głównie odpadaja srubki i sie naped luzuje. Jesli chodzi o tłok i cylinder to jeszcze mi sie nie zuzyly - w sumie spoko te kompresorki w cenie 20 pln
Reply to
Arbiter
Grzexs napisał(a):
Mamy. Popmpka do pompowania amortyzatorów rowerowych. Podejrzewam że 16 barów jest w zasięgu. Zawór jak w oponie samochodu. Takie coś ma na stanie każdy szanujący się sklep rowerowy/warsztat, i pewnikiem by pożyczyli. Co najwyżej 6 barów osiągnąć przy użyciu instalacji stałej.
Reply to
PeJot
wypróbuję kompresorek od przemysłowego agregatu chłodniczego, przypadkiem znalazłem fachmana, który dysponuje takim sprzętem.
Wszystkim dziękuję.
Grzexs
Reply to
Grzexs
Użytkownik "KA" snipped-for-privacy@b.c napisał w wiadomości news:dsmtgv$khk$ snipped-for-privacy@> > Agregat od lodówki potrafi wycisnąć 4MPa czyli ok 40 bar
W warunkach normalnych. Zapraszam na stronę dzie jest zrobiona pompka 30MPa z agregatu do lodówki
Pompka służy do napełniania wiatrówki PCP. Przy normalnej pracy, agregat ma za zadanie wytworzyć na wejściu do pompki ręcznej ciśnienie ok 2MPa. Michał
Reply to
Niedzwiedz100
O, kurrka! niezłe! Możesz powiedzieć co to jest za zawór, który naciska dźwignia? (ten na tym kolektorze z manometrem)
Konrad
Reply to
KA
agregatu do
ciśnienie ok
Służy on do spuszczenia sprężonego powietrza po zakończeniu pompowania, aby nie uszkodzić oringów przy rozłączaniu pompki z wiatrówką . Jednocześnie służy jako odwadniacz Michał
Reply to
Niedzwiedz100
No dobra, to mniej więcej jasne. Tylko skąd go wziąłeś? On od czegoś jest, czy to jakiś specjalny? Konrad
Reply to
KA
Jeśli to chodzi tylko o szczelność i jako medium nie musi byc gaz. To proponuje wykorzystać ciecz olej albo wode. jakakolwiek pompa wyporowa spokojne sobie z tym poradzi nawet napęd ręczny, np zębata pompa olejowa koszt 100,pln i mamy 12,5MPa Yacek
Reply to
jacek
Niedzwiedz100 snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):
Nie działa odnośnik i strona. Błąd w adresie?
WM
Reply to
Wlodzimierz
Zawór, pompkę, jak i calutką wiatrówkę wymyślił i zrobił mój brat.
tutaj wersja prototypowa łączona na pająka
kilka innych ciekawych rzeczy
Jeżeli linki nie działają to pewnie dlatego że limit oglądalności został przekroczony lub inny nieznany mi powód wystąpił :) adres jest dobry Michał
Reply to
Niedzwiedz100