Czyszczenie rury od srodka

Witam,
mam rure fi 70, scianki cos 4 mm. L = 1m. Od zewnatrz pieknie wypolerowalem, pomalowalem, ale chcialem tez przed skierowaniem do
eksploatacji na wolnym powietrzu przeczyscic i pomalowac od srodka. Tam sa rozne syfki, od rdzy po osad kamienia (rura robila jako grzejnik w szklarni).
Jak sie zabrac za to czyszczenie ? Piaskowanie pewnie bedzie drogie.
Moze jakis pumeks na kiju ? Myslalem tez o zalaniu kilkuprocentowym kwasem solnym, pozniej plukanie czysta woda, pozniej pol litra olejnej do srodka i wybeltac, pozniej pol litra dysperbitu i gotowe.
Ma ktos lepsze pomysly ?
pozdrawiam pluton

...kret?
Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Pol litra czystej?

to jest zawsze dobry pomysl :) dzieki.
pozdrawiam pluton
Użytkownik "pluton"

Piaskowanie 20 zł/m2.
Robert

2piRh = 0.2 m2 = 4 pln :)
Gdzie w wawie sa piaskarki ?
pozdrawiam pluton
Użytkownik "pluton"

Tam gdzie malują proszkowo.
Robert
pluton pisze:

Mozna złożyc drut na dwoje i zwinąć go w spiralę, Jeden koniec spirali umiescic w wiertarce, drugi zaopatrzyc w (dośc długi) pasek płótna sciernego. Płotno zwinac tak by na koncu naszej spirali powstał mały wałek z płotna. SPirale umeiscic w rurze, uruchomic wiertarke i jazda. Siła odsrodkowa docisnie koncowke płótna do wnetrza rury. W ten sposob polerowałem kolektory. Efekt był doskonały.
Pozdr Slawek
Nie wiem czy moja wypowiedz byla jasna wiec na wszelki wypadek zamieszczam szkic.
http://strony.aster.pl/sim/polerka.jpg
Drut oczywiście musi byc w miare sztywny, a płotno scierne złozone na pół tak by było szorstkie po obu stronach.
Pozdr Slawek

Zamiast płótna będzie lepsza szczotko druciana na końcu zamontowana na zwykłej spirali do czyszczenia kanalizacji pozdrawiam

Dariusz Duchnowski pisze:

Szczotke do mycia butelek owinięta szmata i pokryta pasta polerska stosowalem do rur o srednicy ok 32 mm :) Rewelacja.
Szczotka druciana powierzchni raczej nie wypoleruje na lustro ;-) ale faktycznie wyczysci dosc skutecznie ;-)
Pozdr Slawek

Chyba szczotka druciana na kiju bedzie najlepsza.
dzieki
pozdrawiam pluton
pluton napisał(a):

Piaskowanie rury w srodku? Awykonalne powszechnie dostepnymi metodami.

A po co?

Zalac betonem.
Użytkownik "zbigi"

No przy 70 mm średnicy faktycznie. Nie wiem dlaczego myślałem o cm.
Robert

Czemu ? myslelem, zeby tak dmuchnac piaseczkiem po scianach, zawsze troche zdrapia.

zeby nie rdzewialo w przyszlosci :)
pozdrawiam pluton
pluton napisał(a):

Niezgodne z zasada dzialania piaskowania :P Z rownie dobrym skutkiem mozesz sobie podrapac w srodku wyciorem do butelek ;)

No toc pytam, po kiego grzybcia dyperbity, skoro beton jest swietnym srodkiem antykorozyjnym :)

Wiem, i dlatego wszystkie 120 slupkow ogrodzenia mam na full wypchane betonem, i jeszcze czapeczki betonowe wystaja.
Ale akurat ta rura bedzie poziomym (ukosnym) ramieniem prysznica ogrodowego, / | i bedzie przez nia przebiegac rurka z woda. Mimo ukosnego sciecia jest szansa, ze w czasie deszczu wleje sie tam woda i bedzie rdzewiec. dlatego chcialem zabezpieczyc te rure solidnie.
pozdrawiam pluton