Dlaczego wlazy kanalizacyjne sa okragle?

Wcale, ze nie :P Wystarczy ilosc kwadratow razy 4 + ilosc trojkatow razy 3.. Jakby na kazdym skrzyzowaniu byla 1 budka nalezy pamietac o wspolnych wierzcholkach kwadratow/trojkatow/pieciakatow, w przypadku jednej budki na "kornerze" wystarczy pomnozyc ilosc figur przez ilosc odpowiednich wierzcholkow i zsumowac.

To może ja dorzucę inne zadania testowe.
1.Na konopnej linie wisi ogromny ciężar. Jak go podnieść bez dźwigni i lewarów?
2.Samochód nie może przejechać pod mostem bo zaczepia parę centymetrów. Co mozna doraźnie zrobić, żeby dało się przejechać?
3.Wieśniak musi przewieźć przez rzekę wilka, kozę i kapustę. Łódka jednak jest za mała i może się w niej zmieścić tylko jedno z trojga. Wilk, jeśli się go zostawi razem z kozą, to ją pożre, jeśli zostawi się kozę i kapustę na jednym brzegu, to koza zje kapustę. Jak poradzi sobie wieśniak z transportem?
To trzecie zadanie było bardziej rozwinięte. Przedmiotów było więcej i niektóre stanowiły środek transportu. Niestety nie pamiętam treści, dlatego dałem je w wersji klasycznej mnicha Alkuina z ósmego wieku.
Pozdrawiam WM

WM pisze:

Okręcać zawieszony obiekt - lina ulegnie skręceniu i podniesie ciezar.

Jak to tylko pare cm to mozna troche powietrza z opon spuscic.

Zabrac kapuste - koza poplynie za kapusta a wilk za koza? :) Albo koza zjada kapuste, wilk zjada koze - pakujemy wilka z koza w brzuchu i przewozimy :) Przewiezione beda wszystkie 3 obiekty :)

venioo +Mondeo MkI +LPG +PMS
-> http://venioo.ovh.org

Przewozimy na drugą stronę najpierw kozę. Wracamy i zabieramy kapustę. Pozostawiamy kapustę na docelowym brzegu, ale powracając do łodzi zabieramy kozę. Następnie zostawiamy kozę na pierownym brzegu i przewozimy wilka. Wracamy po kozę i ją przewozimy.
On Sat, 29 Nov 2008 02:52:52 +0100, Robert Tomasik wrote:

tu macie troche trudniejsze: http://www.joemonster.org/filmy/3315/Japonski_test_na_IQ
Tak nawiasem mowiac to mam mieszane uczucia co do przydatnosci takich testow i co one testuja. Choc w sumie - tu nie trzeba nawet jakos ambitnie myslec - tylko minimum logiki. Moze to i dobry test inteligencji ?

One testują umiejętność rozwiązywania takich testów.
MJ

A jeżeli nie mozna kręcić ciężarem? Jest jeszcze inny sposób.

Dobrze.
Kolega Robert Tomasik podał dobre rozwiązanie.
Pozdrawiam WM

jeśli naturalne konopie -chlust H2O ;-)

Brawo znakomita odpowiedź.
WM

Użytkownik "jakub tarczewski"

Ta sama właściwość wykorzystana jest w uszczelnianiu gwintów konopiami?
Robert
A mam pytanie - czy odpowiedź prawdziwa, rozsądna ale nie identyczna z odpowiedzią formalną była uznawana za prawidłową?
Właz okrągły - a choćby ze względu ergonomii.
Cieżar na sznurze konopnym( w dalszej części wątku) można rozbujać i wprowadzić w rezonans - też sie podniesie ;-)
--
Mamut

http://www.youtube.com/profile?user=spokojnyMamut

A mam pytanie - czy odpowiedź prawdziwa, rozsądna ale nie identyczna z odpowiedzią formalną była uznawana za prawidłową?
Właz okrągły - a choćby ze względu ergonomii.
Talerze okrągłe - są i kwadratowe. A okrągłe- bo pewnie pierwsze miski były robione z "plasterków" drewna a drzewo jest mniej więcej okrągłe. I tak zostało z przyzwyczajenia. Można by ewentualnie drążyć temat naprężeń przy wypalaniu , albo kosztów robienia wzorków ( są najkrótsze) ;-)
Co do zmian ciśńienia i deszczu. laik odpowie odrazu, studen meteroologii sie zastanowi , meteorolg odpowie "nie zawsze" ;-) Ale mysle ze jesli spada ciśnienie to idzie za tym spadek ilości powietrza który robi za "rozpuszczalnik" dla pary wodnej - i para sie skrapla.
Cieżar na sznurze konopnym( w dalszej części wątku) można rozbujać i wprowadzić w rezonans - też sie podniesie ;-)
A i jeszcze fajna zagadka z pewnej książki
- Co najlepiej zabrać z płonącego domu.
--
Mamut

http://www.youtube.com/profile?user=spokojnyMamut

W starym Rzymie stawiano obelisk przywieziony z Egiptu. Zabroniono pod wysoką karą gapiom odzywać się, zeby nie rozpraszać robotników podczas bardzo trudnej operacji. Liny konopne podtrzymujące obelisk w pionie wyciągnęły się i był on oparty o ziemię i pochylony. Robotnicy stali bezradni i nie bardzo wiedzieli co mają robić. Wtedy starzec przyglądający się całej operacji w tłumie krzyknął: zmoczcie liny. Tak zrobiono i obelisk się wyprostował.
Starzec nie został ukarany, tylko nagrodzony, bo wtedy ludzie byli pragmatyczni. Nasza policja by go zapewne ukarała, bo co ją obchodzi cel zakazu odzywania się, dla niej liczy się suchy zapis.
WM

Tlen ?? ;-)

Blisko ;-) odpowiedź brzmiała Ogień ;-)
--
Mamut

http://www.youtube.com/profile?user=spokojnyMamut

el_mamuto napisal:

Polise ubezpieczeniowa? -- Pozdrawiam,
Jacek
el_mamuto wrote:

Hmm kiedyś w jednej restauracji widziałem talerze trójkątne, boki trójkąta lekko wypukłe. Nawet bym to popierał na obiadach rodzinnych, bo da się do talerza bliżej przysunąć szklankę z napojem, kieliszek, czy co tam zawadza żeby na stole postawić kolejny półmisek z mięsem czy sałatkami :)
--
Adrian Socho
"dyskietki? Chodzi o te małe plastikowe kwadraciki

Jeśli się jest właścicielem tego domu to może np akt własności?
--
Adrian Socho
"dyskietki? Chodzi o te małe plastikowe kwadraciki

Widziałeś kiedyś studzienkę teletechniczną z okrągłym włazem?
Ja mam jeszcze takie pytanie: Dlaczego okno z reguly otwiera się do środka?
--

Lagoda wrote:

Uogolnienie. W USA sporo jest przesuwnych, a np. w Danii otwieraja sie na zewnatrz :)
Wieslaw