Dlaczego wlazy kanalizacyjne sa okragle?

el_mamuto snipped-for-privacy@interia.pl napisał(a):
W starym Rzymie stawiano obelisk przywieziony z Egiptu. Zabroniono pod wysoką karą gapiom odzywać się, zeby nie rozpraszać robotników podczas bardzo trudnej operacji. Liny konopne podtrzymujące obelisk w pionie wyciągnęły się i był on oparty o ziemię i pochylony. Robotnicy stali bezradni i nie bardzo wiedzieli co mają robić. Wtedy starzec przyglądający się całej operacji w tłumie krzyknął: zmoczcie liny. Tak zrobiono i obelisk się wyprostował.
Starzec nie został ukarany, tylko nagrodzony, bo wtedy ludzie byli pragmatyczni. Nasza policja by go zapewne ukarała, bo co ją obchodzi cel zakazu odzywania się, dla niej liczy się suchy zapis.
WM
Reply to
WM
Widzia³e¶ kiedy¶ studzienkê teletechniczn± z okr±g³ym w³azem?
Ja mam jeszcze takie pytanie: Dlaczego okno z reguly otwiera siê do ¶rodka?
Reply to
invalid unparseable
Hmm kiedyś w jednej restauracji widziałem talerze trójkątne, boki trójkąta lekko wypukłe. Nawet bym to popierał na obiadach rodzinnych, bo da się do talerza bliżej przysunąć szklankę z napojem, kieliszek, czy co tam zawadza żeby na stole postawić kolejny półmisek z mięsem czy sałatkami :)
Reply to
Adrian S.
He, mieszkałem niedawno w bloku w Szwecji i blok miał okna otwierane na zewnątrz. Umycie takiego okna o szerokości ~1,5 m to było pewnego rodzaju wyzwanie ;) Inna sprawa, że musiał on być wybudowany dość dawno bo okucia sprowadzały się do zawiasów po jednej stronie, dwóch "skobelków" po drugiej do zamykania i ogranicznika otwarcia. W tej chwili w Norwegii też mam okna otwierane na zewnątrz, ale bardziej skomplikowane. Okno na początku ruchu odchyla się na zewnątrz od dołu, w połowie ruchu ustawienie elementów przypomina literę T gdzie daszek to futryna, a nóżka to okno, a pod koniec ruchu zewnętrzna strona okna jest wewnętrz a wewnętrzna na zewnątrz. Konstrukcyjnie to wygląda tak, że dół okna ma skobelki do ryglowania i jest "wolny", góra okna może poruszć się jedynie w szynie z góry na dół framugi, zaś w połowie wysokości zaczepione są dźwignie.
Reply to
Grzegorz Krukowski
Dnia 2008-11-28, tornad snipped-for-privacy@optonline.net napisal/la:
:) Ciekawosc, niedlugo koncze studia a podoba mi sie sposob rekrutacji. P.
Reply to
abr
Mnie tez gdyby nie fakt, ze kandydatow bylo kilkudziesieciu a miejsc 2, slownie dwa. Inni mieli pytanie: jak bys policzyl(a) ilosc budek telefonicznych na Manhattanie. Odpowiedzi byly typu: Trzeba zadzwonic do firmy telefonicznej i zapytac. Pojezdzic samochodem a najlepiej rowqerem i policzyc. Teraz to juz nieaktualne no bo kazdy ma komorke itp. Odpowiedz, ktora zadowolilaby egzaminatora byla inna. To pytanie jest o tyle trudnawe, ze nie kazdy byl i widzial Manhattan lub chociazby jego mape. Mozesz sprobowac odpowiedziec. Pzdr
Reply to
tornad
tornad pisze:
Bede strzelal: na kazdym rogu jest budka, w USA jest system przecznic, tzn. wszystkie ulice sa do siebie prostopadle, - wystarczy na mapie policzyc ilosc "kwadratow" i pomnozyc przez 4?
Reply to
venioo
nalezalo pomnozyc jeszcze przez 4 no bo na kazdym "kornerze" jest budka zatem na kazdym skrzyzowaniu jest ich 4. Pzdr.
Reply to
tornad
tornad pisze:
To teraz przemysl to co napisales: czym rozni sie policzenie "kwadratow" i pomnozenie przez 4 od policzenia skrzyzowan i pomnozenia przez 4? Moim zdaniem wyjdzie tyle samo (nie liczac skrzyzowan w ksztalcie T itp.)
Reply to
venioo
Ponieważ wcześniej jakoś nie zwracałem na nie uwagi, dzisiaj jadąc (jako pasażer) po mieście (południowa Anglia) przyglądałem się włazom w jezdni. Doskonała większość kwadratowa albo trójkąt ze ściętymi dwoma rogami ("domek"). Trochę sześciokąnych. Okrągły był jeden i to nie w pełni, bo na zawiasach (czyli kształt w rodzaju lizaka policjanta z krótką rączką). Klasycznych podnoszonych okrągłych kapsli: zero. Wniosek: rekrutacja mięsa armatniego w korporacjach jest tyle warta co praca w nich. Konrad
Reply to
Konrad Anikiel
U¿ytkownik "tornad" snipped-for-privacy@optonline.net napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
Wcale, ze nie :P Wystarczy ilosc kwadratow razy 4 + ilosc trojkatow razy 3.. Jakby na kazdym skrzyzowaniu byla 1 budka nalezy pamietac o wspolnych wierzcholkach kwadratow/trojkatow/pieciakatow, w przypadku jednej budki na "kornerze" wystarczy pomnozyc ilosc figur przez ilosc odpowiednich wierzcholkow i zsumowac.
Reply to
Ulf