Dlaczego wlazy kanalizacyjne sa okragle?

One testują umiejętność rozwiązywania takich testów.

MJ

Reply to
Michal Jankowski

el_mamuto snipped-for-privacy@interia.pl napisał(a):

W starym Rzymie stawiano obelisk przywieziony z Egiptu. Zabroniono pod wysoką karą gapiom odzywać się, zeby nie rozpraszać robotników podczas bardzo trudnej operacji. Liny konopne podtrzymujące obelisk w pionie wyciągnęły się i był on oparty o ziemię i pochylony. Robotnicy stali bezradni i nie bardzo wiedzieli co mają robić. Wtedy starzec przyglądający się całej operacji w tłumie krzyknął: zmoczcie liny. Tak zrobiono i obelisk się wyprostował.

Starzec nie został ukarany, tylko nagrodzony, bo wtedy ludzie byli pragmatyczni. Nasza policja by go zapewne ukarała, bo co ją obchodzi cel zakazu odzywania się, dla niej liczy się suchy zapis.

WM

Reply to
WM

Tlen ?? ;-)

Reply to
Piast

Blisko ;-) odpowiedź brzmiała Ogień ;-)

Reply to
el_mamuto

el_mamuto napisal:

Polise ubezpieczeniowa?

Reply to
Jacek_P

Hmm kiedyś w jednej restauracji widziałem talerze trójkątne, boki trójkąta lekko wypukłe. Nawet bym to popierał na obiadach rodzinnych, bo da się do talerza bliżej przysunąć szklankę z napojem, kieliszek, czy co tam zawadza żeby na stole postawić kolejny półmisek z mięsem czy sałatkami :)

Reply to
Adrian S.

Jeśli się jest właścicielem tego domu to może np akt własności?

Reply to
Adrian S.
Reply to
Robert Wańkowski

He, mieszkałem niedawno w bloku w Szwecji i blok miał okna otwierane na zewnątrz. Umycie takiego okna o szerokości ~1,5 m to było pewnego rodzaju wyzwanie ;) Inna sprawa, że musiał on być wybudowany dość dawno bo okucia sprowadzały się do zawiasów po jednej stronie, dwóch "skobelków" po drugiej do zamykania i ogranicznika otwarcia. W tej chwili w Norwegii też mam okna otwierane na zewnątrz, ale bardziej skomplikowane. Okno na początku ruchu odchyla się na zewnątrz od dołu, w połowie ruchu ustawienie elementów przypomina literę T gdzie daszek to futryna, a nóżka to okno, a pod koniec ruchu zewnętrzna strona okna jest wewnętrz a wewnętrzna na zewnątrz. Konstrukcyjnie to wygląda tak, że dół okna ma skobelki do ryglowania i jest "wolny", góra okna może poruszć się jedynie w szynie z góry na dół framugi, zaś w połowie wysokości zaczepione są dźwignie.

Reply to
Grzegorz Krukowski

Dnia 2008-11-28, tornad snipped-for-privacy@optonline.net napisal/la:

:) Ciekawosc, niedlugo koncze studia a podoba mi sie sposob rekrutacji. P.

Reply to
abr

Mnie tez gdyby nie fakt, ze kandydatow bylo kilkudziesieciu a miejsc 2, slownie dwa. Inni mieli pytanie: jak bys policzyl(a) ilosc budek telefonicznych na Manhattanie. Odpowiedzi byly typu: Trzeba zadzwonic do firmy telefonicznej i zapytac. Pojezdzic samochodem a najlepiej rowqerem i policzyc. Teraz to juz nieaktualne no bo kazdy ma komorke itp. Odpowiedz, ktora zadowolilaby egzaminatora byla inna. To pytanie jest o tyle trudnawe, ze nie kazdy byl i widzial Manhattan lub chociazby jego mape. Mozesz sprobowac odpowiedziec. Pzdr

Reply to
tornad

tornad pisze:

Bede strzelal: na kazdym rogu jest budka, w USA jest system przecznic, tzn. wszystkie ulice sa do siebie prostopadle, - wystarczy na mapie policzyc ilosc "kwadratow" i pomnozyc przez 4?

Reply to
venioo

nalezalo pomnozyc jeszcze przez 4 no bo na kazdym "kornerze" jest budka zatem na kazdym skrzyzowaniu jest ich 4. Pzdr.

Reply to
tornad

tornad pisze:

To teraz przemysl to co napisales: czym rozni sie policzenie "kwadratow" i pomnozenie przez 4 od policzenia skrzyzowan i pomnozenia przez 4? Moim zdaniem wyjdzie tyle samo (nie liczac skrzyzowan w ksztalcie T itp.)

Reply to
venioo

Ponieważ wcześniej jakoś nie zwracałem na nie uwagi, dzisiaj jadąc (jako pasażer) po mieście (południowa Anglia) przyglądałem się włazom w jezdni. Doskonała większość kwadratowa albo trójkąt ze ściętymi dwoma rogami ("domek"). Trochę sześciokąnych. Okrągły był jeden i to nie w pełni, bo na zawiasach (czyli kształt w rodzaju lizaka policjanta z krótką rączką). Klasycznych podnoszonych okrągłych kapsli: zero. Wniosek: rekrutacja mięsa armatniego w korporacjach jest tyle warta co praca w nich. Konrad

Alez ja to przemyslalem jeszcze zanim napisalem. Dlatego napisalem, ze trzebaby na Manhattanie bywac. Otoz po pierwsze; egzaminator "hamerykanski" zapewne nie bylby tak dociekliwy, on ma poprawna odpowiedz, czy czesciej kartke z dziurami na prawidlowe odpowiedzi i kropka. Kontakt slowny jest praktycznie ograniczony do zera. Wiem bo zdawalem egzamin na... zawodowe prawo jazdy. Ponad 140 pytan i trzeba bylo zaznaczyc ptaszkami prawidlowe odpowiedzi. Moza bylo odpowiedziec blednie na tylko 5. Obamopodobny osobnik przykryl moj test kartka z dziurami i sie zdziwil, bo niby po angielsku slabo kumaty a test zdal z jednym tylko bledem. Po drugie liczac ilosc kwadratow, czyli blokow, jak je tu nazywaja, popelniamy blad, gdyz Manhattan jest wyspa i te skrzyzowania nadbrzezne maja nie tylko ksztalt litery T, ale tam nie ma budek. Z nielicznymi wyjatkami, ale wzdluz wybrzezy sa drogi szybkiego ruchu, czesto na estakadach i byc moze halas i inne niedogodnosci z tego powodu plynace sprawiaja, ze one sie jakby nie licza. Poprawna odpowiedz byla: ilosc skrzyzowan (w domysle pelnych) razy

  1. Oczywiscie Twoja argumentacja i odpowiedz sa poprawne czemu dalem wyraz w perwszyn zdaniu, pochwalnym zreszta, chociaz czytajac je jeszcze raz wnosze poprawke gdyz niepotrzebnie ale i nieumyslnie Cie skrytykowalem. Pzdr.
Reply to
tornad

Dnia Fri, 28 Nov 2008 15:43:15 +0100, tornad napisał(a):

To jeszcze z zagadek przy których tym łatwiej wpuścić w maliny, im wyższą matematyką umie się posługiwać delikwent:

"Masz dwa słupki o wysokości jednego metra. Między nimi jest rozpięty dwumetrowy łańcuch. W jakiej odległości od siebie muszą być słupki, by łańcuch dotknął ziemi?"

Niektórzy liczą całki. :)

Reply to
Borys Pogoreło