Hodowla maszyn ;)

Okazuje sie, ze nie tylko czlowiek stosuje przekladnie zebate. Kola zebate dzialaja w stawach u pewnych owadow:

przyszlosci inzynieria genetyczna umozliwi (byc moze?) wyhodowanie gotowej skrzynki biegow ;)

A tu dla odmiany bakterie zaprzegniete do kieratu :)

Pozdrawiam

Reply to
WM

Zarąbiste :>

Jak masz więcej ciekawostek z tej strony to zapodaj linki, celowo nie otwieram głównej, bo zaraz wsiąknę i znowu pół nocy zniknie :>

L.

Reply to
Lisciasty

W dniu 2015-11-06 o 17:50, Lisciasty pisze:

Nie z tej strony, ale dosyc ciekawe:

Zostaly zauwazone w przyrodzie, przypadki zawladniecie mozgiem owada. To brzmi jak scenariusz taniego glupawego horroru, ale zostalo odkryte i opisane przez biologow. Taka sztuczke potrafi wykonac motylica na mrowce.

''Gdy ta właśnie samotna motylka dotrze do mózgu, zachowanie mrówki się zmienia... O, tak!Motylka, prymitywny robaczek z rodziny przywr, a więc najprostszych jednokomórkowców, steruje odtąd skomplikowanym organizmem mrówki.''

Gdyby motylke zmodyfikowac genetycznie tak, aby zmusila owada do wykonania takiego programu jaki my chcemy? ;)

Pozdrawiam

Reply to
WM

W dniu 2015-11-06 o 18:51, WM pisze:

Ale to chyba fake.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Raczej nie, bo jest sporo materialow potwierdzajacych. Wiki powoluje sie np. na: [3] Zoologia : bezkręgowce. T. 1. Red. nauk. Czesław Błaszak. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009, s. 191.

''W organizmach mrówek jedna cerkaria wędruje w stronę mózgu, przekształca się w metacerkarię i tworzy cystę w zwoju podprzełykowym[3]. Cysta wpływa na zachowanie mrówki, powodując, że podczas dnia wchodzi na liście traw lub roślin polnych, co zwiększa szansę na zjedzenie przez żywiciela ostatecznego.''

Zreszta podobnych strategii przejmowania kontroli nad zywicielem, stosowanych przez pasozyty jest wiecej.

DARPA eksperymentuje nad implantami mozgowymi:
juz staje sie naprawde niebezpieczne ;) Skoro pasozyty potrafia przejac kontrole nad zywicielem, to byc moze w przyszlosci nanoroboty tez ;) Warto juz teraz pomyslec, jak chronic osoby majace walizeczki z czerwonym przyciskiem ;) Zarty zartami, ale warto kontrolowac sytuacje w tej dziedzinie.

Pozdrawiam WM

Reply to
WM

W dniu 2015-11-07 o 8:13, WM pisze:

Moje przypuszczenie oparłem tylko na zdziwieniu i szybkim przejrzeniu czy coś więcej można znaleźć o tym pasożycie. I wszystko było za uznaniem tego za fake.

Znalazłem to

i tam nic nic nie wspominali. Ale jak widać to jakiś kuzyn. :-)

Na stronie z blogiem o tym zombi nazwa łacińska jest przekręcona i pewnie nie dotarłem na Wiki do ego co Ty. Napisane było też tam, że to jednokomórkowiec i zapaliła mi się już czerwona lampka. No i sama strona powstała na skutek zainspirowania książkami B. Werbera (SF).

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Są pajęczaki, które modyfikują genetycznie np. liście by zaczęły produkować im to co one potrzebują, poczytaj o galasach.

Reply to
Marek

Przeczytalem, ze modyfikuja chemicznie, nie genetycznie.

Reply to
WM

Zależy jakie źródło czytasz, widziałem takie co opisywały modyfikacje genetyczne, np. wpisz w google "co takiego w tej lipie jest" pierwszy pdf z wyników wyszukiwania.

Reply to
Marek