Jak wyglada wsp. przejmowania ciepla w zlozu?

czolem, na wstepie chcialem sie przywitac bo to moj debiut na grupie :-)

mam kilka pytan na ktore nie moge nigdzie znalezc odpowiedzi. chodzi mi o wspolczynnik przejmowania ciepla alfa [W/m2K] w nieruchomym zlozu przedmuchiwanym przez powietrze i mianowicie:

a) czy jest on staly w zlozu niezaleznie od wysokosci na ktorej sie go mierzy?

b) czy dla dwoch zloz z tego samego materialu ale o roznych wysokosciach przyjmuje on rozne wartosci?

c) czy zmienia sie w trakcie pojedynczego procesu ochladzania/nagrzewania zloza?

d) czy jest on wylacznie zalezny od roznicy temperatur powierzchni wymieniajacych cieplo czy rowniez od temperatury w jakiej zachodzi proces wymiany ciepla?

gdzie ja sie moge czegos wiecej w temacie dowiedziec, nasza krajowa literatura jest raczej uboga w dziedzinie termodynamiki. budujemy stanowisko do badania predkosci chlodzenia zloza w zaleznosci od jego wysokosci i predkosci przeplywajacego powietrza. chlone wszystko co jest zwiazane z budowa stanowiska, przeprowadzeniem pomiarow i analiza wynikow.

zeby nie powodowac zbytniego ruchu na grupie - dziekuje z gory za odpowiedz i zycze milego weekendu

pawian

snipped-for-privacy@bitmit.com Remove DELETE_THIS from my email address !!

Reply to
Pawel Idzikowski

Witaj !

Kiedyś popełniłem taki grzech : " Wzór strokturalny i kryteria podobieństwa procesów aksploatacji złoża minerału, przy podziemnym jego wytapianiu" . Mozesz znależć w : SIARKA, 1978. Zeszyt Naukowo-Techniczny Ośrodka Badawczo - Rozwojowego Przemusłu Siarkowego, str. 22 - 26. Może to rzucić pewne światło na problem Cię interesujący. Pozdr. W.

Reply to
Wiesiek.