Klimatyzator jako nagrzewnica

On Mon, 21 Feb 2011 08:57:26 +0000 (UTC), Krzysztof Chajęcki wrote:


Nie nie - wiekszosc paliwa idzie na energie cieplna. Czyli powiedzmy 22kW (KM ?) energii mechanicznej i 44kW energii cieplnej do rozproszenia.
J.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
Dnia Mon, 21 Feb 2011 11:25:27 +0100, J.F. napisał(a):

hmmm.... za cienki jestem w te klocki aby się kłócić ;) Ale jednak chyba silnik ma ciut większą sprawność ;)
--
pzdr
meping
  Click to see the full signature.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
On Mon, 21 Feb 2011 10:30:58 +0000 (UTC), Krzysztof Chajęcki wrote:

Niestety nie. No dobra - moze ma i troche wieksza w optymalnym punkcie pracy, ale czesto jezdzi w nieoptymalnym.
http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_specific_fuel_consumption http://ecomodder.com/wiki/index.php/Brake_Specific_Fuel_Consumption_ (BSFC)_Maps
J.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
W dniu 2011-02-21 11:25, J.F. pisze:

ZTCP Felcja 1.3 z motorem 50 kW miała chłodnicę 60 kW.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
  Click to see the full signature.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
Dnia Tue, 22 Feb 2011 09:44:31 +0100, PeJot napisał(a):

z wyników obliczeń jakie przed chwilą wrzuciłem w tym wątku wydaje mi się, że dobrze pamiętasz... :)
--
pzdr
meping
  Click to see the full signature.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
On Tue, 22 Feb 2011 09:44:31 +0100, PeJot wrote:

Nie wierze - porzadna niemiecka konstrukcja, na pewno dobrze zaprojektowana i nie przegrzewa sie. No chyba ze te 60kW to przy predkosci pojazdu 100km/h.
J.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
W dniu 2011-02-22 14:45, J.F. pisze:

Za mało czy za dużo ? Weź pod uwagę że to auto było projektowane w latach '90. No i pewnie chłodnica zunifikowana dla wielu innych silników VW.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
  Click to see the full signature.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
On Tue, 22 Feb 2011 14:52:40 +0100, PeJot wrote:

Za malo.

Ale to sa Niemcy. Trzeba sprawdzic czy da sie w pojezdzie wcisnac gaz do konca i puscic dopiero jak sie bak oprozni. Takze w lipcowy upal.
J.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
W dniu 2011-02-22 15:03, J.F. pisze:

Ale działało. Żonie, co robiła PJ zachciało się przy +35 stopniowym upale 2 godziny piłować auto na placu manewrowym. Oboje przeżyli :)
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
  Click to see the full signature.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
W dniu 2011-02-22 15:03, J.F. pisze:
> On Tue, 22 Feb 2011 14:52:40 +0100, PeJot wrote: >> W dniu 2011-02-22 14:45, J.F. pisze: >>>> ZTCP Felcja 1.3 z motorem 50 kW miała chłodnicę 60 kW. >>> >>> Nie wierze - porzadna niemiecka konstrukcja, na pewno dobrze >>> zaprojektowana i nie przegrzewa sie. No chyba ze te 60kW to przy >>> predkosci pojazdu 100km/h. >> >> Za mało czy za dużo ? > > Za malo. > >> Weź pod uwagę że to auto było projektowane w latach '90. No i pewnie >> chłodnica zunifikowana dla wielu innych silników VW. > > Ale to sa Niemcy. Trzeba sprawdzic czy da sie w pojezdzie wcisnac gaz > do konca i puscic dopiero jak sie bak oprozni. Takze w lipcowy upal.
Ale działało. Żonie, co robiła PJ zachciało się przy +35 stopniowym upale 2 godziny piłować auto na placu manewrowym. Oboje przeżyli :)
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
  Click to see the full signature.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
On Tue, 22 Feb 2011 17:18:39 +0100, PeJot wrote:

Na placu pilowanie nie jest takie duze. Ale jakbys zechcial pilowac na niemieckiej autostradzie to 60kW mogloby nie starczyc .. wiec podejrzewam ze jest wiecej :-)
J.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

No to żeś się popisał. Sugerujesz że cienki przy mocy na koląch w granicach 22kW co przekląda się na jego maksymalną prędkość pali jakiś litr na 100 kilometrów. Krwa gdzie ja żyję? Oddaj kasę za naukę. Temat obraca się na poziomie wiadomości podstawowych takich jak dodawanie i mnożenie. O tym na czym się nie znasz ucza w podstawówce.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet /

Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
Dnia Mon, 21 Feb 2011 23:02:55 +0000, kogutek napisał(a):

sugeruję, że nie wiem ile energii daje 1l paliwa. Ty nie wiesz kilku innych rzeczy które ja wiem. Jak mi podasz, to chętnie to sobie przeliczę, bo jeszcze tego akurat nie liczyłem.

tak się składa, że od 15 lat sam płacę za swoją naukę :-P. Może się to zmieni za pół roku, bo podobno mam spore szanse na stypendium... :-D

kwestia posiadania odpowiednich danych wejściowych. Jeśli się ich nie ma, to czasem intuicja zawodzi... :-/
--
pzdr
meping
  Click to see the full signature.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
On Tue, 22 Feb 2011 07:59:59 +0000 (UTC), Krzysztof Chajęcki wrote:

google, beznyna, wartosc opalowa - powinno wyjsc 44MJ/kg
J.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
Dnia Tue, 22 Feb 2011 09:20:36 +0100, J.F. napisał(a):

Podziękował.
Dostarczyłeś mi co nieco rozrywki intelektualnej nakłaniając do wzięcia w garść kartki i ołówka :) No i tak: przyjmując spalanie cc700 na poziomie 6l/100 km (miałem to cudo, więc coś o tym wiem - no, nieco zaniżyłem), średnią prędkość w trasie (jak ktoś się śpieszy) 80 kmh, gęstość benzyny 0,7kg/l wychodzi mi sprawność silnika na poziomie 53%, chyba że coś spieprzyłem. W każdym bądź razie wcześniej zakładałem wyssaną z palca sprawność silnika na poziomie 80% :(.
Wychodzi mi również, że aby dostarczyć silnikowi o mocy 22 KW energii w postaci benzyny, przy założeniu 100% sprawności, potrzeba 2,5 l paliwa. Zakładając prędkość max cc 130 kmh (ztcp 127 lub 129 kmh katalogowo) to spalałby 1,92 l / 100 km.
Z tego ostatniego wynika również, że kogutek to tylko gdakać potrafi, bo pomylił się mniej więcej o tyle samo co ja, tylko w drugą stronę. Ale na pewno podbudował swoje ego znów komuś ubliżając :-P Mając na uwadze jego sugestie o zwrocie pieniędzy za naukę, sugeruję aby jak najszybciej przedstawił nam potwierdzenie przelewu środków za jego edukację :-D
--
pzdr
meping
  Click to see the full signature.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
Dnia Tue, 22 Feb 2011 09:46:15 +0000, Krzysztof Chajęcki napisał(a):

no tak - spieprzyłem. Założyłem, że silnik oddaje w tym czasie 22KW, a oddaje mniej, bo nie pracuje cały czas z pełną mocą. Tak więc sprawność silnika wychodzi nieco niższa.
--
pzdr
meping
  Click to see the full signature.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
On Tue, 22 Feb 2011 10:42:55 +0000 (UTC), Krzysztof Chajęcki wrote:

Maluchowi wystarczylo 21KM do jazdy 105km/h.
Zreszta spojrz w tamte linki - benzyniak ma 250g/kWh, a czesciej wiecej.
J.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
Ja bym dodal tylko do waszej dyskusji cos co w jakis sposob by zawrocilo ja na temat. Chlodnice samochodowe nie sa zaprojektowane na wytrzymanie szczegolnie wysokiego cisnienia, uklad chlodniczy w samochodach osobowych jest otwarty do atmosfery. Natomiast kotly CO- niekoniecznie. Weglowe, peletowe i na inne paliwo stale musza miec uklad otwarty do atmosfery, czyli sa bezcisnieniowe, ale gazowe bez cisnienia nie zadzialaja, bo na pompie bylaby kawitacja i nic by nie upompowala. Tu pytanie do Roberta: jaki to kociol i jaki wymiennik. Wbrew pozorom uzywanie chlodnicy samochodowej zdarza sie w sytuacjach w ktorych zaskoczyloby kazdego malkontenta. Podales za malo danych zeby twoj problem rozwiazac, masz wiec luzna pyskowke o wyzszosci redukcji nad wezem gumowym... Konrad
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
Uzytkownik "Konrad Anikiel"

Piec w ukladzie otwartym. Piec mialowiec. Bez podajnika. Mam dmuchawe, sterownik, pompa obiegowa. Moc 35 kW. Pomieszczenie warsztatowe do ogrzania to 8 x 6 x 2.7 m. Docelowo beda tym piecem ogrzewane jeszcze cztery pomieszczenia. Ale mniejsze. W sumie bedzie ponizej 200 m2. Wszedzie chce dac nagrzewnice. Lub jezeli sie sprawdzi te klimatyzatory. Pomieszczenia sa oddzielone drzwiami. Tak wiec grzanie jedna nagrzewnica nie bardzo. Trzeba by chyba jakis kanal zrobic. Ale to komplikuje sprawe.
Teraz chce tylko to jedno pomieszczenie grzac piecem z podlaczonym (przerobionym) klimatyzatorem. 10 kW ma klimatyzator, który moge zastosowac w pomieszczeniu 8 x 6 x 2.7 m.
Bardzo kiepska izolacja termiczna. Sciany to Siporex, okna jedna szyba.
Nie wiem co z naczyniem wyrównawczym bo myslalem, zeby ten klimatyzator pod sufitem dac. Ale nie ma miejsca wyzej na naczynie. Budynek parterowy. Pewnie jakies niskie plaskie trzeba bedzie zrobic.
Robert
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

No to calkiem sensownie brzmi. Jedyna rzecz jakiej bym sie obawial to spadek cisnienia na tych wymiennikach, ale nie wiedzac jakie tam sa przekroje i uklad rurek, zgadywal nie bede. Zamiast klimatyzatorow mozesz rozwazyc jedna chlodnice samochodowa i rozprowadzenie powietrza po pomieszczeniach kanalami. Rozwiazanie stosowane o wiele czesciej, przynajmniej wiadomo ze zadziala. Przy takim piecu i tak cala automatyka bedzie na zasadzie "zmarzlem kurde, trzeba isc do pieca dorzucic", wiec nie ma co majaczyc. Mniejszy halas bedzie i z usytuowaniem naczynia wyrownawczego problem odpada. A odpowietrzanie tych wymiennikow w klimatyzatorach pod sufitami moze okazac sie karkolomne. Nie zebym ciebie przekonywal, ale ja bym pomyslal. Konrad
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

Polytechforum.com is a website by engineers for engineers. It is not affiliated with any of manufacturers or vendors discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.