kratownica

mam do policzenia kratownicę podpartą na dwóch podporach jedna na górze druga podpora na dole i mam problem bo liczę i liczę i mi nie wychodzi czy mógłby mi ktoś napisać przykładowo jak mają wyglądać reakcje podporowe takiej kratownicy tak ogólnikowo. proszę o pomoc

Reply to
dziubekopole

Dnia 2007-05-16 20:26, Użytkownik snipped-for-privacy@wp.pl napisał:

Dokładnie tak samo jak w każdej innej - mają spełniać równania równowagi, czyli sumę sił poziomych, pionowych i momentów. Jak chcesz żeby ci pomóc to wrzuć gdzieś rysunek kratownicy i zastosowany tok obliczeń - sprawdzić i poszukać błędu można, robić za ciebie nie. Poza tym znaki przestankowe to dość przydatny wynalazek...

Reply to
Michał Grodecki

snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

Znajdź wypadkową sił czynnych (obciążeń, tych sił przyłożonych do kratownicy), czyli długość wektora Wc, jego kierunek, czyli prostą w której on leży i punkt przez który przechodzi , czyli prostą działania. Z zadanego warunku podparcia w jednym z punktów ( w podporze ) będzie określony kierunek siły biernej ( reakcji ) w tej podporze. Narysuj tę prostą. Dalej już jest łatwo. Zastosuj

**twierdzenie o trzech siłach** ( jedna to Ra, druga to Wc trzecia Rb ). Wc-znana co do długości i kerunku, Jedna z reakcji znana co do kierunku, punkt przeciecia kierunków znanych jest już znaleziony, zetem trzeci kierunek do natychmiastowego wykreślenia. Reszta rozwiązania to równoległobok sił. To tw. o trzech siłach mimo że takie proste, ma wielkie zastosowanie i jest jest odwrotnie do jego przydatności zaniedbywane , zapominane. Warto o nim pamiętać, oj warto. W.Kr.
Reply to
wieslaw.kruszewski