Kratownica bis :)

A mowia ze nie nie ma nic piekniejszego niz zaglowiec [pod pelnymi zaglami] :-)

Zastanowilbym sie nad ukladem o pionowej osi obrotu. I poszukal znajomosci na lotniskach - moze gdzies sie poniewieraja lopaty od smiglowca po resursie, a nawet cala glowica.

A moze .. poszukaj dzwigu samojezdnego. Byc moze jakis zdezelowany bedzie tanio dostepny. Zaplacisz co prawda za holowanie, bedziesz mial problem z OC i UDT, ale konstukcja gotowa.

3zl to jakies 7.5-10kWh. Masz takie zapotrzebowanie ? A w zasadzie wieksze, bo pewnie przez polowe czasu wiatru nie bedzie.

Bo jesli do grzania wody to moze kolektor sloneczny na dachu ?

A ustawe akcyzowa czytales ? produkcja energii jest oblozona akcyza, ze zrodel ekologicznych chyba nie, ale ile zezwolen potrzebujesz to sie trzeba doczytac :-)

Optymista :-) Po dwoch latach bedzie czas na remont - malowanie, nowe lozyska :-)

Smigla a VAWT ?

Wzgledy estetyczne graja pierwszorzedna role. To miejsce, gdzie mieszkam, a nie sklad zlomu :)

Ogrzanie domku plus CWU. W mojej strefie srednioroczne wiatry to 4-5 m/s.

4^3=50, S=50, razem 2500. Niech 'sprawnosc' calosci = 20%, czyli na dobe mam do 10 kWh.

Tez bedzie. Caly uklad bedzie taki: kociol gazowy kondensacyjny na wypadek, gdyby wszystko zawiodlo: wiatr, slonce i moja chec noszenia drewna do kominka. W calym domu podlogowka, zasilana z wymiennika. Do wymiennnika cieplo dochodzi z kotla, z kominka z plaszczem wodnym, z kolektorow slonecznych (4 do 6 m2) i el. wiatrowej (2 grzaly po 5 kW).

Rozwazam Savoniusa i wmowie urzedasom, ze to rzezba. Generator jakos ukryje w podstawie.

No to mam problem...

pozdrawiam pluton

Reply to
pluton

Co mi dopiekło? Facet ty musisz sie nauczyć czytać ze zrozumieniem. Wtedy to ja jako pierwszy, zauważylem że to był kit. Ktoś zrobił was w konia. Tak samo jest i w tym przypadku. A nawet jeśli ktoś chciałby coś takiego zrobić to należy zawiadomić jakiś szpital psychiatryczny a nie mu doradzać. Przedsięwzięcie jest niemożliwe do zrealizowania przez pojedynczego człowieka. Czego tutaj nie budowano. Pokaż te elektryczne samochody, maszyny CNC i wiele innych rzeczy w których grupa schizofreników doradza jak je zrobić. Ja ich nie widzę. Gości z takimi pomysłami należy od razu wysyłać na bambus. A teraz trzeba tam wysalać również tych co gorąco doradzają. Bo tylko czubek może doradzać w sprawie 10 metrowego wiatraka zrobionego w stodole. Tomek

Reply to
Tomek

Kit nie kit- nie wiem, ale widzialem 10 metrowy wiatrak zrobiony w stodole. Sam mozesz zobaczyc, jak chcesz podam Ci adres. Obecnie mam do rozwiazania rzeczywisty problem zasilania systemów lacznosci schronisku górskim i w gre wchodzi tylko woda i slonce I to jest jak najbardziej realne.

Reply to
Lech Rybienik

Sławek SWP napisał(a):

Tylko jak te liny puścić między łopatkami śmigła? :)

Reply to
Tomasz Pyra

Tomek napisał(a):

Nie przesadzaj - ludzie sobie budują zarówno wiatraki jak i samochody elektryczne i nikt ich do psychiatry nie wysyła. Od czasu do czasu jakiś taki coś wymyśli nawet nowego :) A nawet nobla dostanie ;)

Więcej spokoju życzę na po świętach.

Reply to
Tomasz Pyra

Zima. A latem bedzie rdzewial bezuzytecznie :-)

Ten Savonius to cos takiego

:-)

Ale czy dobrze zrozumialem ze chcesz miec cos takiego o powierzchni 50m^2 ?

No wasnie, zrobiłeś tą turbinę Pawlaka, jak zamierzałeś? Ciekaw jestem ile ona hałasu wytwarza?

Konrad

Reply to
KA