linie wpływu

Czy jest jakiś program komputerowy który by rysował linie wpływu dla belek przegubowych statycznie wyznaczalnych?? Jeśli tak to jaki i jak go można zdobyć??

Reply to
Pszczoła

Droga Pszczoło, to się robi ręcznie. Być może są programy które automatycznie robią takie wykresy, ale pytanie - po co? Jeśli belka jest statycznie wyznaczalna, to zrób sobie wykres czego tam chesz od siły jedn. nad jedną podporą, drugi od siły nad drugą podporą i jeden gdzieś w pozycji pośredniej (jeśli jesteś taka leniwa, że nie policzysz tych wykresów). Popatrz, pomyśl, a następnie narysuj linię wpływu. Będzie znacznie szybciej niż szukać proramu który zrobi to za Ciebie.

Pozdr,

Reply to
Lukasz Kozicki

witam, a ja w przeciwieństwie do kolegi, który gani, podpowiem :-)

  1. wygeneruj sobie w linie dowolnej wielkości statycznej w Robot Millennium
  2. pobierz w forimie tabel i wklej wartości dla odpowiednich rzędnych do excela (tutaj duzy skrót)
  3. korzystając w excelu z funkcji "ZŁĄCZ TEKSTY" wygeneruj komórki tekstowe, coś a'la: L_(rzędna),0,0_(rzędna),(wartość linii wpływu dla rzędnej),0_ <= w i-tym wierszu
  4. skopiuj wszystko do wiersza poleceń excela (ctrl+c, ctrl+v)
  5. połącz splajnem (lub polilinią) górne końce linii
  6. ciesz się pieknym widokiem linii wpływu :-) (o początku w pkt. 0,0,0) linia wpływu dla M i V mostowej belki dwuprzęsłowej tym sposobem robi się w
3-4 godzinki (podział - co 1/20 dla każdego przęsła) miłej zabawy. pozdrawiam, dw
Reply to
darek

pszczoła tylko chce sobie sprawdzić czy ma dobrze policzone, ona jest ambitna i sobie sama policzy :)

mam program Robot millenium tylko nie wiem czy sie za niego brac jak tu jakieś cuda z exelem trzeba robić, myslałem że on sam narysuje, w końcu to zaawansowany program

a wydaje mi się, bo gdzieś czytałem, że powinien rysować linię wpływu i obwiednie ABC rama3d ......tylko jak go zdobyć, jak by ci się pszczoło wpadł w ręce to daj znać

pozdrawiam wszystkich którzy liczą linie wpływu......znam ten ból

Reply to
Marcin K.

i chciałem jeszcze dodać, czy jest jakieś forum na którym Pszczoła nie była ? ;)

Reply to
Marcin K.