Lutowanie mosiądzem

W jakiej temperaturze się je przeprowadza? Czy taki mały ołówkowy palnik z OBI na propan butan (zapalniczkowy) pomoże usunąć przelotki linki rowerowej przylutowanej mosiądzem do ramy?
http://img81.imageshack.us/img81/5445/przelotkimc7.jpg
zyga
--
warning!
http://zarzecki.com
"Zygmunt M. Zarzecki" napisał(a):

Nie, ma za małą moc. Poza tym nie ma pewności że to jest lutowane, a nie np. zgrzewane.

Usuniesz ją piłką do metalu, a potem wyrównasz rurę pilnikiem.
--
P. Jankisz

Lutowane. Próbowałem i niestety nie dało rady. Nagrzałem tak, że rurka już się odbarwiła na niebiesko, lekko zaczęło błyszczeć i nic. Chemia też nie pomogła.

Chcę odzyskać.
zyga
--
warning!
http://zarzecki.com
"Zygmunt M. Zarzecki" napisał(a):

Hehehe, jak się lata temu bawiłem w lutowanie mosiądzem przelotek do ramy, to rury były czerwone.

Przelotkę ? Tokarz zrobi Ci nową za 15 minut, z czego 10 na szukanie materiału :>
--
P. Jankisz

Rury miałeś czerwone od nagrzania, a mnie rura się odbarwiła. :>

Jutro jadę do spawacza gazowego. Tokarze za duperele sobie najwięcej życzą. Chodzi o przelotkę napinającą pancerz i linkę, czyli nie jest to zwykła rurka, tylko ta z nacięciem i i zmiennym przekrojem.
zyga
--
warning!
http://zarzecki.com

Przy mosiądzu potrzeba wysokiej temperatury, "do białości", łatwiej pójdzie z użyciem lutu srebrnego, który ma niższą temperaturę wymaganą. Lut musi się wyraźnie rozpłynąć.

Koleś musiał nieźle grzać palnikiem spawalniczym na propan-butan. A ja stukałem by się oderwało. Sukces. 10zł mnie to kosztowało. :>
zyga
--
warning!
http://zarzecki.com
Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

Bo to najczesciej sie grzeje petelka indukcyjna. Bardziej selektywnie.
--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski