Magnetowód

Chcę zwiększyć siłę z jaką łącza się magnesy.
Neodymowy fi 15 mm grubość 3-5 mm.
Czy włożenie tego magnesu tylko w pierścień zwiększy siłę jaką trzeba
pokonać na rozerwanie?
Czy to musi być zamknięte o tyłu? Chyba nie musi być zamknięte. Meblowe
magnesy miały tylko dwie okładki.
I jakiego rzędu przekroję będą miały znaczenie. Tak praktycznie.
Jeżeli zrobię ścianki i denko 1 mm to jeżeli będą miały 3 mm czy
istotnie to zmieni "moc" tego układu?
Wiem, że chodzi o nasycenie rdzenia. Za cienkim rdzeniem mało przejdzie
tego pola. Gdzie ta granica?
Mam mało miejsca i chcę maksymalnie to zmniejszyć.
Robert
Reply to
Robert Wańkowski
Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a8704e3$0$680$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...
Zwiekszy, ale malo.
"Musi". Powinienes wsadzic w taka "puszke" - zakladajac, ze jest namagnesowany tak, ze z jednej plaskiej strony N, a z drugiej S.
Powinna byc odpowiednia szczelina miedzy sciankami/pierscienienm a magnesem. z 1mm.
I dzieki temu byl zamkniety obwod. N-okladka-zwora-okladka-S.
Ten magnes ma przekroj jak fi 15. A ze jest silny, to i przekroj blachy dla strumienia powinien byc podobnie duzy.
Tylko ... czy jestes pewny, ze chcesz az tak silny ? Ma byc do podnoszenia ciezarow, czy lepszy zamek do mebli
Miedzy 1 a 3 mm roznica juz pewnie nie bedzie taka duza.
To moze tak jak w tym meblowym - dwie okladki, i przyciaganie "bokiem" ?
J.F.
W dniu 2018-02-16 o 17:58, J.F. pisze:
W ten sposób są magnesowane. Łącza się tworząc walec.
O! Dlaczego? Od dna też?
Magnetyczne mocowanie osłon kolumn głośnikowych.
No... teraz wybór kształtów i rozmiarów spory. W samej maskownicy mam mało miejsca na głębokość. Materiał ma 12 mm. Magnes ma być niewidoczny. Czyli do dyspozycji mam 10 mm. W ścianie kolumny to już dużo.
Widziałem kolumny z takim rozwiązaniem i duża maskownica miała tendencję do osuwania się. Chciałbym, aby to tak chwyciło dosyć mocno. Klienci boja się, że dziecko zwali osłonę i uszkodzi się głośnik.
Wiem, że można dać kołki, ale chcę spróbować bez kołków. No i kołki takie ładne małe nie znalazłem w Polsce.
Czyli które rozwiązanie lepsze?
Robert
Reply to
Robert Wańkowski
Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a8715f2$0$577$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 2018-02-16 o 17:58, J.F. pisze:
Jakby byly magnesowane wzdluz srednicy, to tez by tworzyly walec. Tylko nie dalyby sie obrocic wzajemnie :-)
O dna nie, chodzi o to, zeby strumien miedzy biegunami musial przechodzic przez utrzymywany element, zwore, a nie domykal sie bokiem.
brr, w glosnikach tez magnesy :-)
Patrze na aktualna wersje w tej lewej szczeliny niepotrzebne.
Za to w tej prawej powinienes powiekszyc szerokosc/srednice i odsunac blache od bokow magnesu. Ale dno ma przylegac.
Wydaje mi sie, ze prawe bedzie lepsze, jesli ma zapewnic brak osuwania - tylko wewnetrzna srednica tego kubka powinna byc wyraznie wieksza niz magnesu. Tak przynajmniej ze 2mm wiecej bym dal.
No i klej dobry, bo inaczej nie rozerwiesz.
O zobacz
Tu wstawili "spacer" zeby robil za szczeline miedzy magnesem a kubkiem. W sumie - mozna epidianem zalac
Sila trzymania bardzo zalezy od szczeliny w obwodzie pola magnetycznego, ale jak bedzie za mala - trudno bedzie rozerwac :-) Moze warto sprawdzic cienka przekladke z plastikowej folii (w sumie moze byc tez aluminiowa czy miedziana).
J.F.
W dniu 2018-02-16 o 19:11, J.F. pisze:
Takie coś właśnie miałem na myśli.
U mnie będzie 2-3 mm. Te ustrojstwa maja być schowane, aby po zdjęciu osłony nie było widać magnesów. Od strony osłony ewentualnie mogą być widoczne. Ale wolę je utopić na 1-1,5 mm w MDF/HPL.
Robert
Reply to
Robert Wańkowski
Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a872508$0$557$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 2018-02-16 o 19:11, J.F. pisze:
Na to wyglada. Albo biegunowosc losowa.
Ale - moga byc jednoimienne, jesli maja chwytac blache czy inny stalowy przedmiot.
Tylko - wtedy nie ma "trzymania na boki", poza tarciem. Czyli bedzie sie "osuwac".
Chyba ze bedzie krazek blachy dokladnie tej srednicy.
J.F.
Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a8720ee$0$599$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 2018-02-16 o 19:11, J.F. pisze:
Moze byc za duzo - slabo beda trzymac. No i wtedy powieksz srednice kubka - niech ten boczny odstep od magnesu bedzie dwa razy wiekszy.
A moze jakas okleina drewnopodobna, co to ma 0.1mm ?
J.F.
W dniu 2018-02-16 o 20:14, J.F. pisze:
2x od czego? Magnesy mogę dać o dużej średnicy. Kupię i zrobię próby. Pod ręką mam 15x2 [mm] i bez kubka dwa złożone do siebie z dystansem 1 mm oderwać ciężko, ale zsunąć łatwiej i w tej płaszczyźnie mają "luz". Pewnie te magnetowody zmniejszą ten "luz".
Koluman od frontu nie ma okleiny będzie takie cudo :-)
Osłona też będzie z tego, ewentualnie z MDF-u.
To ten materiał o który pytałem w wątku obok czym kleić.
Robert
Reply to
Robert Wańkowski
W dniu 2018-02-16 o 20:14, J.F. pisze:
Magnesy mają średnice 30 mm, grubość 10 i 2 mm. Tworzą komplet. Dno kubka 2 mm jest ok? Ta szczelina przy tych wymiarach bliżej 1 czy 2 mm?
Robert
Reply to
Robert Wańkowski