Ma艂y uchwyt wiertarski - przer贸bka

Czo艂em.
Chcia艂bym w nietypowy spos贸b u偶y膰 ma艂ego uchwytu wiertarskiego, z kluczykiem. 艢rednica mocowanych przedmiot贸w to 4.5-5.5 mm. Na rynku jest
sporo uchwyt贸w 艣rednicy mocowania maks. 6 mm, z *zewn臋trzn膮* 艣rednic膮 ok. 30 mm, tymczasem mnie pasuje maksymalna 艣rednica ok. 28.5 mm. Czy jest szansa przetoczy膰 lub przeszlifowa膰 standardowy uchwyt do tej 艣rednicy, czy mo偶e wszystko si臋 rozsypie ? Nie znam budowy wewn臋trznej uchwytu wiertarskiego.
S膮 i mniejsze uchwyty, ale do cel贸w modelarskich, przez co zbyt delikatne.
Albo odwrotnie: s膮 uchwyty o 艣rednicy ok. 22 mm, ale z maksymaln膮 艣rednic膮 mocowania przedmiotu ok. 3.5 mm. Jest szansa przerobi膰 szcz臋ki, tak by uzyska膰 zakres 艣rednic 4.5-5.5 mm ? Kt贸ra z metod ma wi臋ksze szanse powodzenia ?
--
P. Jankisz
W dniu wtorek, 5 marca 2013 09:48:52 UTC+1 u偶ytkownik PeJot napisa艂:

est

ednic膮

rznej

atne.

z臋ki,

ze

ecie jest

Poszukaj uchwytu od starej zielonej dwu biegowej Celmy. Chyba szczuplejszy by艂 od tych co s膮 teraz.
W dniu 2013-03-05 13:31, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Docelowo trzeba ze 12 sztuk. Zielona Celma mi si臋 ju偶 rozsypa艂a, ale uchwyt jest wi臋kszy ni偶 30 mm.
--
P. Jankisz
U偶ytkownik PeJot napisa艂:

ale

Zielona Celma nadal jest produkowana - i to zar贸wno w wersji zielonej jak i w wersji niebieskiej, dwubiegowej z nawrotem i gwarancj膮 przy zastosowaniu zawodowym... Chyba ostatnia na rynku wiertarka r臋czna dwubiegowa i bez udaru, czyli bez suwliwego osadzenia wrzeciona i wynikaj膮cych z tego luz贸w - jak i z galwaniczn膮 izolacja wrzeciona i uchwytu, kto pamieta 偶e dwubiegowy Bosh 350 W (Celma PrCr10/6 II b) mia 艂 od pocz膮tku izolowane wrzeciono?
--
Darek

kto pamieta 偶e dwubiegowy Bosh 350 W (Celma PrCr10/6 II b) mia艂

ja pami臋tam, jak 30 lat temu budowa艂em dom to co dwa tygodnie jecha艂em 40kilometr贸w do serwisu po nowe wrzeciono :) Wreszcie sklei艂em 偶ywic膮 epoksydow膮, przewierci艂em zu偶ywszy z 10 wierte艂 3mm i wklei艂em bolec:)
Dwa miesi膮ce temu prowadzi艂em bezowocne poszukiwania wiertarki bez udaru nadaj膮cej si臋 do typowego statywu (mam doskona艂y statyw, zero luz贸w, z臋bata przek艂adnia, d艂ugi pos贸w). Nic nie znalaz艂em, koniec ko艅c贸w kupi艂em w Aldi dwubiegow膮, bo cho膰 ma suwliwe wrzeciono to ze wzgl臋du na przek艂adni臋 ma du偶o wi臋kszy rozstaw miedzy 艂o偶yskami no i z przodu ma 艂o偶ysko kulkowe, czyli jest szansa 偶e luzy pojawi膮 si臋 du偶o p贸藕niej.
W dniu 2013-03-05 13:38, PeJot pisze:

Uchwyt od starej Celmy mia艂 36 mm.

--
P. Jankisz
http://tiny.pl/h26g9
W dniu 2013-03-05 14:16, Konrad Anikiel pisze:

Keyless mnie nie interesuje, te uchwyty maj膮 wi臋ksz膮 艣rednic臋.
--
P. Jankisz
W dniu 2013-03-05 09:48, PeJot pisze:

Nie wiem czy ci si臋 nada, ale jest taki uchwyt wiertarski 3-szcz臋kowy proxxon, o rozmiarze zewn臋trznym futerka (najwi臋kszy rozmiar) 17mm, nakr臋cany na gwint 8mm (trzpie艅 "wiertarki"), i przyjmuj膮cy w szcz臋ki od 0.3 do 3.2mm oficjalnie, a praktycznie wiert艂o 3.5mm bez problemu, a nawet 3.75 tez wchodzi, ale ju偶 na lekki wcisk. http://maszynowy.eu/trojszczekowy-uchwyt-wiertarski-proxxon.html http://www.conrad.pl/Szybkoz%C5%82%C4%85czka---uchwyt-wiertarski,-0,4---3,5-mm.htm?websale7=conrad&pi 7869 Niby "modelarski" ale stosuj臋 go w wiertarce ~10 000rpm do p艂ytek laminatowych, zrobi艂 robi tysi膮ce otwor贸w, i ani zwi臋kszonych luz贸w ani bicia nie wykazuje.
--

Powraca pytanie czy uda mi si臋 go przerobi膰 do 艣rednicy maksymalnej 5.5 mm. Poza tym chc臋 przez taki uchwyt przenosi膰 moment rz臋du 0.5Nm@500 1/min i mam obawy czy on nie zacznie si臋 艣lizga膰.
--
P. Jankisz
"PeJot"

Nie wiem dlaczego si臋 zastanawiasz, to tylko 0,75 mm do zebrania.
Robert
W dniu 2013-03-06 19:19, Robert Wa艅kowski pisze:

Spr贸buj臋, mam nadziej臋 偶e uchwyt si臋 nie rozleci.
--
P. Jankisz