Nowoczesne metody aktywnego samowywazania

Szukam sprawdzonych rozwiązań konstrukcyjnych samowyważania wirujących mas.
Nie mogę znaleźć niczego konkretnego w internecie na ten temat.
Czy ktoś zna firmę, która stosuje takie mechanizmy?
Pozdrawiam WM
Reply to
Wlodzimierz
A jest cos takiego ?
Przy rozbiorce jakiegos CD zobaczylem cos takiego w napedzie: talerzyk z rowkiem, a w rowku kilka kulek. Kulek starczalo na jakies pol obwodu i sie mogly swobodnie przemieszczac. Ktos ma pojecie o co chodzi i jakby mialo to dzialac gdyby to bylo automatyczne wywazanie ?
J.F.
J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):
Z kulkami to jest znana metoda. Podobnie jest w pralce podczas wirowania, gdzie ubrania tak się samoczynnie rozkładają na obwodzie, że niewyważenie znika.
Mnie chodzi o system wyważania czynny z serwomotorem przesuwającym pionową oś obrotu do środka masy, podczas postoju urządzenia. Coś na zasadzie likwidacji przechylenia wagi szalkowej przez przesuwanie punktu podparcia do chwili wypoziomowania szalek.
WM
Reply to
Wlodzimierz