Odci─Öcie zasialnia PPO┼╗

Witam, mam nadziej─Ö, ┼╝e trafi┼éem na w┼éa┼Ťciw─ů grup─Ö.
Chcia┼ébym prosi─ç o nakierowanie w nast─Öpuj─ůcej kwestii: w nowobudowanym budynku biurowym zainstalowany b─Ödzie wy┼é─ůcznik zasilania,
umieszczony przy g┼é├│wnym wej┼Ťciu - takie s─ů wymagania PPO┼╗. Problem jest nast─Öpuj─ůcy: po od┼é─ůczeniu zasilania budynku UPS-y w serwerowni nadal zasila─ç b─Öd─ů serwery i urz─ůdzenia aktywne w szafach dystrybucyjnych rozsianychpo budynku - czyli nie wsz─Ödzie zasilanie zostanie wy┼é─ůczone. Zapyta┼éem inspektora budowy - twierdzi on, ┼╝e w takim przypadku UPS-y tak┼╝e powinny zosta─ç wy┼é─ůczone, ale nie jest pewnien czy na pewno, ponadto nie wie on, czy powinien by─ç do tego celu oddzielny (drugi) wy┼é─ůcznik umieszczony obok tego odcinaj─ůcego zasilanie "og├│lne", czy powinno to by─ç "spi─Öte" razem na jednym wy┼é─ůczniku. Technicznie dla mnie nie ma tutaj problemu, mog─Ö zrobi─ç i na jednym wy┼é─ůczniku, i na dw├│ch, cho─ç rozwi─ůzanie na jednym wy┼é─ůczniku mniej mi si─Ö podoba ze wzgl─Ödu na to, ┼╝e przy ka┼╝dym wy┼é─ůczeniu napi─Öcia serwery b─Öd─ů "k┼éadzione" w spos├│b "ma┼éo cywilizowany", co grozi utrat─ů danych.
Czy kto┼Ť z grupowicz├│w wie mo┼╝e co┼Ť na ten temat lub m├│g┼éby wskaza─ç mi jakie┼Ť miejsce, w kt├│rym opisane s─ů zasady dotycz─ůce tego problemu? Dodam, ┼╝e google tutaj s┼éabo mi si─Ö spisa┼éy - znalaz┼éy mn├│stwo stron, niestety pocz─ůtkowe kilkadziesi─ůt tak naprawd─Ö nie zawiera ┼╝adnych konkret├│w.
Pozdrawiam, PiotrG
Add pictures here
Ôťľ
Mo┼╝e spr├│buj tam http://ise.pl/forum/viewforum.php?f &sid53589cda3497547c7ab531ec04bbee2 tylko musisz si─Ö zarejestrowa─ç

serwerowni

tak┼╝e

wie

razem

Ôťľ

Dzieki! PiotrG
Add pictures here
Ôťľ

serwerowni
Najwazniejsze by wy┼é─ůczy─ç zasilanie wentylator├│w oddymiaj─ůcych ;-)
--
___________________________________________MAT________

Add pictures here
Ôťľ

Bardzo smieszne :-(((((
PiotrG
Add pictures here
Ôťľ

┼Ümieszne czy nie ┼Ťmieszne, ale problem jest. Jest tam aktywna wentylacja oddymiaj─ůca? Jak taki problem si─Ö rozwi─ůzuje?
--
___________________________________________MAT________

Add pictures here
Ôťľ

Generalnie jest w ca┼éym budynku, sterowana jakimi┼Ť patentami ;-) Obejmuje tak┼╝e serwerowni─Ö. Ale z za┼éo┼╝enia jej zasilanie nie jest wy┼é─ůczane... To ┼║le?
PiotrG
Add pictures here
Ôťľ

Nie wiem. Chyba dobrze - na logik─Ö przynajmniej. A si┼éowniki klap dymowych s─ů zasilane z tego samego obwodu co wentylatory oddymiaj─ůce? Przypuszczam ┼╝e i tak te si┼éowniki sa wyposa┼╝one w spr─Ö┼╝yny powrotne, ale tak z ciekawo┼Ťci pytam.
--

Add pictures here
Ôťľ
Wg przepis├│w - "Warunki techniczne jakim powinny odpowiada─ç budynki i ich usytuowanie" warunkiem koniecznym jest usytuowanie G┼é├│wnego Wy┼é─ůcznika Pr─ůdu tu┼╝ przy wej┼Ťciu. W przypadku gdy w budynku istnieje instalacja dedykowana, zasilana z UPS, to konieczne jest wyposa┼╝enie tej instalacji w dodatkowy wy┼é─ůcznik pr─ůdu, usytuowany za UPS, faktycznie od┼é─ůczaj─ůcy napi─Öcie. Usytuowanie tego wy┼é─ůczonika uzgania si─Ö z rzeczoznawc─ů ds. ppo┼╝. Istotne jest te┼╝ prezyzyjne okre┼Ťlenie w dokumentacji budynku, ┼╝e s─ů 2-a wy┼é─ůczniki itp, tak by Stra┼╝ Po┼╝arna, kt├│ra przyjedzie gasi─ç obiekt nie zosta┼éa przypadkowo pora┼╝ona napi─Öciem. Mo┼╝na te┼╝ zrobi─ç to inaczej - zaprojektowa─ç automatyczne wysterowanie wy┼é─ůczeniem napi─Öcia sieci edykowanej w przypadku wykrycia po┼╝aru w okre┼Ťlonych pomieszczeniach (o ile w budynku jest system SAP).Reasumuj─ůc, decyzj─Ö o tym jak dane zagadnienie rozwi─ůza─ç zawsze podejmuje projektant i uzgadnia to z rzeczoznawc─ů ds. ppo┼╝.
Z pozdrowieniami, Grzegorz Wo┼║niak
Add pictures here
Ôťľ