włącznik do kosiarki do trawy

Witam Jest sobie "marketowa" elektryczna kosiarka do trawy o mocy 1500W. Kosiarka jest czterokołowa, z gniazdem sieciowym umieszczonym na rączce kosiarki w jednej obudowie razem z włącznikiem. Problem polega na tym iż kosiarka ta posiada jakiś plastykowy, badziewiasty system załączania zasilania w postaci takiej plastykowej "klamki" zamocowanej na rączce, która po naciśnięciu załącza kosiarkę a umieszczony z boku czerwony przycisk wyłącza zasilanie - w środku jest plastykowy "system zapadki". No i tak się złożyło że wskutek wyrobienia się plastykowych zapadek mechanizm załączania zasilania "się popsuł". I tu mam pytanie, podejrzewam że niema szansy na kupienie nowego włącznika takiego jak oryginalny więc poszukuje jakiegoś włącznika który można by było zamontować w lub do starej obudowy włącznika. Zastanawiałem się nad przykręceniem hermetycznego włącznika nadtynkowego ale będzie to wyglądać "tak sobie" i raczej jest to ostateczność. Zastanawiam się jeszcze nad włącznikiem od pralki wirnikowej typu mała "Frania", tylko nie wiem czy nie ma on za małego prądu pracy (kosiarka to tak ok

6-8A)Zależy mi na tym aby był to włącznik w miarę hermetyczny i na prąd jak ww. Pzdr.
Reply to
vogl

Witam Ja bym odradzał eksperymenty. Ten rodzaj wyłącznika zapewnia jednak bezpieczeństwo, bo w momencie puszczenia uchwytu rozłącza napęd.

Reply to
Pl_(N)_umber_One

Pl_(N)_umber_One snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał(a):

Bez przesady, kosiarka to nie jest aż tak niebezpieczne narzędzie że musi się wyłączać jak się jej nie trzyma. Ja rozumiem że niektórzy widzieli w filmie "Martwica mózgu" jak koleś kosiarką robił porządek z zombie ale to tylko film.

Może jakiś włącznik jak przy grzejnikach elektrycznych, bojlerach.

1500W to nie jest znowu aż tak wiele.
Reply to
Krawat

vogl napisał(a):

zamontuj.

Reply to
SM

SM napisał(a):

Dzięki Wszystkim za pomoc. Moje kombinacje z zastępczym włącznikiem wynikały z założenia że niema czegoś takiego jak uniwersalny włącznik do kosiarek (????). A jest to rozwiązanie najprostsze i najlepsze. SM, dzięki za namiar, jeżeli zawiodą mnie lokalne sklepy ogrodnicze to przynajmniej wiem skąd mogę taki włącznik ściągnąć. Pzdr.

Reply to
vogl