palniki ceramiczne do kotłów na owies

Witam,
ostatnio zaciekawił mnie temat kotłów ceramicznych. Z czystego zapędu
inżynierskiego i w celu obniżenia kosztów ogrzewania domu popróbował bym
sklecić taki kociołek. Konstrukcja stolowa to nie problem, automatyka
znajomego też mam. Jedyny szkopuł to konstrukcja palnika - w tego co
wyszukałem to ceramika (to też do załatwienia - pracuje w branży wyrobów
ognitrwałych), pozostaja mi tylko jakas informacja co do konstrukcji. Może
ktoś w was się zetknoł z takimi palnikami i opisze pokrótce z czym to się
je. Z góry dzięki.
Reply to
gulgulq
O piecach na owies czytałem w "Agroenergetyka"
Ja się zainteresowałem piecami na zrębki, w sumie podobny system: składa się z 3 elementów: piec, komora spalania (palnik ceramiczny), zasobnik z podajnikiem. Trochę szczegółów o tych głowicach ceramicznych:
sumie ciekawe rozwiązanie bo praktycznie można palić wszelkimi posiekanymi odpadami drzewnymi.
Podro Konrad
Reply to
Monika
Witam probowalem odlewac takie palniki z ceramiki ogniotrwalej i popekaly (pozostal pomysl).Stworzylem wiec palnik stalowy i zdaje egzamin . Mam do ogrzania sporo metrow , na parterze jest tylko 17 okien skrzynkowych z 12 szybkami w kazdym oknie . Gazowe ogrzewanie rujnowalo moja kieszen ,wiec zaczolem myslec i wymyslilem , juz dwa sezony ogrzewam biomasa .bardzo prosto z kotla gazowego wyjolem palniki gazowe i wstawilem swoj palnik z podajnikiem . Przyznam sie ze pale zrebek z rebaka "pirania",sort czyli gruby i humus czyli niesort z cienkimi galazkami. brykiet trocinowy 70mm srednicy, owies z .ktorego popiol otrzymuje w postaci bialej szlaki , a kociolek czyszcze co dwa tygodnie szczotka do mycia butelek.Grzebie przy elektronice . Pozdrawiam
Reply to
kowa51