para tłoczek cylinderak - jak to się robi

?pytanie: jak wytworzyć tłoczek i pracującą w nim tuleję powiedzmy ze ma to być sekcja pompy hydraulicznej lub np. tłoczek i korpus
rozpylacza ON (no tu juz przesadziłem z dokładnością)
jaka jest technologia produkcji?

Pasowania. Tolerancje. Statystyka. Technologia prosta, szlifowanie- cho rnie nazywane. Trzeba tylko wiedzie e do tulei z tego pudeka bra toczek z tamtego. Inaczej albo nie wejdzie, albo nic nie napompuje. Konrad

Najlepiej uszczelnic luzy za pomoca oringu. Tu jest instrukcja domowego wykonania cylindra z tloczkiem.
http://www.youtube.com/watch?v=zuKJ8BQv0Hc&feature=related
Urzadzenie nazywa sie 'fire piston' i zostalo wymyslone przez prymitywne plemiona w Azji. Z tym, ze oni wykonuja je z drewna.
WM

[...]

Dnia Tue, 13 Sep 2011 22:44:11 +0200, PM napisał(a):

A hamulce w samochodzie kiedys rozbieral ? :-)
?

rozbierał ale nie odlewał/kuł nie toczył /wiercił nie szlifował nie.... ?
po prostu chodzi o to czy jestem w stanie wykonać taką parę w 1 egzemplarzu czy musze narobić wiadro tulei i wiadro tłoczków a potem je sparować.

Nie ma głupich pytań. Są za to głupie odpowiedzi. Kilka już dostałeś i już wiesz jaki poziom reprezentują ci co odpisywali. W twoim pytaniu brakuje jednej informacji. Żeby Ci coś doradzić trzeba wiedzieć do czego to ma być. Inne są wymagania przy pompce do gnojowicy i inne przy pompce do napędu manipulatora w budowanej stacji kosmicznej. Wszystko da się zrobić w jednym egzemplarzu tak żeby pasowało do drugiej części. Pisz do czego ta pompa.

?>W twoim pytaniu brakuje jednej

ok, żeby już nie mylić nikogo to wyjaśniam nie jest to właściwie pompa tylko zawór hydrauliczny dokładnie to zawór hamulcowy w hydraulice citroena. o taki:
http://www.citrina.lt/failai/tech/_cx/cithydra_files/pic11.gif
jak widać są tam 4 wałeczki/tłoczki (nie ma tam oringów tylko podtoczenia) rozważam wykonanie nowych toczków lub pary tłoczek tuleja - wtedy trzeba rozwiercić korpus by wstawić tuleję
zawór ten nieuchronnie się zużywa i jest bardzo drogi.
ponieważ mam taki luźny wiec zastanawiam się czy można coś poeksperymentować. wiem że to układ hamulcowy i druciarstwo jest groźne.
?to ładniejsze
http://download.dfmk.hu/~phoenix/XMCD1/xmfiles/valve_BX_XMa.gif
Dnia Fri, 16 Sep 2011 14:01:58 +0200, PM napisał(a):

Slabo rozbieral. W szczekowych cylinderek jest obrobiony dosc gladko (nie mylic z dokladnie), ale tloczek ... jest z gumy. Dopasuje sie. Jest i drugi tloczek metalowy, ale falszywy mozna by rzec.
W tarczowych z kolei tloczek obrobiony jest na gladko, ale wspolpracuje .. z gumowa uszczelka. I tylko rowek pod uszczelke musi byc dosc starannie zrobiony.
To jest tania masowa produkcja, musi byc tak zaprojektowane zeby dzialalo bez precyzyjnej obrobki i zmudnego parowania.
?> Slabo rozbieral.
no słabo

czy ja gdzieś wspominałem o oringach? ma być metal-metal. (może mosiądz-żeliwo się sprawdzi?) chyba ze da się zrobić pierścień jak w cylindrze silnika ale nie rozcięty. (mam możliwość użycia ciekłego azotu - ale chyba skurcz przy takiej (6-7mm) średnicy byłby śladowy.

No wiesz, myl e jakie tam s pasowania na kolejnych rednicach, twardoci i chropowatoci powierzchni, to jest informacja dosy trudna do dostania. Bez tego jeste w ciemnej dupie. Ale nie tra nadziei, moe si myl... Konrad
?> No wiesz, myślę że jakie tam są pasowania na kolejnych średnicach,
no jakie?

a jaka praktyczna rada z tego wynika?

Nie kupowa samochodw w ktrych kilka czci zamiennych kosztuje wicej ni cay samochd. Wiem e pomocne to nie jest. Konrad, jedacy do pracy Matizem :-) PS Ale angielskim, z francuskich czci...

Nie kupowa samochodw w ktrych kilka czci zamiennych kosztuje wicej ni cay samochd. Wiem e pomocne to nie jest. Konrad, jedacy do pracy Matizem :-) PS Ale angielskim, z francuskich czci...
Użytkownik "PM" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j5d7o2$dq8$ snipped-for-privacy@news.icpnet.pl...

Pytales jak sie robi. Tak sie robi. Oczywiscie mozna inaczej, ale tak jest naprosciej i najtaniej :-)

A co to ma z tego byc ? Moze lepiej uszczelke (nie mylic z oringiem) z silikonu ?
J.
P.S. a tak swoja droga to mi sie przypomnialo - sa jakiej uszczelnienia beztarciowe. Jat to sie robi ?

to ja chybqa inne pompy widziałem
chodzi o ciśnienia rzędu 100-200BAR i tam niema oringów tylko sam tłoczek (np. w pompie nurnikowej)

a z teflonu?

no właśnie?
Dnia Thu, 22 Sep 2011 15:19:55 +0200, PM napisał(a):

Od citroena :-)

wydaje mi sie w hamulcach te 100 bar to sie zdarza.
Zreszta - hamulce (zaciski) ma cytryna podobne jak inne auta ? To i cisnienie robocze musi byc podobne - chyba ze ten zawor mocno dlawi.

Pewnie tez sie nada. Ale jak juz masz to rozebrane, to chyba widzisz jak zrobione ?

Ale to na inne dyskusje temat.
?> Od citroena :-)

stalowy tłoczek pracuje żeliwnym korpusie.

i owszem, tyle że są to mikroskopijne ruchy no i dość rzadkie.

ciśnienie jest rzędu 100bar a konstrukcja tłoczków hamulców podobna (nie licząc ręcznego na przód) problem z tym zaworem hamulcowym jest dwojaki: 1. jak ma luz to to ucieka ciśnienie z układu 2. ciśnienie może trafić tam gdzie nie trzeba czyli np na tylne koła.

nie mam rozebranego ale wiem jak jest tak jak pisałem oringów brak.
http://klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/img42e54adab1c46.jpg
http://klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/img42e54aee6d67a.jpg
Dnia Sat, 24 Sep 2011 15:14:01 +0200, PM napisał(a):

O ile rozumiem to chcesz naprawic zawor sterujacy hamulcami. Czyli ruchy rownie rzadkie :-)

Rowki tam jakies dziwne ... Tak czy inaczej - material zidentyfikujesz (stal czy aluminium ? bo nie wyglada na braz), a potem trzeba precyzyjnego tokarza.