Płukanie domowej instalacji CO

Pompa jest wbudowana. To czy jest filtr wewnętrzny czy go nie ma, nie ma znaczenia, i tak chcę dołożyć filtr siatkowy i magnetyczny.

Reply to
PeJot

W dniu 15.12.2023 o 03:30, ptoki (ptoki) pisze:

Nie da się *nie* grzebać i nie dolewać. Choćby wszystko było 100% sprawne, to sprawdzenie ciśnienia w naczyniu przeponowym DTR nakazuje robić co sezon. To oznacza spuszczanie i dolewanie świeżej wody.

Reply to
PeJot

W dniu 15.12.2023 o 21:06, PeJot pisze:

Filtr magnetyczny jest już wbudowany. Co maks. miesiąc trzeba go czyścić, inaczej zablokuje przepływ. Pytanie, czy uda się wyłapać ten magnetyczny syf, czy on będzie się pojawiał.

Reply to
PeJot

A ten manometr to ma mierzyć po której stronie naczynia przeponowego ? Z jednej strony jest króciec z zaworem AV, z drugiej jest manometr wbudowany w kocioł.

Tak i myślę, że zrzucenie ciśnienia w instalacji, ręczne sprawdzenie ciśnienia w naczyniu i powtórne uzupełnienie wody w instalacji nie jest jakoś szczególnie upierdliwe raz na sezon, więc nie ma co kombinować.

Dalej nie wiem, czy zainstalowany filtr magnetyczny wyłapie wszystek czarny syf, czy toto będzie się pojawiać nadal ? Instalacja miedziana, grzejniki stalowe.

Reply to
PeJot

W dniu 20.01.2024 o 02:11, ptoki (ptoki) pisze:

Skoro w DTR jest podana konkretna wartość ciśnienia dla naczynia przeponowego, to wypadałoby się jej trzymać. Wymieniłem już niesprawne zawory i jestem w stanie odciąć instalację od kotła, więc przy kontroli ciśnienia w naczyniu mniej wody trzeba będzie uzupełniać. ZTCW są specjalne zawory do naczyń przeponowych, ale jakoś nie widzę potrzeby implementacji.

Być może nie warto i dlatego DTRka o tym nie wspomina, chociaż jest to banalnie proste. No i starzy los_monteros_hydraulikos twierdzą, że trzeba kontrolować ciśnienie raz na sezon.

No nie wiem, odnoszę wrażenie, że ten czarny syf zaburza pracę wkładek zaworowych w grzejnikach, a poza sezonem zalega w grzejnikach.

Reply to
PeJot