Poszukiwany kwarc do pilot TV

Witam, mam do naprawy pilot (wyrwany z rak dziecka) od TV LCD Philipsa. Pilot jest dość charakterystyczny, płaski zasilany 3V bateria "pastylkową". W pilcie był kilka niedolutów oraz ukruszona obudowa kwarcu. Lutowanie poprawiłem ale pilot nadal nie dział, pozostaje do wymiany kwarc i tu mam problem z jego identyfikacją. Opis kwarcu wygląda tak CQ 1.00 MJ. Na płytce jest jeszcze układ scalony ozn. M2-35I; G3HIA (lub M2-351; G3H1A) Niestety nie byłem w stanie namierzyć żadnych informacji na jego temat. Czy ktoś się orientuje jakie parametry ma użyty w tym pilocie kwarc?

P.S.

Pilot wygląda jak w załączonym linku:

vogl

Ale czemu szukasz tego kwarcu na tej grupie, a nie na pl.misc.elektronika???

Jarek P.

Bo tam był nikły odzew, a zasadniczo żaden.

Pzdr.

Reply to
vogl
Reply to
Robert Wańkowski

Autor pisze "ukruszona obudowa kwarcu" czy nie sugeruje to przypadkiem, że mamy do czynienia z układem hybrydowym generatora? Wydaje mi sie na podstawie doświadczeń sprzed ponad 10 lat że same kwarce są w obudowach metalowych a prostopadłościenny element z tworzywa skrywa w środku coś więcej nic sam rezonator.

Reply to
Padre

Robert Wańkowski pisze:

Witam, swoje poszukiwania rozpocząłem właśnie od elektrody. Jest tam dużo ciekawych pomysłów związanych z naprawą pilotów do TV ale konkretnej odpowiedzi na moje pytanie nie znalazłem. Ostatecznie skłaniam się ku wersji jest to prawdopodobnie nie kwarc lecz rezonator ceramiczny 1MHz. Tak jak słusznie zauważył Padre, kwarce są w obudowach metalowych natomiast rezonatory ceramiczne w plastykowych (przynajmniej te dostępne w sieci), ponadto odkryta struktura uszkodzonego rezonatora przypomina wyglądem kondensator ceramiczny. Dzięki Wszystkim za sugestie i pomysły.

Pozdrawiam.

Reply to
vogl