Poszukuję-projektu wstępnego do pracy inżynierskiej z konstr. żelbet.

Witam

Chcę policzyć konstrucję żelbetową budynku handlowo usługowego. Musi to być obiekt ramowy, posiadać 2-3 kondygnacji. Promotor sugerował żeby przekryciem była więzba drewniana - ale nie jest to konieczne. No i potrzebuję do tego własnie minimum projekt wstępny takiej konstrukcji. Dobrze by było jak bym zdobył tez obliczenia a idealnie gdybym posiadał renderingi obiektu.- CZyli im więcej materiałów tym lepiej.

Rzecz jasna konstrukcja projektu który zdobęde zostanie zmieniona.

Problem polga na tym że odwiedziłem juz trzy biura projektowe z którymi miałem kontakt jako praktykant. I znalezienie takiego projektu z wielu powodów nie jest taką łatwa sprawą.

Bardzo był bym wdzięczny za wszelką pomoc.

mihal

Reply to
mihal

Witam Czy Twoją pracą jest ZDOBYCIE czy ZROBIENIE takiego projektu? Lech

Reply to
Lech Rybienik

-Czy Twoją pracą jest ZDOBYCIE czy ZROBIENIE takiego projektu?

-Lech

Jeśli chodzi o projekt wstępny to ZDOBYCIE - nie musze tracić czasu na naukę rysowania w AC - to potrafie. Istotą mojej pracy są obilczena. A jeśli pisałem o tym że obliczenia do projektu też przyjme to dla tego że mogą się przydać - choć by po to żebym sie przyglądną takiemu projektowi.

Absolutnie nie wchodzi w grę plagiat. Projekt wstępny też zostanie zmodyfikowany. To o co Was proszę absolutnie jest dopuszczalne a nawet zalecane przez prowadzących.

mihal

Reply to
mihal

jeszcze jedno

Jeśli dostanę jakiś projekt z biura projektowego albo od wolnego strzelca to zostanie to odnotowane w pracy że posiłkowałem się tym i tym od tego i tego. Zawsze jest to jakaś forma reklamy.

Reply to
mihal

Moim zdaniem im więcej wiem o rozwiązaniach już zastosowanych, o ich wadach i zaletach, o zastosowanych sposobach-metodach rachowania, materiałach użytych do wykonania, sposobach łączenia itp tym mam wiekszą wiedzę na konkretny temat. Ja nawet zalecałbym w takim przypadku robienia projektu-ćwiczenia przytoczenie kilku istniejących rozwiązań z pobieżną analizą .

Zawsze istnieje niebezpieczeństwo plagiatu. Ale taka analiza kilku rozwiązań może je (niebezpieczeństwo) ograniczyć.

"Jeżeli masz zrobić coś nowego to zapoznaj się z dotychczasowymi rozwiązaniami. Zastanów się czym kierowano się robiąc tak a nie inaczej.

Jak zmieniasz dotychczasowe to zastanów się dla czego jest ono takie, czym sie kierowano tak rozwiązując. Nie uważaj tych co takie zrobili za głupszych od siebie. Najczęściej mają wieloletnie doświadczenie i z niego korzystali. Jak ocenisz, że jesteś mądrzejszy niż oni, wiesz więcej niż oni, możesz zabrać się za modernizację dotychczasowego rozwiązania." Tak mnie kiedyś uczono konstruowania. Z pozdrowieniami. W.Kr.

Reply to
wieslaw.kruszewski

[...]

Ma Pan zupełną rację. Nawet mam obowiazek przytoczenie kilku istniejcych rozwiązań z pobieżną analizą juz na pierwszą prezentacje w przyszłą środę. Nie jeste tak że sobie pisze na grupę inżynieryjną po to zeby mi ktoś poprzysyłal gotowe rozwiązania

-Zawsze istnieje niebezpieczeństwo plagiatu. Ale taka analiza kilku

-rozwiązań może je (niebezpieczeństwo) ograniczyć.

Na pewno zawsze istnieje takie niebezpieczeństwo. Ale zapewniam że nie mam takiego zamiaru. Do tematu chce się przyłożyć jak najbardziej uczciwie. Dyplom jest ostatnią chwilą kiedy mogę się jeszce poduczyć i zapytać o rzeczy o które nie powinienem się pytać kiedy zdobęde tytuł inżyniera.

-"Jeżeli masz zrobić coś nowego to zapoznaj się z dotychczasowymi

-rozwiązaniami.

-Zastanów się czym kierowano się robiąc tak a nie inaczej.

No i właśnie - a skąd mam czerpać te informacje? Na pewno znajde coś w internecie - Zgadza się - Ale tu też by się przydał projekt - Choć nie zakładam że dostane od kogokolwiek projekt wstępny jakiegoś w miarę nowego obiektu. Z tego co wiem jest to objęte tajemnicą handlową.

[...]

Wolne żarty. Jestem studentem. Jak pisałem wcześniej praktykowałem w paru biurach i wiem że nic nie wiem : ). Ewentualna konstrukcj będzie modernizowana przede wszystkim po to aby ktoś mi właśnie nie zarzucił plagiatu po za tym aby mieśicła się w założeniach inżynierskiej pracy dyplomowej spełniała swoje zadanie dydaktyczne. Będzie ona moderniziwana razem z moim prowadzącym i na pewno będzie odbiegała od tego projektu który dostanę.

Podkeślam jeszcze raz że to czego poszukuję jest dopuszczalne a nawet ZALECANE przez prowadzących. Zdobycie projektu wstępnego i posiłkowanie się nim w przypadku pracy dyplomowej inżynierskiej jest rzeczą naturalną

Reply to
mihal

Oj! Nie zrozumiał Kolega o czym piszę. Ja pisałem, że mnie uczono takiego podchodzenia do problemu. I tak podchodziłem przez te kilka.... siąt lat. Student projektujący coś tam, to projektant. Projektant "całą gębą" . Robi projekt całości, mniejszego czy większego fragmentu całości. Jest projektantem. Nie powinien Kolega czuć się gorszym od innych, starych repów. Kolega może tylko zaliczył mniej projektów, może żaden nie jest zrealizowany jeszcze, ale podejmując dzieło twórcze jest Pan projektantem, twórcą tego dzieła. Życzę powodzenia w poszukiwaniach. Ja nie jestem z branży budowlanej. Jak bym był, pomógłbym.

Pozdrawiam. W.Kr.

Reply to
wieslaw.kruszewski

[...]

Bardzo dziękuje za podnoszenie na duchu i dobre chęci : ) A wstępnego poszukuję dalej - między czsie wymyślam coś na środową prezentację

pozdrawiam mihal

Reply to
mihal