Przegl?danie patentów

Szukam rozwiązania które mam nadzieje już ktoś wymyslił Aliexpres ani google nie pomaga. Wpadłem na pomysł żeby przejżeć patenty:

Z tego co mnie uczyli to jak opatentuje sobie w PL to tak jakbym opatentował w całym cywilicowanym świecie. Z ciekawości wbiłem appel i NIC. Jest jakaś globalna wyszukiwarka patentów na zasadzie że jak tam nie ma to nie ma.

Reply to
suryga

W dniu czwartek, 31 marca 2016 12:53:17 UTC+2 użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

Jest. Google Patents. Ale skoro w Googlu szukałes i nie ma, to trudno.

W dniu czwartek, 31 marca 2016 13:00:23 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel napisał:

Dziekuje bardzo Nie wiedziałem nawet że takie coś jest.

Reply to
suryga

Użytkownik suryga napisał w wiadomości

O ile wiem, to jakis glupot cie uczyli.

1) patent z PL obowiazuje w PL - tzn tu daje ochrone i uprawnienia, nigdzie indziej 2) wiele krajow na postawie patentu z PL wystawi swoj patent - o ile oczywiscie zawnioskujesz i zaplacisz. Ale to dziala np przez rok od wystawienia. 3) glowy nie dam ... ale po uplywie powyzszego roku, to inny kraj moze/powinien chyba odmowic wystawienia patentu ... poniewaz wynalazek jest juz znany.

Poszukaj w amerykanskim albo w googlu - jesli pomysl wartosciowy, to w pierwszej kolejnosci w USA opatentowali :-)

A co to jest ten appel ?

Wez jeszcze pod uwage ze to dziala w tej kolejnosci: pomysl -> zgloszenie -> publikacja zgloszenia -> przyznanie patentu.

Od zgloszenia do przyznania moze pare lat minac. Wiec jesli to nowosc, to trzeba by po biuletynach szukac.

W dniu czwartek, 31 marca 2016 13:24:17 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Własnie znalazłem u amerykanów to co sam wymyśliłem. Tak że mówisz że jak jest tylko u nich to moge to zamówić u chińczyka I sprzedawać do PL :)

apple patenty tak dla zabawy

Reply to
suryga

Użytkownik suryga napisał w wiadomości grup W dniu czwartek, 31 marca 2016 13:24:17 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Mozesz. Licz sie jednak z tym, ze mogli lub jeszcze moga to zglosic u nas lub Chinach, i interes sie urwie.

A to inaczej - uspto.gov lub google patents i Asignee=Apple

Uwazaj jeszcze na rozroznienie patent i wzor uzytkowy - po angielsku oba to patent (utility i design).

W dniu 2016-03-31 o 15:28, J.F. pisze:

Warto stosować patenty europejskie ważne na terenie unii przez dwa lata. Potem jak nie ma wdrożenia to patent unieważniają. To taka rezerwacja jedynie za ok. 2000zł.

WM

Reply to
WM

A espacenet sprawdzałeś?

Reply to
Grzegorz Krukowski

W dniu czwartek, 31 marca 2016 19:28:20 UTC+2 użytkownik Grzegorz Krukowski napisał:

Tak dzieki

Reply to
suryga