RAL-NCS kolorowo mi...

Moze troszke nie ta grupa ale mam problem z kolorami mam kolorek w NCS S750-2B a musze miec go w RAL i nic nie moge wygooglac jak to przeliczyc? dobrac? moze ktos ma oba wzorniki i by pomogl?

Reply to
HANA
Krzysztof Tabaczynski
Reply to
Robert Wańkowski

Nie ma szans. NCS to system, w którym możesz przewidzieć kolor pośredni znając kolory skrajne. A RAL to atlas kolorów. Są w nim tylko takie kolory jakie są potrzebne do konkretnych zastosowań i ich numery nie mają nic wspólnego z kolorymetrią. "Przeliczyć" można tylko te RAL- e, które się akurat "na oko" zgadzają z NCS-ami

Reply to
mirek.wu

W dniu czwartek, 29 stycznia 2009 14:34:29 UTC+1 użytkownik HANA napisał:

Ja akurat pracuję w lakierni proszkowe, która bazuje na kolorach w palecie RAL. Chciałem sobie dobrać kolor z tej palety do moich błotników w Passacie i napotkałem na niemały problem, bo co producent, to inny odcień choć RAL ten sam... Mam już najbardziej zbliżony do poszukiwanego "odpowiednika" LA7T, ale dalej poszukuję, bo nieco się jednak różni. Wszystko na zasadzie "prób i błędów" w dopasowaniu. Z kolorami podstawowymi raczej nie ma większego problemu, ale już przy metalikach zaczynają się schody...

Reply to
Omega09

W dniu czwartek, 29 stycznia 2009 14:34:29 UTC+1 użytkownik HANA napisał:

Ja akurat pracuję w lakierni proszkowej, która bazuje na kolorach w palecie RAL. Chciałem sobie dobrać kolor z tej palety do moich błotników w Passacie i napotkałem na niemały problem, bo co producent, to inny odcień choć RAL ten sam... Mam już najbardziej zbliżony do poszukiwanego "odpowiednika" LA7T, ale dalej poszukuję, bo nieco się jednak różni. Wszystko na zasadzie "prób i błędów" w dopasowaniu. Może jest ktoś, kto dopasował już odpowiednik z RAL do LA7T ?

Reply to
Omega09

W dniu sobota, 6 kwietnia 2019 11:32:07 UTC+2 użytkownik snipped-for-privacy@interia.eu napisał:

[...]

W dniu 2009-01-29 o 14:34, HANA pisze:

RAL 7024

Reply to
robot

W dniu 2019-04-09 o 12:24, robot pisze:

Po tych 10 latach kolor pewnie wyblakł. :-)

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

No tak. Ktoś mi to wykopał.