Rdza w wodzie po przerwie w dostawie

Dlaczego zawsze po przerwie w dostawie wody, pojawia się w niej ten rdzawy syf? Czy chodzi o to że jak rury są puste, to powietrze ma dostęp do ich wewnętrznej, zardzewiałej powierzchni? Dlaczego powoduje to masowe zasyfienie wody?

Reply to
__Maciek

W dniu 2016-02-02 o 18:23, __Maciek pisze:

A ryby w wodzie to pływają Twoim zdaniem w akwalungach?? W wodzie jest rozpuszczone powietrze tak jak CO2 w wodzie sodowej i to wystarczy. Jacek

Reply to
Jacek

Tue, 2 Feb 2016 20:27:34 +0100 Jacek snipped-for-privacy@alektum.com napisał:

Co za kretyn.

Przecież nie neguję tego że w wodzie jest rozpuszczone powietrze. Nie mam pięciu lat żeby tego nie wiedzieć. Wiem że rury rdzewieją wtedy gdy jest w nich woda. Pytałem o mechanizm powodujący to, że po opróżnieniu rury z wody, nawet na krótki czas i ponownym puszczeniu wody, uwalniana jest do niej nagle duża ilość tej rdzy. Teraz zrozumiałeś?

Reply to
__Maciek

W dniu 2016-02-02 o 21:38, __Maciek pisze:

To poczytaj:

Jacek

W dniu wtorek, 2 lutego 2016 18:23:30 UTC+1 użytkownik __Maciek napisał:

Bo zawsze znajdzie się jakiś kretyn, który po odkręceniu kranu, słysząc że zasysa się powietrze, zamist szybko go zamknąć- otwiera na maksa, napuszczając powietrze do wodociągu.

Jak byłem głupim dzieciakiem, podstawiłem raz kałamarz z atramentem, napełniając w ten sposób rury czarnym syfem marki Black Swan :-)

W dniu 02.02.2016 o 18:23, __Maciek pisze:

Powietrze jest ściśliwe, a woda nie. Jak już zostało napisane, ktoś wpuścił powietrze do instalacji, która po usunięciu awarii została ponownie napełniona wodą. W momencie otwarcia zaworu przy zlewie/umywalce/wannie, powietrze gwałtownie się rozpręża, a za nim płynąca woda uderza o ścianki rury, uwalniając z nich rdzę.

Reply to
Grzegorz Tomczyk